Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schade melden of zelf laten repareren

Pagina: 1
Acties:

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 08:31

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Topicstarter
Woensdag avond (rond 22:30) heb ik op de A12 een "UFO" aangereden. Gevolg is dat het stuk rondvliegend puin (waarschijnlijk geen dier gezien de schade) een gat in mijn bumber heeft geslagen en de rechtervoorkant van mijn motokap behoorlijk heeft beschadigd (flinke deuk, met lak weggeslagen tot het kale staal).

Ik ben volledig casoco verzekerd en vraag me af of het verstandig is om zelf te laten maken en te betalen of om de schade te melden en een deel van mijn noclaim kwijt te zijn.

Een snelle berekening (% no-claim achteruit x poliskosten x aantal jaren dat ik nodig heb om het oude niveau weer te berijken + eigen risico) = bedrag) leert dat ik over de komende 7 jaar ongeveer 700 euro kwijt ben aan extra kosten als ik deze schade meld en laat herstellen.

Ik heb geen idee van de kosten van schade herstel. Maar ik verwacht niet dat je een bumber kan laten vervangen + motorkap uitdeuken + plamuren + gronden + lakken voor 700 euro.

Ander vraagje wat ik heb is, dat ik over afgelopen jaren wel een paar kleine beschadigingen heb opgelopen. Beschadiging aan portier (opgelopen op parkeerplaats, waarom doen mensen niet wat voorzichter met deuren...) dat soort kleine dingen. Kan ik die nu mee laten nemen en ook claimen?

Graag jullie inzicht

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 12:54
Ik weet niet hoe je in het geld zit, maar je kunt eventueel een jaar nadat je de schade gemeld hebt de schade evengoed zelf vergoeden. Je no-claim wordt dan teruggedraaid met terugwerkende kracht.

Je zou dit kunnen overwegen als dit aangeboden wordt bij je verzekeringsmaatschappij

Laat ook een offerte maken bij een geselecteerd schade bedrijf. Er hoeft bij sommige maatschappijen(veel grote spelers) dan geen expertise aan te pas te komen(in ruil tot geen eigen risico hoeven betalen)\

Interpolis, glashelder!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:09
Laat vooral ook een offerte maken bij een garagebedrijf waarbij je laat weten het zelf te gaan betalen, maar krap bij kas zit. Ze kunnen dan bijvoorbeeld een optie aanbieden die niet helemaal perfect is, maar goed genoeg. Zodra het verzekeringswerk is, krijg je de 'alles uit de kast' optie.

En inderdaad, kijk je polisvoorwaarden even door want ook bij mij had ik de mogelijkheid om tot het eind van het jaar zelf te bepalen of ik de schade wilde claimen of niet.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 17:02

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Al contact gehad met rijkswaterstaat ?

Asus Zenbook i7 256gb

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 08:31

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Topicstarter
Dank voor de tips. Ik heb even contact gehad met de verzekeraar. Ik kan er ook voor kiezen om het te laten repareren en op een later moment te zeggen dat ik de schade toch zelf wil betalen. Daar heb ik dan een jaar de tijd voor.
Ghostrider schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:11:
Al contact gehad met rijkswaterstaat ?
Rijkswaterstaat heb ik geen contact mee gehad. Er waren wel werkzaamheden in de buurt. Kan ik daar schade claimen denk je?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 17:02

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1