Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waarom toetsenborden met piepkleine shiftknop te koop in NL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al een aantal jaren een leuke tobo te vinden met oa normale Shift-knopje. Echter als je bijv de verpakking van K800 van Logitech bekijkt klopt de shift toets qua grootte en plek. Maar zodra je de verpakking openmaakt heb je ineens een tobo in handen met piepkleine shiftknopje en | \ ernaast wat ook al naast de Enter knop zit. Dubbelop dus.

Kontakt opgenomen met Logitech Support Chat, zij vertellen mij dat Logitech alleen in Europa deze layouts verkopen en raden me aan naar een ander merk te gaan of de K800 buiten Europa te importeren.

Mijn vraag waarom Logitech dit soort layout hanteert in Nederland konden zij niet beantwoorden. Deze vraag houdt me zo bezig dat ik dacht, ik vraag het aan Tweakers.net, waarom een onhandige layout wordt gebruikt in NL? Op de WiKi staat zelfs dat bij een NL tobo een kleine shiftknopje hoort, maar de 1e ramplanken van mijn P1 tot en met P4 hadden allemaal een grote linker shiftknop (merkloos).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 13:49 ]

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
Ik heb hier geen enkel probleem mee... ik gebruik deze toets vaak (tijdens het programmeren) en vindt verder de rammelplankjes van Logitech super werken... de layout is vaak gewoon een keuze, ik neem aan dat hier door Logitech echt wel over nagedacht is...

Ik snap alleen je post niet helemaal, dit lijk niet op een vraag, meer op een frustratietopic...

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41

Felyrion

goodgoan!

Ik deel de frustratie wel een beetje.
Op mijn werk hebben we voornamelijk spullen van HP, en hier is het zelfs zo dat ze door elkaar geleverd worden. De ene batch heeft een grote return toets in combinatie met een kleine shift / combinatie linksonder, en de andere serie heeft een kleinere return toets en dan weer een brede shift knop linksonder.

Vrij vervelend als je aan het één gewend bent en vervolgens het ander voorgeschoteld krijgt.

zie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J738jwEzZErp6nJua3anotqj/full.jpg

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
De met de grote linker shift is de Amerikaanse layout. De met de kleine linker shift en \| toets is Brits volgens mij. Als je ramplank koopt, neem dan de Amerikaanse.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Felyrion schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:32:
Ik deel de frustratie wel een beetje.

[..]

Vrij vervelend als je aan het één gewend bent en vervolgens het ander voorgeschoteld krijgt.

zie:
[afbeelding]
Dan hou je je eigen (oude) toetsenbord toch op het nieuwe systeem? Ik kocht prive een ander toetsenbord voor 25 euro. Een Logitech Ultrax (1ste generatie). Ik vond dat zo'n fijn ding om op te tikken, dat ik een 2de gekocht heb, voor op m'n werk. Toen ik wegging nam ik dat toetsenbord ook weer mee. Kleine investering, en wat een genot om mee te werken met iets wat je gewend bent.

Ey!! Macarena \o/

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41

Felyrion

goodgoan!

Klopt inderdaad, maar zoals in de OP al een beetje aangegeven is Logitech gestopt met ons Europeanen de keuze te geven tussen de twee.
Op de doos kan nog steeds de US versie staan, maar eenmaal in de doos beland krijg je (Mits in Europa gekocht) gewoon de EU versie.

En inderdaad, eigen tobo/muis meenemen lost veel op :)

Overigens, kan iemand vertellen waarom dit verschil bestaat?
Het lijkt me voor de fabrikanten alleen maar lastig om verschillende versies te bouwen, dus er zal wel een (goede?) reden voor bestaan..

[ Voor 32% gewijzigd door Felyrion op 28-10-2011 12:44 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:00

Fiber

Beaches are for storming.

KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:39:
De met de grote linker shift is de Amerikaanse layout. De met de kleine linker shift en \| toets is Brits volgens mij. Als je ramplank koopt, neem dan de Amerikaanse.
Eerste is inderdaad English (US) layout. De tweede is English (International) volgens mij. Als het een echt English (UK) toetsenbord was geweest dan had er ook nog een Pond en een Euro teken opgezeten.

Bij Apple kun je gelukkig ook nog steeds voor English (US) kiezen. Maar alleen via de Apple website, in de winkel ligt volgens mij alleen de Nederlandse layout, die sterk lijkt op de Britse layout.

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 28-10-2011 12:50 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Mijn K800 had zelfs een sticker op de voorkant: "US VERSION". En toch een kleine shift..

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Het is een Canadese layout. Vrij vervelend, want het gebeurt regelmatig dat je de backslash indrukt ipv enter of lshift. Heb die ondingen op m'n werk ook en een enkel toetsenbord vervangen is geen optie, omdat ik regelmatig van werkplek wissel. :/

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Topicstarter
bdalenoord schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:23:
Ik heb hier geen enkel probleem mee... ik gebruik deze toets vaak (tijdens het programmeren) en vindt verder de rammelplankjes van Logitech super werken... de layout is vaak gewoon een keuze, ik neem aan dat hier door Logitech echt wel over nagedacht is...

Ik snap alleen je post niet helemaal, dit lijk niet op een vraag, meer op een frustratietopic...
Het is wel een vraag waarom Logitech dit zo logisch vind om te verkopen in NL. Afgezien van jou (er zijn nou altijd eenmaal handjevol mensen die toch ergens gebruik van maken) gebruikt het overgrote deel van NL die knop nooit.

Ik gebruik wel de | of \ die naast de enter zit voor smilies. Maar nooit die naast de shift zit.

Eigenlijk zou er 1 grote losse knop shift erbij geleverd kunnen worden zodat we de 2 knopjes eruit kunnen klikken en 1 ervoor terug in plaats zetten. Dat zou het gewoon oplossen.

Ik kan de OP wel ff herschrijven zodat eventuele frustratie wat meer op achtergrond gaat en de vraagstelling wat meer naar voren komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gamepie56 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:49:
[...]

Mijn K800 had zelfs een sticker op de voorkant: "US VERSION". En toch een kleine shift..
Klopt, ik ben de afgelopen dagen bij diverse winkels geweest waar ik steeds een doos in handen had met afbeelding erop van een grote linkershift. Er zat zelfs een sticker erop met US International version.

Alle winkels hebben 1 doos voor mij geopend en elke keer weer die kleine shiftknop en je kan dus niet op de sticker en of afbeelding afgaan die op de verpakking zit.

• Fiber

Fiber

Wellicht een optie om een Apple of Dell toetsenbordje te kopen. Bijvoorbeeld: http://accessories.euro.d...baynote_irrank=0#Overview

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk op zoek naar tobos met verlichte knopjes a la macbook. Logitech K800 is de enige draadloze tobo met lichtgevende knopjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 14:17 ]

• Fiber

Fiber

In de US bestellen en op laten sturen? Beetje veel gedoe natuurlijk, maar als je hem echt graag wil hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik doen, maar mijn vraag waarom Logitech dit doet blijft staan.

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:15
Ik heb ook liever de bovenste op je plaatje. Ramplanken kan je het beste niet bestellen, maar beter in de winkel halen, kan je hem teminste even zien. Als je hem besteld vraag het dan even na, welke layout wordt gebruikt.

There is no real life, there is just AFK.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27
Nu ik dit topic lees, valt het me pas op dat ik ook een kleine linkershift heb. Anders gezegd: nog nooit last gehad van dat die toets niet zo groot is :P

The devil is in the details.

Pagina: 1