Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:19
Hallo,

Ik ben een student toegepaste informatica met als afstudeerrichting programmeren. Nu zijn ze er toch in geslaagd ons een opdracht te geven waarvoor we een hele boel moeten designen in Blend.

Nu alles gaat wel goed, ik zie het allemaal zitten maar ik zit met een - voor iemand met kennis van deze zaken - klein probleempje. Ik raak er maar niet aan uit. Ik volg het boek "foundation for expression blend with silverlight".

Ik heb het volgende onderdeel van m'n layout. Het zijn 2 golvende lijnen die bovenaan zouden komen. Deze lijnen heb ik gecopy paste zodat ik dezelfde had met X spacing tussen. Nu wil ik tussen deze lijnen een kleurtje. Dat ging niet want de fill zit er zo vreemd uit..
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/295/probleem.png
Dan heb ik aan elke hoek (zoals je ziet) de 2 grote lijnen verbonden met een kleine rechte, zodat ik deze 4 samen kon "combinen" naar 1 path. Dit lukt. Nu wil ik die fillen en krijg ik het bovenstaande resultaat. Hoe vul ik deze figuur netjes in? Sorry als deze vraag echt vreemd lijkt.

Mvg,

[ Voor 3% gewijzigd door m1dnigh7 op 28-10-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het lijkt erop alsof je de lijnen wel gecombined hebt, maar dat hun ankerpunten nog niet aan elkaar verbonden zijn. Volgens mij moet je de groep even losmaken van elkaar, en dan precies op de ankerpunten van de twee te verbinden lijntjes gaan staan. Schuif de ankerpunten zo dicht mogelijk bij elkaar en kijk dan of je ze met een lasso-tool kunt selecteren, zodat je precies die twee hebt. Als je dan rechtsklikt zou je ze moeten kunnen 'joinen'. Zo ken ik dat van Illustrator in ieder geval.

Ik heb ook een tijd met Expression Blend gewerkt.

Als je Blend, of Inkscape hebt, zou je daar ook eerst de vorm in kunnen maken en er dan zeker van zijn dat de vorm helemaal gesloten is, en die dan exporteren naar xaml en erin plaatsen (in de xaml). Ik weet niet of Blend daar zo in voorziet namelijk, in dat lijnen joinen. Het ziet er in ieder geval naar uit dat wanneer je een bundeltje niet-verwante lijnen combined, hij niet begrijpt dat dat één vorm moet zijn.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs