Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Gister heb ik heel leuk een tweede MSI GTX260 OC gekocht om SLI mee te draaien. Nu wilde ik deze inbouwen en daar zag ik een probleem, en dat is dat ik maar 2 pci-e connectors vanaf mijn voeding heb. |:(

Nu heb ik speciaal opgelet met het kopen van deze voeding dat ik SLI kon draaien, dus hij is SLI Certified.. Maarja moet ik nu een nieuwe voeding kopen (waar ik geen geld voor heb). of zou ik het ook met verloop stekkertjes kunnen doen (zo hier en daar gelezen).

Wie o wie kan mij een goed advies geven? Sparen voor een nieuwe voeding en tot zo ver geen SLI, of is dat goed te doen met verloop stekkertjes zonder mijn hele rig te frituuren?

Momenteel heb ik niet veel aan mijn voeding hangen:
m2n32 SLI Delux
AMD Athlon x2 6000+
7200 160GB
Corsair 2x2 GB RAM

En dus daarbij de SLI
MSI GTX260 OC 216 Cores.

groetjes,

Sebastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
De GTX260 verkopen en eerst eens een andere moederbord/cpu/geheugen aanschaffen, zo gaat die tweede GTX260 niks doen omdat de rest van het systeem er simpelweg te traag voor is.

Wil je toch die 2e GTX260 erbij willen, dan moet je opzoek gaan naar verloopjes. Van 2x molex naar 1x PCI-e 6-pins. En dat dus 2 maal, omdat de GTX260 2 van de PCI-e aansluitingen nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:19:
Nu heb ik speciaal opgelet met het kopen van deze voeding dat ik SLI kon draaien, dus hij is SLI Certified..
Allemaal marketing prietpraat aka BS!

Ga er niet blind van uit dat als een psu "SLi gecertificeerd" is, dat ie dan ook alles in SLi kan draaien, ze zetten er wel meer dingen op die nergens op slaan.

Beste kun je even kijken bij de specs van voedingen naar wattage/amperage op +12V lijn(en), dat zegt meer dan als die marketing zut op de verpakking. W(attage) = V(oltage) x A(mperage), dus een 600W voeding moet ongeveer 600/12 = 50A leveren, minus een paar amp's voor 3.3V en 5V.
Verder is het ook van belang, zoals je nu ondervonden hebt, dat er ook genoeg stekkers aan zitten voor je vga's.

Maar ja, je kan inderdaad een verloop halen, heb ik ook eens gedaan met een SLi opstelling, alleen moet je dan goed in de gaten houden dat je niet 1 lijn overbelast, oftewel je moet even vogelen met aansluiten, zodat je je beveiligingen in de voeding niet tript en alles gelijk verdeeld.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

Het "SLi gecertificeerd" heb ik ook wel op een 550W voeding staan, klopt ook wel, maar dat was uit het tijdperk dat high-end videokaarten maar 1 6-pin pci-e stekker nodig waren. In die tijd had je dus genoeg met 2 stekkers met een SLI setup.

Dat wil dus niet zeggen dat je alle mogelijke SLI combies erop kunt aansluiten, je moet altijd nog rekening houden met het vermogen dat de voeding kan leveren over de 12V rails en of die de juiste stekkers heeft voor moderne videokaarten. Sommige kaarten heb je 6 en 8 pin pci-e stekker nodig (per kaart).

Er zijn wel van die verloopstukjes van molex naar pci-e, maar ben er zelf vaak niet zo'n fan van.

En zoals aangegeven, is SLI 260's op jouw systeem niet een monsterlijke vooruitgang, de processor zal waarschijnlijk de boel bottlenecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips,

Ik ga het met die molex connectoren proberen en als ik weer wat studie financiering binnen heb eventueel mijn rig wat boosten. haha.

thanks aigan, ciaoo