Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Grote topics worden tegenwoordig ontmoedigt omdat het terug vinden van informatie erg lastig wordt. Zeker in het geval van de door jouw aangehaalde topics zie ik het voordeel niet van 1 groot topic.
Als je in Zoetermeer of Almere woont kijk je toch niet in topics die gaan over Apeldoorn? Komt de overzichtelijkheid alleen maar ten goede, je hoeft geen 7 berichten over een andere stad door te ploegen.
Misschien zie ik iets over het hoofd natuurlijk.
Als je in Zoetermeer of Almere woont kijk je toch niet in topics die gaan over Apeldoorn? Komt de overzichtelijkheid alleen maar ten goede, je hoeft geen 7 berichten over een andere stad door te ploegen.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Verwijderd
Maar je moet het er toch mee eens zijn dat het op een gegeven moment voor zoveel plaatsen/gemeentes relevant wordt, dat je niet meer voor elke gemeente een apart topic kunt houden. In theorie gaat het namelijk om honderden topics.Moby schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:29:
Grote topics worden tegenwoordig ontmoedigt omdat het terug vinden van informatie erg lastig wordt. Zeker in het geval van de door jouw aangehaalde topics zie ik het voordeel niet van 1 groot topic.
Op een bepaald moment zul je moeten bepalen dat glasvezel gemeengoed is en dat dat op een andere manier verzameld moet worden.
Ik woon in Dordrecht, en dat topic loopt/liep 3,5 jaar. En nog is niet heel Dordrecht voorzien van glasvezelaansluitingen. Moet voor elke plaats een topic komen dat 5 jaar blijft voortduren?
Ergens snap ik het wel hoor, maar ik denk dat op een bepaald punt toch een andere keuze gemaakt gaat moeten worden. Wanneer dat zal zijn? Ik weet het niet.
Los van de lokale feiten denk ik dat er veel algemene weetjes zijn die prima in een groot topic kunnen.
Ik heb liever een algemeen Concepts ICT topic, en eentje voor Lijbrandt, problemen of mogelijkheden van modems en TV set-top-boxen zijn denk ik in iedere plaats gelijk.
Ik heb liever een algemeen Concepts ICT topic, en eentje voor Lijbrandt, problemen of mogelijkheden van modems en TV set-top-boxen zijn denk ik in iedere plaats gelijk.
Zoals Moby al aangeeft zijn hele grote topics alleen maar lastig met doorzoeken. Het directe gevolg daarvan is dat men alsnog topics gaat aanmaken, maar dan voor elke vraag/probleem wat niet makkelijk te vinden is in het hele grote topic.
Persoonlijk heb ik geen moeite met tientallen (of potentieel honderden) topics van een glasvezel aanleg per gemeente.
Zolang het topics betreft waar alle aanbieders besproken worden vind ik het allemaal prima.

* Equator heeft er 25 jaar gewoond, dus ik mag dat zeggen
In dergelijke topics kunnen wijkgenoten prima contact hebben over leverdata, snelheden die al dan niet gehaald worden et.. In een heel groot topic is dat niet interessant, want dan wordt dat imo te snel als offtopic/slowchat geleuter gezien.
Hoe dan ook: Om gegevens beter vindbaar te maken, is het minder interessant om alles in één groot topic te gooien.
Persoonlijk heb ik geen moeite met tientallen (of potentieel honderden) topics van een glasvezel aanleg per gemeente.
Zolang het topics betreft waar alle aanbieders besproken worden vind ik het allemaal prima.
Mja, daar noem je ook een stadVerwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:37:
Ik woon in Dordrecht, en dat topic loopt/liep 3,5 jaar. En nog is niet heel Dordrecht voorzien van glasvezelaansluitingen.
* Equator heeft er 25 jaar gewoond, dus ik mag dat zeggen
In dergelijke topics kunnen wijkgenoten prima contact hebben over leverdata, snelheden die al dan niet gehaald worden et.. In een heel groot topic is dat niet interessant, want dan wordt dat imo te snel als offtopic/slowchat geleuter gezien.
Hoe dan ook: Om gegevens beter vindbaar te maken, is het minder interessant om alles in één groot topic te gooien.
Toch vind ik het raar. Er is toch ook niet een xs4all in amsterdam, xs4all in nijmegen, xs4all in den haag topic?
Waarom dan wel voor glasvezel? Zelfs bij glasvezel is een topic per isp misschien al teveel aangezien er voor zower ik weet maar 2 landelijke netwerken zijn. Ik heb zelf bijvoorbeeld concepts-ict maar heb zowel lijbrandt als xms topics gevolgd voor info over glashart media iptv.
Waarom dan wel voor glasvezel? Zelfs bij glasvezel is een topic per isp misschien al teveel aangezien er voor zower ik weet maar 2 landelijke netwerken zijn. Ik heb zelf bijvoorbeeld concepts-ict maar heb zowel lijbrandt als xms topics gevolgd voor info over glashart media iptv.
Wat je momenteel wel ziet in de diverse glasvezeltopics is dat er topics over een bepaalde glasvezel ISP's zijn en daarnaast ook nog topics over glasvezel in een bepaalde plaats. Die topics overlappen elkaar nu wel aangezien de ISP's waar algemene topics over zijn leveren in gebieden waar ook plaats specifieke glasvezel topics over zijn.
Eigenlijk zou je die plaats specifieke topics in mijn ogen alleen tijdens de aanleg moeten hebben. Tijdens de aanleg kun je namelijk in die plaats specifieke topics praten over zaken die tijdens de aanleg van het netwerk spelen, die aanleg is namelijk uniek voor een bepaalde plaats. Echter zodra het netwerk klaar is past de discussie volgens mij beter in één algemeen topic per ISP aangezien de zaken die dan nog spelen over het algemeen ISP afhankelijk zijn en niet echt meer plaats afhankelijk.
Eigenlijk zou je die plaats specifieke topics in mijn ogen alleen tijdens de aanleg moeten hebben. Tijdens de aanleg kun je namelijk in die plaats specifieke topics praten over zaken die tijdens de aanleg van het netwerk spelen, die aanleg is namelijk uniek voor een bepaalde plaats. Echter zodra het netwerk klaar is past de discussie volgens mij beter in één algemeen topic per ISP aangezien de zaken die dan nog spelen over het algemeen ISP afhankelijk zijn en niet echt meer plaats afhankelijk.
Pagina: 1