Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntldr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09 07:27
Beste tweakers,

Sinds 3/4 maanden heb ik een nieuwe pc bestelt en zelf in elkaar gezet.

Die bestaat uit:

Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
Intel Core i7
Cooler Master Silent Pro M700
2x G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL

Nu het probleem, mijn videokaart deed het 3 maanden zonder problemen (groen licht brande) genoeg stroom zat erop etc.. op een 'random' dag had ik mijn pc aangelaten overnacht en de volgende ochtend was mijn videokaart verdwenen bij device management.

Dus vervolgens heb ik mijn beelscherm op mijn onboard kaart aangsloten om te kijken wat er aan de hand was, dit gebeurt automatisch als je hem analoog aansluit. In de bios staat er als er geen videokaart gevonden akn worden dan gebruik de onboard kaart. (idd de videokaart stond niet meer bij device manager).

Uiteindelijk besloten mijn videokaart eruit/erin te doen zonder succes.

Andere videokaart geprobeerd erin te doen (HD4670) die doet het wel gewoon.

Videokaart geRMA'd en met reactie dat hij perfect draait bij hun.

Videokaart terug gekregen en weer geprobeerd zonder succes (licht brand nog steeds groen op de videokaart).

De 2x 8 pins omgewisseld en een andere 8 pin geprobeerd die erbij zat (die dus niet van de voeding zelf is) in combinatie met 1 voeding 8 pin. Ook weer beide gewisseld zonder succes wel weer groen licht op de videokaart.

Omdat ik groenlicht krijg op de videokaart en de twee ventilatoren gewoon draaien denk ik niet dat het de voeding is + hij deed het 3 maanden wel gewoon.

Hartelijk dank alvast voor alle hulp.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Misschien ben ik nou wel heel dom hoor maaruh...

Als je al deze dingen kan testen dan doet de videokaart het toch gewoon?
Hij kan geen beeld geven vanuit niets...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntldr
OMD schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:24:
Misschien ben ik nou wel heel dom hoor maaruh...

Als je al deze dingen kan testen dan doet de videokaart het toch gewoon?
Hij kan geen beeld geven vanuit niets...
Ik draaide eerst op mijn onboard graphic driver en nu op mijn oude videokaart vandaar dat ik wat dingen kan testen. Alleen als ik de GTX580 erin doe herkent hij hem niet want hij geeft helemaal niets aan van 'nieuw apparaat gevonden of dat hij uberhaupt tussen de display drivers staat'.

Sorry als de uitleg een beetje krom was.

"Hij kan geen beeld geven vanuit niets..." en inderdaad dit is het probleem hij was van 1 op de andere dag gewoon weg verdwenen. Drivers stonden er nog op maar geen kaart te verkennen in device manager. (die heb ik overigens wel verwijderd en opnieuw geprobeerd te installeren, maar dit lukte niet 'no graphic card found').

[ Voor 21% gewijzigd door Ntldr op 28-10-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
En als je de GTX580 erin doet , en je sluit daar je monitor op aan doet hij het dus niet (als in geen beeld)?

Je kan eventueel nog in je BIOS kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntldr
Diversity schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:34:
En als je de GTX580 erin doet , en je sluit daar je monitor op aan doet hij het dus niet (als in geen beeld)?

Je kan eventueel nog in je BIOS kijken.
Als ik mijn monitor aansluit op mijn videokaart dan geeft hij geen beeld (zowel analoog als digitaal). Hij geeft geen beeld want mijn computer herkent de hele videokaart niet.

Zal even de bios checken of hij daar bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zomaar een idee, maar als ik het zo lees zou er niet misschien een pinnetje in je PCI-e slot verbogen zijn misschien?

Heb je misschien de mogelijkheid om bij een vriend / familie / kennis de videokaart in zijn / haar PC te drukken en kijken wat die daar doet?

Klinkt nogal vreemd dat wanneer je een oudere kaart erin propt dat het systeem wel gewoon werkt zonder morren en met je nieuwe kaart ineens niet meer? (Tenzij er misschien iets mis is met je slot?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Als je bij het booten niks ziet, dan ziet de BIOS blijkbaar de kaart niet. Maar de kaart krijgt wel stroom van de voeding, vandaar het lampje en de draaiende ventilatoren. Misschien inderdaad een wat gammel PCIe-slot?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntldr
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:41:
Misschien zomaar een idee, maar als ik het zo lees zou er niet misschien een pinnetje in je PCI-e slot verbogen zijn misschien?

Heb je misschien de mogelijkheid om bij een vriend / familie / kennis de videokaart in zijn / haar PC te drukken en kijken wat die daar doet?

Klinkt nogal vreemd dat wanneer je een oudere kaart erin propt dat het systeem wel gewoon werkt zonder morren en met je nieuwe kaart ineens niet meer? (Tenzij er misschien iets mis is met je slot?)
De pinnetjes zien er niet verbogen uit en het erin klikken van de 8 pin gaat soepel, de videokaart heb ik al opgestuurd en hij is daar volledig getest en zeiden ze dat hij het uitstekend doet bij hun.

Ik heb ook PCIe (8x) geprobeerd om mijn kaart daar in te zetten, maar dat werkte ook niet ;x.

Moet nog wel ff in me bios kijken of hij daar bij staat waar moet ik dan precies zijn? Want ik keek net even of ik mijn oude kaart kon vinden die er nu in zit en toen zag ik alleen hoeveel volt mijn pc aan de videokaart geeft (de HD4670).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntldr
Garyu schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:43:
Als je bij het booten niks ziet, dan ziet de BIOS blijkbaar de kaart niet. Maar de kaart krijgt wel stroom van de voeding, vandaar het lampje en de draaiende ventilatoren. Misschien inderdaad een wat gammel PCIe-slot?
Beide PCIe slots werken dus niet voor deze videokaart (GTX580) de andere kaart werkt wel in de 16x slot (andere niet getest). Waarom werkt de oude kaart dan wel in de 16x slot vind het maar vreemd :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Ntldr schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:53:
[...]

Beide PCIe slots werken dus niet voor deze videokaart (GTX580) de andere kaart werkt wel in de 16x slot (andere niet getest). Waarom werkt de oude kaart dan wel in de 16x slot vind het maar vreemd :(.
Heb je eventueel een andere pc waar je hem tijdelijk in kan proppen om het te testen, bij een vriend ofzo?

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntldr
jopitan schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:56:
[...]

Heb je eventueel een andere pc waar je hem tijdelijk in kan proppen om het te testen, bij een vriend ofzo?
Ik heb de videokaart terug gestuurd waar ik hem heb gekocht als RMA (heb hem gister terug gekrekgen met de reactie dat de videokaart het doet) dus ik neem aan dat de videokaart zelf niet het probleem mag zijn of ze hebben gelogen hierover. Staat ook in mijn eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadslim77
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-09 19:38
en als je eens opstart in Veilige modus, kijk dan eens bij apparatenbeheer...
Klik dan op beeldschermadapters en dan met rechter muis naar "gewijzigde apparaten" ...

welke USB apparaten heb je aangesloten, trek alles eens los behalve de muis en toetsenbord en reboot dan eens..

Het kan zijn, dat er een conflict is tussen 2 apparaten.. ( was bij mij na 5 weken afgelopen weekend bekend dat de USB HOTAS WARTHOG een code 43 gaf bij opstarten WIndows en dus mijn beide GTX480 kaarten in SLI niet " zag" ) USB HOTAS eruit, en nu geen enkel probleem meer.... :(

[ Voor 33% gewijzigd door Deadslim77 op 28-10-2011 15:02 ]

Asus ROG Maximus XI Extreme, RTX3090 White STRIX, I7-8086K, Corsair H150i, HX1200i,32GB Corsair Vengeance RGB PRO White 3200Mhz, ROG PG278QR on 165Hz 2K, 970EVO 500GB + 1TB, 850 PRO 512GB + 1TB, WD 6TB, Corsair 900D ,Logitech G-19, G-35, G-700, Z-5500D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntldr
Deadslim77 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:59:
en als je eens opstart in Veilige modus, kijk dan eens bij apparatenbeheer...
Klik dan op beeldschermadapters en dan met rechter muis naar "gewijzigde apparaten" ...

welke USB apparaten heb je aangesloten, trek alles eens los behalve de muis en toetsenbord en reboot dan eens..

Het kan zijn, dat er een conflict is tussen 2 apparaten.. ( was bij mij na 5 weken afgelopen weekend bekend dat de USB HOTAS WARTHOG een code 43 gaf bij opstarten WIndows en dus mijn beide GTX480 kaarten in SLI niet " zag" ) USB HOTAS eruit, en nu geen enkel probleem meer.... :(
Ik ga het is proberen, zal even mijn GTX580 er weer in doen en kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Is de bios al de laatste versie? Zo niet:
http://www.gigabyte.co.nl...e.aspx?pid=3973&dl=1#bios

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntldr
Bios laatst nog geupdate via @bios in windows (was ook nieuw voor mij) maar ging volgens mij goed.

Ook net de GTX580 in safe mode geprobeerd maar zag geen verschil stond nog steeds niet bij apparaat beheer/device manager.

GTX580 zit er nu in maar ik draai op me onboard kaart anders heb ik geen beeld (sinds hij de gtx580 gewoon niet herkent).

;(

+ Nog in me bios gechecked of hij daar stond kon niet echt iets vinden niet met de GTX580 nog met de HD4670 enige suggesties waar ik dat zou moeten vinden?

[ Voor 11% gewijzigd door Ntldr op 28-10-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel garantie kreeg je op dit RMA product?
Je zou anders eventueel je bak onder de arm kunnen nemen en naar de winkel er mee gaan en aantonen dat het gewoon niet werkt i.c.m. jouw machine.
Laat ze maar een vervangend product regelen of geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Voordat windows start, boot je PC dan "normaal", als in - zie je beeld als de GTX580 aangesloten is?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntldr
Garyu schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:34:
Voordat windows start, boot je PC dan "normaal", als in - zie je beeld als de GTX580 aangesloten is?
Ik zie alleen beeld via de onboard graphic driver (zo'n flut ding dat werkt wanneer je PCIe slot niet wordt gebruikt/doet/videokaart niet herkent etc) dus ik krijg GEEN beeld met de GTX580 alleen met analoog op mijn onboard kaart.

Als ik de windows er opnieuw op zou zetten zou dat wat kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadslim77
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-09 19:38
Heb je drivers geupdate? zo ja, dan is er een herstelpunt gemaakt. Kan je die terugzetten?

( Eerst een HANDMATIG maken nu, want als dat niet werkt, kan je die van nu terugzetten en verder zoeken vanaf hier en nu)

Asus ROG Maximus XI Extreme, RTX3090 White STRIX, I7-8086K, Corsair H150i, HX1200i,32GB Corsair Vengeance RGB PRO White 3200Mhz, ROG PG278QR on 165Hz 2K, 970EVO 500GB + 1TB, 850 PRO 512GB + 1TB, WD 6TB, Corsair 900D ,Logitech G-19, G-35, G-700, Z-5500D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Ntldr schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:37:
[...]

Ik zie alleen beeld via de onboard graphic driver (zo'n flut ding dat werkt wanneer je PCIe slot niet wordt gebruikt/doet/videokaart niet herkent etc) dus ik krijg GEEN beeld met de GTX580 alleen met analoog op mijn onboard kaart.

Als ik de windows er opnieuw op zou zetten zou dat wat kunnen betekenen?
Voordat je je volledige windows een format geeft, kun je ook een Ubuntu-live of een andere Live-cd gebruiken om te zien wat hiermee gebeurt.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
1) Als de GPU het op een ander systeem doet dan is de GPU niet kaduuk. Dit móet je zelf nagaan in een ander systeem; RMA procedures staan erom bekend niet feilloos te zijn. Zoek een Tweaker in je omgeving of probeer een lokale computerboer.

2) Als de GPU het in een ander systeem wel doet en een andere GPU het in jouw systeem wel doet, dan hoef je niet als eerste aan een moederborddefect te denken. In dit geval moet je de PSU uitsluiten door een andere PSU in je systeem te zetten. Alleen andere vorm van bedrading geeft geen uitsluitsel.

3) Als de PSU het wel doet (dus de andere PSU hetzelfde resultaat geeft), dan heb je wel een probleem met je moederbord. Dit kan dan te maken hebben met verschillende dingen en zoek je het beste dan pas verder uit.

PS: Softwarematig dingen veranderen heeft geen nut als de videokaart initieel bij het opstarten van het systeem niet wordt herkend, maar wel in hetzelfde systeem, zonder verandering in en van de BIOS, werd herkend. Dus Windows opnieuw heeft geen nut. Andere BIOS-versie op zich ook niet, ook al kan de nieuwste nooit kwaad.
Het uitblijven van beeld bij het opstarten van de PC (niet Windows) is een kwestie van dat de BIOS van het moederbord ofwel niet de juiste grafische adapter prioriteit geeft, of de adapter met prioriteit niet wordt herkend, om wat voor reden dan ook.

[ Voor 18% gewijzigd door Allubz op 28-10-2011 15:52 ]

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntldr
Allubz schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:40:
1) Als de GPU het op een ander systeem doet dan is de GPU niet kaduuk. Dit móet je zelf nagaan in een ander systeem; RMA procedures staan erom bekend niet feilloos te zijn. Zoek een Tweaker in je omgeving of probeer een lokale computerboer.

2) Als de GPU het in een ander systeem wel doet en een andere GPU het in jouw systeem wel doet, dan hoef je niet als eerste aan een moederborddefect te denken. In dit geval moet je de PSU uitsluiten door een andere PSU in je systeem te zetten. Alleen andere vorm van bedrading geeft geen uitsluitsel.

3) Als de PSU het wel doet, dan heb je wél een probleem met je moederbord. Dit kan dan te maken hebben met verschillende dingen. Als eerste kan je er vanuit gaan dat er niet genoeg stroom meer kan worden geleverd, om wat voor reden dan ook, aan je GTX580. Dit is ook discutabel, aangezien een GTX580 in idle niet gek veel meer zal verbruiken dan welke andere kaart ook maar: hence, ik denk niet dat je überhaupt bij stap 3 terecht zal komen.

PS: Softwarematig dingen veranderen heeft geen nut als de videokaart initieel bij het opstarten van het systeem niet wordt herkend, maar wel in hetzelfde systeem, zonder verandering in en van de BIOS, werd herkend. Dus Windows opnieuw heeft geen nut. Andere BIOS-versie op zich ook niet, ook al kan de nieuwste nooit kwaad.
Het uitblijven van beeld bij het opstarten van de PC (niet Windows) is een kwestie van dat de BIOS van het moederbord ofwel niet de juiste grafische adapter prioriteit geeft, of de adapter met prioriteit wordt niet herkend, om wat voor reden dan ook.
Hartelijk dank hier heb ik wat aan.

Voeding moet ik inderdaad nog testen met andere kabels naar de videokaart. De videokaart is getest bij zercom kreeg er een screenshot van 3d marks 2008 ik zal maar aan nemen dat ze daar goed werk leveren.

Denk dat het een stuk makkelijker is om inderdaad gewoon de hele pc onder de arm mee te nemen naar een winkel van zercom en hun het laten uitzoeken want ik vind dit een erg vreemd verhaal ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:49
rma's worden gewoon slecht behandeld. pas geleden nog een gtx 460 voor rma gestuurd. kon geen resolutie kiezen hoger dat 1280x1024 1 dvi poort weigerde helemaal dienst en de andere werkte alleen als je er een vga dongel op drukte

na paar dagen netjes een mailtje terug gekregen: kaart getest en werkt goed

kaart dus opgestuurd naar een kennis, steekt de kaart in ze pc en inderdaad hij had beeld. 1280x 1024 op een crt scherm. hij sluit ze lcd scherm aan en beeld is weg. pakt de andere dvi poort en ook geen beeld meer. wil de pc opnieuw opstarten en blijft gewoon 5 minuten lang hangen in opstarten. lcd los er weer de crt eraan en alles werkte weer zoals het "moest". kaart is wederom terug gestuurd en toen wat die dus wel "defect" bevonden. alleen de kosten van de eerste rma die ik dus heb moeten betalen heb ik na 2 maanden nog steeds niet terug gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntldr
Net even met zercom gebelt en ga hem maandag gewoon terug brengen zij wisten namelijk ook niet echt wat het kon zijn en naar mijn mening is het dus idd de voeding/moederbord naja als 1 van de twee niet werkt laat ik het hun maar lekker uitzoeken. iig bedankt voor alle reactie dat wordt maar ff 2 weken niet game :P.

Mvg,

topic kan dicht zal proberen achter de oplossing te komen en het nog te posten als ik de pc terug krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Ntldr schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:53:
[...]

Hartelijk dank hier heb ik wat aan.

Voeding moet ik inderdaad nog testen met andere kabels naar de videokaart. De videokaart is getest bij zercom kreeg er een screenshot van 3d marks 2008 ik zal maar aan nemen dat ze daar goed werk leveren.

Denk dat het een stuk makkelijker is om inderdaad gewoon de hele pc onder de arm mee te nemen naar een winkel van zercom en hun het laten uitzoeken want ik vind dit een erg vreemd verhaal ;x
Beste test je dus een andere voeding. Als de voeding hapert dan betekent dat niet dat andere kabels naast de standaard PCI-E niet haperen.
Als de PC van Zercom is, dan is de hele bak RMA geen slecht idee.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Pagina: 1