[MMORPG] Gezocht! Iets casuals, f2p.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerhardvd
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
Heyhey, Ik ben zelf groot fan van League of Legends maar ik heb ook een hele hechte groep vrienden die het ook spelen voor de gezelligheid, maar voor 2 ervan is dit zo'n beetje het eerste spel wat ze spelen en een MOBA-game kan soms voor hun frustrerend zijn omdat die veelal door mensen zoals ik (en de andere vriend) word gespeeld die dit al jaren doen :).

Dus! Ik ben ook eventjes opzoek naar een ander spel en ik hoop dat jullie mij een beetje een idee kunnen geven wat ik zoek :)
Ik ben wel een beetje picky - maar er is vast wel een spel is waar wij nog niet van weten.
Dus bij deze ff mijn eisen :)

- Free 2 Play
- MMORPG Elementen
- Niet te overweldigend/ingewikkeld
- Geen pay 2 win :D
- Progressie moet een beetje soepeltjes gaan.
- Misschien Munchkin achtige

Mijn ergernissen bij free 2 play MMORPGs is dat het er meestal te gedurfd is en ze te erg hun best doen om elementen van World of Warcraft te evenaren i.p.v met een beetje creativiteit en simpelheid en humor een leuk spel neer te zetten (denkt eventjes aan munchkin:)

Bij voorbaat dank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerhardvd
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
Iets stress vrij zou fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Je topic binnen 24 uur kicken is niet de manier hoe wij hier handelen, denk daar dus aan.

Heb je zelf al gekeken/gezocht? http://mmohuts.com/gamelist

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Spiral Knights. F2P op steam.

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Everquest 2? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
EQ2 is zeker een fijne optie, wel qua gfx ietwat gedateerd imo.

Allods Online en Runes of Magic zijn de betere f2p fantasy mmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
World of Tanks is redelijk casual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Lord of the rings Online is een leuke mmo, vrij casual en ook F2P (zelfs de betaalde onderdelen zijn gratis vrij te spelen door gewoon het spel te spelen en punten te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

WoW is F2P (tot lvl21)

[ Voor 4% gewijzigd door JJ Le Funk op 30-10-2011 21:13 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
@ hier boven

Er zit toch echt wel een verschil tussen een trial en F2P hoor.

Wow is niet F2P, maar heeft een trial waarin je tot lvl 21 kunt spelen met wat beperkingen.

F2P is zoals EQ2, Lotro en Guildwars waar het ook echt gewoon gratis blijft.

Volgens mij had ik ook van iemand gehoord dat Age of Conan nu ook F2P is.

[ Voor 13% gewijzigd door Krukar op 30-10-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47
Websnake schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:16:
@ hier boven

Wow is niet F2P, maar heeft een trial waarin je tot lvl 21 kunt spelen met wat beperkingen.

Guild Wars is dan weer geen free to play in de trend van bijv LotRO, gezien alhoewel het geen subscription based game is, je wel degelijk geld moet neerleggen voor de campaigns.

Age of Conan is verder idd F2P, middels een freemium model vergelijkbaar met dat van LotRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Websnake schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:16:
@ hier boven

ik weet niet of er een eenduidige definitie bestaat voor de term F2P maar als je er niet voor betaald en je account verloopt niet na x dagen vind ik de term F2P wel passend.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yllnath
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 09:56
Als je juist wat anders wilt dan WoW (als ik je laatste alinea goed begrijp), probeer dan iets als Vindictus of Dragon Nest. Beide eigenlijk precies eenzelfde soort spel, alleen DN is cartoony en grappiger (veel humor in NPC's), en Vindictus is grafisch een stuk mooier en realistischer.

Beide hebben als grote verandering dat je met je muis moet aimen. Dus geen klik monster, 1, 2, 3, kill, tab naar volgende monster, repeat. Als je niet goed richt, raak je niets. Het speelt ook een stuk sneller, er is veel meer actie in de spellen om die reden.
Een ander groot verschil is dat, op een aantal plekken na, zoals steden, alles instanced is. Je kan dus mensen tegenkomen in de common area's, en daar groepen vormen. Maar alle speelbare content, dat is instanced. Dit moet je maar net leuk vinden, maar het zorgt wel voor een wat rustigere speel wereld. Geen KSen, geen ganking, etc.

Zelf speel ik op het Dragon Nest, (o.a.) en moet toch zeggen dat het erg grappig spelen is en vermaak me er dan ook kostelijk mee.

Houd je iets meer van PvP, bijvoorbeeld, dan is Aika ook wel leuk. Het is gewoon een standaard MMORPG, classes, levelen, gear verzamelen, raids, etc. Maar het spel is voornamelijk opgezet voor z'n PVP. 1000 v.s. 1000 PvP siege wars wordt mee geadverteerd. Heb ik een tijdje gespeeld, en is zeker leuk te spelen, als je van PvP houdt. Als het je eigenlijk alleen om PvE gaat, dan is dit spel toch wat saai en gelimiteerd.

Voor PvE, doe dan iets als LotRO, (Lord of the Rings Online) EQ2, spellen in die trend. Mooie grote spelwerelden, met veel opties buiten alleen maar vechten, goede questlines. En toch zeker geen spellen die erg veel lijken op WoW, zoals bijv. Allods of RoM.

Ik heb zelf een MMO of 20 gedaan, dus mocht je er nog steeds niet uit komen, voel je dan ook vrij om mij even een message te sturen. Ik kom niet bijzonder vaak op dit forum, dus mocht je hier reply-en, dan kan ik dat missen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Runes of Magic is een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Spiral Knights vind ik zelf een leuke, behoorlijk verslavend om met vrienden te spelen IIG O+ . Al is deze eerder MMO-Ish als volwaardige MMO.

Al speel ik het zelf al jaren niet meer, misschien is Runescape ook nog wat?

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 31-10-2011 09:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-04 10:51
Probeer ROSE online, gratis, redelijk simpel, leuke community, cartoon stijl.

Putting the laughter in manslaughter GTA5 PC Ch0caholic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
grand fantasia / eden eternal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 21:40
je zou city of heroes (superhelden MMO) kunnen proberen
die is nu ook F2P
moet je effe op hun site kijken wat je met een free account allemaal kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kainda
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 13:00
Lineage 2 is vanaf de nieuwe update ook f2p, komt ergens tussen 1 en 21 december uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Ik kan je Runes of Magic aanraden.
Ben van WoW afgestapt (kleine 5 jaar gespeeld) omdat ik te casual werd en nog zelden online kwam.
Na wat zoekwerk ben ik op RoM terecht gekomen. Vermakelijk en geclassificeerd als WoW-cloon.

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Kainda schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:22:
Lineage 2 is vanaf de nieuwe update ook f2p, komt ergens tussen 1 en 21 december uit.
Maar om L2 nu casual te noemen...
Laatste keer dat ik het speelde (vorig jaar) was het ongeveer 10x zo moeilijk om de end-game te bereiken als WoW.

TheS4ndm4n#1919

• Kainda
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 13:00
RocketKoen schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:00:
[...]

Maar om L2 nu casual te noemen...
Laatste keer dat ik het speelde (vorig jaar) was het ongeveer 10x zo moeilijk om de end-game te bereiken als WoW.
Met de nieuwe update (30 november) gaan ze een hele hoop veranderen, ook het levelen van 1->85 (nu is 99 de max) wordt een stuk makkelijker en sneller. Goed, het is dan iets minder casual dan wow, maar ook weer niet zo super hard grinding als de 1e release van L2 was.

• Hurtebise
Ik ga hem misschien eens oppakken nu hij full f2p wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn signature staan games die ik zelf speel of gepeeld heb. Ik zoek ook nog nieuwe uitdagingen ;)

Kijk maar eens of er iets leuks tussen zit zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Errr .... :?

Hij vroeg dit op 28 oktober vorig jaar en nu ga je reageren ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 08:11
psychodude schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:35:
[...]

Guild Wars is dan weer geen free to play in de trend van bijv LotRO, gezien alhoewel het geen subscription based game is, je wel degelijk geld moet neerleggen voor de campaigns.

Age of Conan is verder idd F2P, middels een freemium model vergelijkbaar met dat van LotRO.
De formule van Age Of Conan is dat je free 2 play hebt met zeeeeer sterke beperkingen. Je kan maar een klein deel van de classes spelen, je ingame currency is gelimiteerd (zeer sterk).
Age Of Conan is ook geen Casual game, je moet echt PvE grinden en PvP grinden om ergens in het spel te geraken, als beginnende vis word je op endgame gewoon afgemaakt of voorbij gestoken door mensen die het al langer spelen.

AoC's bekende AA systeem heeft daarvoor gezorgd, het is zeer moeilijk om in AoC casual te spelen en iets te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 15:00
Tof spel maar uiteindelijk is het Pay2win..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Aion is nu ook f2p
Pagina: 1