Apple iPhone 4S: oud en nieuw: onjuist info

Pagina: 1
Acties:

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
In het artikel staat dit:
Bijna tweederde van Apples winst is afkomstig uit iPhones en iPads.
en er is een grafiek bij geplaatst als illustratie met de volgende alt tekst:
Winst Apple naar productgroepen
Dat lijkt me vrij sterk aangezien:

A) revenue =! winst, revenue vertaal je als omzet; een heel groot verschil dus
B) de winstmarge op iPad is vrij klein (zie jullie eigen artikel)

Misschien klopt het verhaal wel, maar dan is het plaatje nogal misleidend.

Compromises are for the weak

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik ben het hier ook niet mee eens:
De tijd zal leren waar de consument de voorkeur aan geeft - in de hand kan een scherm niet groot genoeg zijn,
reviews: Apple iPhone 4S: oud en nieuw

Een scherm kan juist wel te groot zijn, dan is het niet meer makkelijk met je duim te bedienen. Zie ook dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://osxdaily.com/wp-content/uploads/2011/10/iphone-screen-size-theory.jpg
Bron

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Overigens is de stelling van de redactie dat een groter scherm een betere telefoon betekend ook slechts een mening.

Sure, je hebt meer scherm-real-estate, maar die winst verlies je in de broekzak. Een kleinere telefoon heeft dus net zo goed pre's. Ik snap echt niet dat zo'n subjectieve factor als grootte zoveel krediet kan krijgen.

• gordian
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-01 02:29
In het artikel staat bij Scherm en hardware: veel veranderd:
Verder beschikt de 4S over 512MB werkgeheugen, net zoveel als de iPhone 4.
terwijl bij Specs en prijzen staat:
Werkgeheugen 1GB

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Knopsje schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:45:
Ik ben het hier ook niet mee eens:

[...]

reviews: Apple iPhone 4S: oud en nieuw

Een scherm kan juist wel te groot zijn, dan is het niet meer makkelijk met je duim te bedienen. Zie ook dit plaatje:
[afbeelding]
Bron
offtopic:
Dat artikel heeft weinig waarde omdat het een mening is van 1 enkel persoon en weinig onderbouwd. Een volwassen persoon (man/vrouw) in mijn omgeving haalt met gemak de andere kant van het scherm. Wellicht dat het artikel opgaat voor de chinese markt maar maakt het artikel nog niet valide

39

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02-2025
Delerium schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:06:
Overigens is de stelling van de redactie dat een groter scherm een betere telefoon betekend ook slechts een mening.

Sure, je hebt meer scherm-real-estate, maar die winst verlies je in de broekzak. Een kleinere telefoon heeft dus net zo goed pre's. Ik snap echt niet dat zo'n subjectieve factor als grootte zoveel krediet kan krijgen.
Een kleinere telefoon, of een kleiner scherm? Want juist bij die Galaxy s2 is de afmeting van de telefoon maar marginaal toegenomen in verhouding met de toename van het schermoppervlak, scherm loopt veel verder door naar de rand van de telefoon. De s1 met zijn 4" scherm is maar 2mm minder breed en 3 mm minder lang.

Heb je de S2 weleens in je broekzak gestopt? Doordat hij zo dun is (en ook doordat het bv maar 0,8 cm breder is dan die Iphone 4s) past dat echt veel beter dan je denkt.

Verwijderd

In het stukje over uiterlijk staat tabelletje met de daarin de formaten van andere telefoons.
Daarin wordt de resulutie van de HTC Titan als 800x360 genoemd.
Dat is fout.
Die resolutie moet natuurlijk 800x480 zijn.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor de feedback. Ik heb diverse zaken verbeterd in de review, zoals winst->omzet, de resolutie van de Titan en het werkgeheugen in de specs.

Over het scherm: het plaatje dat hierboven staat is - in elk geval op onze redactie - onjuist. Ik heb de S2 bij veel mensen in handen geduwd (veelal mannen, maar onze lezers zijn nu eenmaal veelal mannen) en bij niemand kwam het bereik van de duim overeen met het plaatje. Bovendien hou je een telefoon vaak vast in de vingers en niet in de palm van je hand, waar het plaatje vanuit gaat. Dat plaatje vermeldt bovendien een 4,21"-scherm voor de S2, wat ook niet voor de betrouwbaarheid pleit (de S2 heeft een 4,27"-scherm)

Ter vergelijking: mijn niet al te grote vingers kunnen met gemak elke plek van de S2 bereiken. Ook bij de Titan - met zijn 4,7"-scherm - kan ik met enige moeite bij elke hoek.

We nemen de usability als factor bij elke review. Dat heb je kunnen lezen in onze Titan-review, die door zijn heel grote scherm volgens ons juist een mindere telefoon is dan hij had kunnen zijn. Groter is niet altijd beter. Maar 3,5" voelt gewoon klein aan anno eind 2011. En dat is inderdaad een mening - maar een review is uiteindelijk een subjectief verhaal, een beoordeling van alle aspecten van een telefoon. Hoeveel we ook meten, benchmarken en testen, de beoordeling daarvan blijft subjectief.

@Delerium: dat staat er toch ook?
Pagina: 1