[java] welke databank gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 21:08
Ik ben bezig met een java programma, maar moet bepaalde data opslaan. Ik kan overweg met sql server/oracle/mysql maar voor een desktop applicatie lijkt mij dit overkill. Ik weet dat sqlite, java db, etc bestaan. Welke databank is aan te raden, welke te vermijden?

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:38

Standeman

Prutser 1e klasse

Daar kan niemand hier een zinnig antwoord op geven. Het is maar net welke eisen je aan de database stelt. Hoeveel data, response tijden, os van de desktop, tooling, support, etc. Elke db heeft zijn eigen voor -en nadelen. Ik zou dus eerst uitzoeken wat de wensen / eisen zijn en dan wat databases gaan vergelijken met elkaar.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Moet je überhaupt een database gebruiken? Misschien heb je al voldoende aan een "flat (al dan niet binary) file"?

Verder vind ik je topicstart aardig karig (zie onze Quickstart); zo mis ik wat je zelf al geprobeerd hebt, wat de afwegingen die zijn die je zelf al gemaakt hebt, wat je (exacte) eisen zijn ("bepaalde data opslaan") etc. etc. Er ontbreekt gewoon té veel informatie om iets zinnigs op te zeggen danwel te zien dat je zelf al moeite hebt gedaan.

[edit]
Wat Standeman dus zegt :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 28-10-2011 11:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.