Samsung marktleider smartphones

Pagina: 1
Acties:

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-02 22:34
nieuws: Samsung voor het eerst marktleider smartphones
Samsung verkocht naar schatting 27,8 miljoen toestellen, ten opzichte van 17,1 miljoen toestellen van Apple en 16,8 miljoen van Nokia.
Samsung verkocht niet 27,8 miljoen toestellen, maar verscheepte zoveel toestellen volgens de bron. Heel wat anders. Zet het hele verhaal ook in een compleet ander daglicht trouwens wat mij betreft aangezien Samsung zich in het verleden ook al sterk heeft "ingekocht" in een markt (tabletmarkt) door extreem veel te shippen en die cijfers te publiceren, waarna het vaak overgenomen werd als verkoopcijfers.
het toestel ging in de afgelopen maanden ruim 10 miljoen keer over de toonbank.
Ook deze opmerking doet iets anders vermoeden doordat het eerder in het artikel over een kwartaal gaat.
Sinds de introductie is hij namelijk 10miljoen keer verkocht.

[ Voor 40% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-10-2011 16:50 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:27
Waarom een tropic aanmaken dit zou je ook bij de reacties's kunnen plaatsen onder het artikel
SidewalkSuper schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:40:
nieuws: Samsung voor het eerst marktleider smartphones

[...]

Samsung verkocht niet 27,8 miljoen toestellen, maar verscheepte zoveel toestellen volgens de bron. Heel wat anders. Zet het hele verhaal ook in een compleet ander daglicht trouwens wat mij betreft aangezien Samsung zich in het verleden ook al sterk heeft "ingekocht" in een markt (tabletmarkt) door extreem veel te shippen en die cijfers te publiceren, waarna het vaak overgenomen werd als verkoopcijfers.

Cloud ☁️

• SidewalkSuper
Dit hoort niet in de reacties. Als het een fout betreft hoort het hier als feedback :)

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-01 20:15
Bedankt voor de reactie. Heb het aangepast.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Nog een kleine nuance:

Strategy meet alles in verscheepte toestellen, dus ook die van Samsung (en die van Apple trouwens). Nu heeft Samsung inderdaad wel eens veel exemplaren op voorraad gelegd die nooit werden verkocht (de eerste Galaxy Tab), maar die aantallen kun je niet meten in miljoenen; het ging toen geloof ik om 1 miljoen 'shipments', waarvan er enkele honderdduizenden zijn verkocht.

Het verschil tussen Samsung en Apple is ruim tien miljoen telefoons; dat verschil is veel te groot om voort te vloeien uit het verschil tussen shipments en verkoopcijfers, dus aan de verhoudingen op de markt en de strekking van het artikel hoef je niet te twijfelen :)

• SidewalkSuper
Ik vind de strekking ook niet ongeloofwaardig hoor, maar vind het wel een nuanceverschil wat duidelijk moet zijn :)
Volgens de topman van Lenovo waren het trouwens enkele tienduizenden van dat Tabs verhaal.
http://www.guardian.co.uk...sep/02/samsung-galaxy-tab
Pagina: 1