Verder:
Om de kosten te drukken, is huurorganisatie DUWO in de afgelopen jaren op zoek gegaan naar een partij die de internetverbindingen aan studenten goedkoper zou kunnen aanbieden dan de huidige aanbieder SURFnet
Kosten? De TUD wil kosten drukken, de DUWO niet eens zozeer. De TUD heeft in het kader van het drukken van de kosten (en de constatering dat Surfnet zich met studenteninternet op het randje van de Telecomwet bevindt) besloten om de FTTD activiteiten te staken. DUWO moest dus wel op zoek naar een andere aanbieder. Surfnet verdient niets aan die studentenaansluitingen verder, de TU betaalt een vast tarief.
DUWO, dat nog niets publiekelijk heeft meegedeeld over de overstap naar Ziggo
Het artikel en de FAQ staat n.b. op de DUWO site.
Verder wil de TU Delft het hosten van diverse studentensites in zijn eigen serverruimte staken
Volgens mij betreft dit de serverhokken op de complexen zelf, niet de eigen serverruimte van de TU.
Volgens WijWonen zou DUWO in alle stilte en zonder goedkeuring van de bewonersorganisatie al een contract hebben gesloten met Ziggo
WijWonen heeft echter ingestemd met het contract in januari (het was toen weliswaar al getekend, maar met ontbindende voorwaarde dat bewonersorganisaties in zouden stemmen). Wat nu aangeboden wordt is overigens wel iets anders dan in het contract is afgesproken...
Een doorslaggevende factor zou zijn dat Ziggo zelf de facturatie aan de student voor zijn rekening wil nemen
Facturatie gaat gewoon via Duwo/servicekosten. Lijbrandt is echter wel gedropped omdat ze niet zelf wilden factureren, dat is het rare van het verhaal.
[edit]
Oh, en ook nog:
Voor deze dienstverlening betalen de studenten 10 euro per maand
Studenten betalen lang niet altijd 10 euro per maand. De DUWO betaalt een ruime 3 euro per aansluiting aan de TUD voor de netwerkswitches e.d., wat lang niet altijd doorberekend wordt naar de studenten. Zelf betaal ik volgens mij een kwartje (alleen voor de interne CAT5 kabel) en verder niets.
[
Voor 10% gewijzigd door
MikeN op 28-10-2011 15:48
]