Toon posts:

Beste ontvangst net over de grens (Coevorden)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een GSM provider die in de duitse-nederlandse grensstreek goed ontvangst levert.
Het gaat hierbij om de plaats Emlichheim, net even voorbij Coevorden.

Ik kan geen duidelijk overzicht vinden van alle providers dus misschien dat iemand ervaring heeft.
Heb niet zo een zin om met 2 GSM's rond te lopen (duitse en nederlandse simkaart)

Bedankt,
Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 22:53
Over het algemeen is mijn ervaring toch dat je al binnen Nederland overschakeld naar de duitse provider... en pas als je weer ongeveer 10 minuten in Nederland bent schakelt je toestel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je schakelt zeker niet overal binnen NL al over naar de Duitse provider, wanneer je in de buurt van de grens komt, zou een duur grapje worden voor de bewoners van de grensstreek ! Uiteraard komt dit wel voor, wanneer je slecht bereik hebt met je NL provider en in de buurt van de Duitse grens bent. Hoe dit op een bepaalde plaats is, lligt er helemaal aan, waar je bent, zo kan ik vanuit Sittard (Limburg) gewoon bellen in de aangrenzende Duitse gemeente Selfkant, met KPN en Vodafone en vroeger ook met Orange.
Maar aan de belgische kant krijg ik, wanneer ik bijv. in Berg aan de Maas (gemeente Stein) ben, een welkomst-smsje van een van de belgische providers, vanaf de overkant van de Maas. Om dit te verhinderen moet ik dan de netwerkkeuze handmatig op mijn NL provider vastzetten.

Het hangt er dus vanaf, hoe het bereik van 't netwerk op die plek is en ook van de kwaliteit van de antenne in de telefoon. Handmatig vastzetten helpt wel, maar wanneer de ontvangst echt slecht wordt, kun je dan niet meer bellen. Omdat deze factoren kunnen verschillen, kun je 't beste een prepaid simmetje van de gewenste provider kopen, om zo met je eigen telefoon te kijken, hoever je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:24
Wat je desnoods ook kan doen is even een netwerkscan doen. Vaak kan je daar ook goed op zien welke netwerken er allemaal ontvangst geven. Kan overigens ook een grappig resultaat geven, zoals bij mij afgelopen zomer op het strand van Noordwijk:

Afbeeldingslocatie: http://a1.img.mobypicture.com/fd85b0994c68160355bd9d1c778ce2b0_large.jpg