Toon posts:

2x HD in RAID 0, read ok, write dieptriest traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb al enige tijd een 2tal schijven (500gb van WD) in RAID 0 staan, nu kwam ik gisteren toen ik hier een redelijke grote lading data op wou zetten dat de schrijf rate wel heel erg laag was (10-15 MB/s).

Ik heb een aantal tests uitgevoerd door verschillende bestanden (in grootte) te verplaatsen naar de schijf van een wd20ears naar de raid 0 setup. Het lijkt erop dat de eerste 400-500 mb in een ruime snelheid van zo rond de 100 mb/s gaat, waarna hij ineens stokt en afzwakt naar de 15 mb/s.

Dus ik heb hierna een aantal benchmarks gedraait die er niet zo best uit zien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZRyk2.png

Het bijbehorende moederbord is de MSI 770-G45 waarvan ik de onboard controller gebruik.

Mijn vraag is dus, waar zou dit aan kunnen liggen?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Fragmentatie?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 19:08
Je komt er, denk ik, enkel achter door testen: dus testen van de schijven (individueel) en de controller eventueel even met een andere set schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Er is volgens defraggler een fragmentatie van 35%, maar lijkt me sterk dat de performance dan zo erg dropt

EDIT: eerst maar eens kijken of defragmentatie iets opleverd, anders maak ik wel een image en test ze los.

EDIT: het defragmenteren was een hopeloze zaak, en nu bij het maken van een image een aantal leesfouten van sectoren, ben bang dat er eentje kaduuk is, maar het geluk is dan nog wel dat ik nog kan zien wat er op staat en het een en het ander er nog af halen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 21:07 ]