Toon posts:

Bedrijfsnetwerk nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kantoorruimte gehuurd waar 4 mensen gaan werken.
Voor mail (Exchange) en delen van documenten gebruiken we Office 360.

Verder hebben we wel een patchkast en overal LAN poorten in de muur, maar geen netwerkserver.
Wij gebruiken alleen de internetverbinding en Office 360.

Ik wil nu alleen een multifunctionele printen kopen met fax. Ik vraag me nu af of mensen die wel kunnen gebruiken :-)

Moet je hiervoor perse een netwerk server hebben?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

lees de handleiding van die printer zou ik zeggen. Het lijkt mij gewoon een kwestie van printdriver installeren op elke PC en gaan met die banaan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aan wat voor printer denk je en wat vereist die, wat zegt de handleiding? In principe kan je natuurlijk gewoon 'fysiek' faxen zodat daar geen server voor nodig is (wel een telefoonlijn, naturlijk) en voor printen hoef je ook niets meer te hebben dan een IP-adres en een driver.

edit:
zegt spuit11

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 28-10-2011 11:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Precies, een netwerkprinter heeft juist als voordeel dat je hem vanaf meerdere computers kunt gebruiken zonder tussenkomst van een server.

Tesla Model Y RWD (2024)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee, dat is niet nodig. Je kan die netwerk printers gewoon lokaal installeren. Wat ik altijd deed met netwerk printers, is ze lokaal installeren (anders komt ie eerst in de spool van de server, en duurt het 2x zo lang voordat de opdracht er uit komt).

Je kan een printerpoort aanmaken op het werkstation. een Generic poort, Daar vul je het IP & Poort-nummer van de printer in, en die nieuwe poort kan je kiezen bij de installatie van de printer.

Voila, en klaar is de TS.

Edit:
Een rx/tx-rapport van een fax is belangrijk. Dat is net zo rechtsgeldig als een aangetekende brief. Voor een bedrijf is dat nog al belangrijk. Elke dag een rx/tx-rapport laten uitdraaien is dus eigenlijk een must.

Hoe het zit met scannen over het netwerk, geen idee. Ik meen dat dat gebeurt via een Twain-driver, maar dat werkt niet over een netwerk. Daar zijn misschien wel tools voor, maar dat zou ik niet weten. Handig zou zijn als de scan-unit diskspace heeft, waar je de scan kan downloaden, cq. kan laten mailen.

[ Voor 35% gewijzigd door RaZ op 28-10-2011 12:36 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Zorg dat je wel de printer een VAST IP geeft. Eentje die buiten de DHCP scope ligt.

Dat werkt dan ALTIJD.

Voorbeeld:

router (naar internet): 192.168.1.1
DHCP scope: 192.168.1.20 ---- 192.168.1.100
De eerste 18 IP adressen (2 t/m 19), kan je gebruiken voor de printers, Access points, NAS etc..... Bv. printer zetten op 192.168.1.2 (en dat bij iedereen invullen als poort nummer).
op deze adressen mogen dus GEEN PC's komen. Dus op PC niveau altijd "Obtain DHCP automatically" of iets in die trant.

Verwijderd

Kan je het niet zo maken dat je een router zegt van die is mijn IP 192.168.1.1. Vervolgens zet je op dat netwerk geen dhcp server, en subnet je naar het totaal aan machines.

Of mocht je een switch hebben en router die vlans ondersteunt is het natuurlijk nog makkelijker.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
RaZ schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:49:
Edit:
Een rx/tx-rapport van een fax is belangrijk. Dat is net zo rechtsgeldig als een aangetekende brief. Voor een bedrijf is dat nog al belangrijk. Elke dag een rx/tx-rapport laten uitdraaien is dus eigenlijk een must.
Een beetje fax is instelbaar dat 'ie de overzichten om de X-aantal faxen doet. Ik heb ook faxen gezien, netwerkapparaten, die van iedere verzonden fax een deel op het rx/tx rapport laten zien. Zo kun je ook nog een deel van het eerste blad laten zien.
Pagina: 1