Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een server, waar ik met meerderen op kan werken.
Neem nu bijvoorbeeld dat ik aan het werk ben in Revit of Archicad, en tegelijkertijd wil werken (BIM) in hetzelfde bestand.

Ik zie een aantal producten. en kan iemand me vertellen wat ik het beste kan nemen?

Iomega Home Media Cloud Edition (2 TB)
of
netgear wndr3700

Wat is het snelste of beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:40
na lang lezen snap ik eindelijk wat je wil.

Je geeft in je openingspost als producten een router en een nas aan.. wat wil je nou eigenlijk precies ?

Wat jij wil is geen server maar een NAS

Wat heb je zoal zelf al onderzocht?
Ik denk dat als je op google rondkijkt zelf wel kan uitvinden welke de snelste en beste is

[ Voor 19% gewijzigd door ExilaaHH op 28-10-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En dan nog zul je meer info moeten geven:
* Hoeveel personen?
* Hoeveel data?
* Met meerdere mensen aan hetzelfde document moeten werken tegelijkertijd?
* Windows/Mac/Linux omgeving?
* Moet het ook vanuit thuis kunnen?
* Enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:02
Het is inderdaad niet heel erg duidelijk, maar ik denk dat hij toch echt een "server" zoekt een zogenaamde Building Information Modelserver (BIM). Waar uit blijkt dat dit op de genoemde apperaten werkt zou ik niet weten. Het is behoorlijk specifiek, ik kan je er in ieder geval niet mee verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3 personen,
min. 500 GB
Ja dat met meerdere aan hetzelfde document werken, is BIMmen maar gaat via software.

Moet eigenlijk gewoon een server hebben, waar ik via deze computer op kan klikken, (als een C:/ schijf) en dat 2 anderen daar op hun computer ook in kunnen.
Mensen van buitenaf moeten worden geblokkeerd dmv een wachtwoord.
En de server (bron), staat bij één van de personen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:08

SeatRider

Hips don't lie

Zomaar een gedachte, is Office 365 of Google Apps niks voor jullie? Kun je ook lekker samen aan hetzelfde document werken, zonder eigen server.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:26

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou kan het zoeken naar een fatsoenlijke oplossing voor je situatie best een interessante discussie opleveren, TS, maar dat kost toch wat meer informatie en inzet van jouw kant. Dat staat ook te lezen in Het algemeen beleid.
Ik laat dit topic open, maar onder de voorwaarden dat je eerst met een betere probleemomschrijving komt en daarna uitlegt wat je zelf hebt gevonden, waarom dit niet aan je eisen voldoet of op welke keuzes je vast loopt. Dit topic gaat in iedergeval niet uitlopen op de vraag wat je exact moet kopen, want daar is dit forum niet voor.

Carry on. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:04
Heb ook even moeten zoeken, maar met bimserver is het mogelijk om met meer personen tegelijkertijd aan een cadtekening te werken. Kan op een server, maar ook een van de werkcomputers van als bimserver fungeren.

Een nas lijkt me niet het juiste product.

http://bimserver.org/about/

aanvulling: elke pc win/linux met voldoende geheugen zal werken.
http://code.google.com/p/bimserver/wiki/Home

[ Voor 16% gewijzigd door Tens op 01-11-2011 10:36 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-07 14:16
Ik zou kijken voor een instap server van HP of DELL, met hierop W2008R2 als fileserver.
Pagina: 1