Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08 14:07
De Iriver story HD is, met de nieuwe firmware (v1.27), volgens mij eindelijk een volwaardige ereader en de basic versie wordt bovendien nu rap goedkoper. Het navigatiescherm is sterk verbeterd, de zoekfunctie werkt en aangepaste lettergrootte wordt onthouden bij het sluiten van een boek. Met het hoog-resolutie scherm vind ik het nu zelf een geschikte reader, met name voor pdf''s. Ook het groot aantal ondersteunde formats vind ik een groot voordeel. Vanwege de doorgaande ontwikkeling van de firmware lijkt een topic met ervaringen en tips voor deze ereader mij nuttig.

Downloads van de verbeterde firmware zijn te vinden op http://www.iriver.com/support/download_list.asp. In elk geval versie 1.27 is een onmisbaar. De site van iriver is crappy, dus je moet de firmware downoladen met een goede downloadmanager, anders krijg je maar een deel.
Upgraden is simpel, pak het firmwarebestand uit (.hex) en kopiëer dat naar de root folder van de ereader (dus niet in de patch folder ofzo). Als je de ereader weer ontkoppelt wordt de ereader opnieuw opgestart en de nieuwe firmware wordt geïnstalleerd. Het .hex bestand verdwijnt dan weer uit de root folder.

Zó ziet hij eruit:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1308912916.jpeg

En dit zijn de specs (volgens tweakers.net):
  • Schermdiagonaal 6"
  • Schermtype E Ink
  • Schermresolutie 1024x768 (XGA)
  • Grijswaarden 16Niveaus
  • Invoermethode Qwerty-toetsenbord
  • Touchscreen Nee
  • Geheugenkaart Secure Digital, Secure Digital High Capacity
  • Geheugengrootte 2GB
  • Bestandsformaten Adobe ePub, bmp, ePub, FB2, gif, html, jpeg, Microsoft Word Document, pdf, png, ppt, Text, zip
  • Taal Brits-Engels, Duits, Frans, Meertalig, Nederlands, Russisch
  • Afmetingen
  • Hoogte 125,7mm
  • Breedte 190mm
  • Diepte 9,3mm
  • Gewicht 207g

[ Voor 68% gewijzigd door jelmervb op 07-11-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
Mijn vrouw heeft ook een Iriver story HD en zij vind het heel vervelend dat deze niet de fontgroote onthoud als zij het apparaat uitzet en weer aanzet.
Ook in het homescherm zijn de titels etc. maar voor een deel te lezen, deze worden halverwege afgekapt.
Zijn naar jou weten deze tegenvallers in de nieuwe firmware 1.28 verholpen?
Of is dit weer zo'n nietszeggende update als van 1.0 naar 1.10.
Er wordt nooit bijgezegd wat de update nou echt verhelpt of beter maakt, dus misschien dat jij wat kunt vertellen.
Voor de rest een fantasties scherm en een snel apparaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Paul Roos op 29-10-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:01
Die van mij heeft nog de originele firmware 1.0 Inderdaad geen toppertje, maar wel voldoende.
Vervelend dat hij soms een pagina er naast zit wanneer ik een boek heropen, ronduit irritant dat hij de fontgrootte ook niet onthoudt.

Van die nieuwe firmware heb ik nog steeds geen duidelijk beeld, wat werkt nu wel goed, en wat niet? Ik durf de nieuwe firmware er nog niet op te zetten.

Verder wel een top-apparaat. De batterij gaat echt een eeuwigheid mee als ik alleen 's-avonds een halfuurtje lees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
@Topicstarter: wil je het topic wat uitbreiden? Het hoeft niet zo fancy, maar je kan op z'n minst de specificaties vermelden en wat plaatjes en reviews toevoegen. Dit is echt te mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
djiedjee schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:27:
Van die nieuwe firmware heb ik nog steeds geen duidelijk beeld, wat werkt nu wel goed, en wat niet? Ik durf de nieuwe firmware er nog niet op te zetten.
Zoals nu in de aangepaste TS staat, upgraden naar v1.27 is essentieel. Ik zie net dat er alweer een nieuwe versie is (v1.28), die heb ik nog niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Net de iriver hd van mijn vrouw maar op goed geluk met firmware 1.28 geupdated en dat is gelukt.
De fontgroote wordt nu bij afsluiten en weer opstarten van een boek onthouden dus dat is wel fijn.
In het homescreen worden de titels en of schrijvers nog steeds niet volledig weergegeven.
Als ze nou het ingebouwde font wat kleiner zouden maken kan dat ook goed komen.
Wat dat betreft is het jammer dat je niet zelf het font kunt verkleinen voor het homescreen.
Wel zie je er meer staan omdat het stukje tekst van het boek waar je in zat te lezen nu niet meer aanwezig is en het boekicoontje van het laats gelezen boek nu kleiner is.
Tijdens het omslaan van een pagina laat hij nu het paginanummer zien.
Bij het opstarten van een boek zie je nu niet meer een klein rond draaiend sterretje maar een animatie van een boek waarvan de bladzijdes worden omgeslagen.
Als je de knop voor het omslaan van een pagina vast blijft houden gaat hij snel vooruit bladeren in het boek.
Dit was het wel zo'n beetje wat ik ben tegen gekomen voor wat betreft veranderingen.

Iriver heeft denk ik zo'n download server aangepast want ik haalde nu met 1,5mb/sec de update in een keer binnen en waar voorheen de download altijd onderbroken werd ging hij nu in een keer door.

[ Voor 23% gewijzigd door Paul Roos op 29-10-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ts is een stuk beter zo...
Ik ga de nieuwe firmware ook eens proberen!

Edit: installatie was een fluitje van een cent. Downloaden ging bij mij ook lekker snel.

Eerste indruk: veel beter, het voelt allemaal wat sneller aan. Betere indicatie van welk gedeelte van het boek je al gehad hebt. Lettertype-grootte wordt onthouden.

Bij het bladeren door de boeken mis ik nog wel wat ruimte voor de volledige titel, zeker bij boeken waar de schrijver + titel als titel vermeld staat.

Erg tevreden met de upgrade dus. Aandachtspuntje: na het upgraden was ik wel alle informatie kwijt over de boeken die ik al gelezen heb. Tussen de rest van de boeken vallen ze nu niet meer op.
Het zou fijn zijn als ik in de toekomst direct de gelezen boeken kan verwijderen, nu moet 'ie daarvoor eerst aan de computer.

[ Voor 83% gewijzigd door djiedjee op 30-10-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee of de basic firmware (1.28) nu gelijk is met de wifi firmware (1.21) ?

je kunt de gelezen boeken wel verwijderen hoor....ga naar het boek (niet openen) en klikt dan op DEL en dan zie je dat je hem kunt verwijderen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Gewoon DEL, haha! Dat had ik zelf kunnen bedenken. Het werkt, dank je!

Van die firmware 1.21 weet ik niks helaas...
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:02:
Enig idee of de basic firmware (1.28) nu gelijk is met de wifi firmware (1.21) ?

je kunt de gelezen boeken wel verwijderen hoor....ga naar het boek (niet openen) en klikt dan op DEL en dan zie je dat je hem kunt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Top dat er voor deze reader ook een nieuwe aparte topic gemaakt is.
Ik vind deze reader zelf heel goed (gebruik firmware 1.27)
De belangrijkste reden voor mij om voor deze reader te gaan was de hoge resolutie van het scherm. Ik lees vaakt comics en dan is een hoge resolutie wel zo handig. Ook als je pdf bestanden wilt lezen.

Voordat ik upgrade naar 1.28 wil ik wel weten wat dit precies inhoudt. (heb geen zin om alle favorieten te herstellen als ik toch geen verschillen merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister deze hoes gekocht. Kan niet wachten tot ik hem heb. Ik had eerste een kindle hoes die wel gewoon past maar niet echt ideaal te noemen is. Met deze kan hij gewoon ind e hoes blijven en kun je zo opladen en uitzetten etc. en de hoes zit er netjes uit

en dat voor 6 dollar incl. verzendkosten :D

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/0/1/8/5/6/9/webimg/507203371_o.jpg

http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1439.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Nu online
Ik zit al een tijdje te denken om een nieuwe hoes te kopen, maar ik ben er nog geen tegengekomen die ik echt mooit vindt. Deze ziet er wel goed uit!

Kun je aangeven hoe deze je bevalt wanneer je hem binnenkrijgt? Misschien dat ik hem dan ook wel haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja natuurlijk. het zal wel even duren denk ik want ik laat hem naar Nederland sturen en ik woon zelf in turkije. (ze versturen niet naar Turkije vandaar) Mijn moeder stuurt hem samen met een heel pakket mee.
maar denk dat ongeveer dezelfde kwaliteit is als die kindle hoes die heb ik ook zo goedkoop gekocht en is een fijn ding was ik zeer tevreden mee maar is gewoon niet gemaakt voor de iriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:25
Ik heb vandaag een poging gedaan om van 1.13 naar 1.28 te upgraden, ik heb eerst de patch file in de root gezet dus /patch/eu/, hij ging netjes de firmware upgraden.. Maar nu boot hij niet meer, hij blijft steken op het eind van het laadbalkje. Ik kan hem ook niet meer uit zetten alleen hem 'resetten' werkt nog, maar dat helpt ook niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit zelf kan fixen, ik heb geen zin om de reader voor de tweede keer RMA te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hoes vandaag ook besteld. Als die binnen is zal ik ook even laten weten of het wat is.

@Joost344: Je moet niet met de patch file, maar met de grote .hex file updaten... In de patch file zitten niet alle files en daarom gaat het waarschijnlijk mis.
Kan je de ereader niet nog eens aan de computer hangen en dat resetten? Misschien gaat de ereader dan niet proberen te updaten, en kan je proberen de .hex file te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
@Eelco ja dat heb ik nu ook geconcludeerd, ik deed het altijd zo en met andere versies ging dit zonder problemen, nu is de stap waarschijnlijk te groot (missende language files of entries oid). Ik kon hem niet meer aan de pc koppelen, omdat hij daarvoor moet kunnen booten. Hij was net helemaal leeg (na een nacht op het bootscherm vast te zitten) en hij ligt nu aan de oplader. Ik heb het nog een keer geprobeerd maar het wil niet werken, ik denk dat ik hem gewoon RMA moet sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door Joost344 op 02-11-2011 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok..ik zit met een eigenwijze iriver die opeens niets meer doet Hij staat bevroeren op de screensaver pagina....had zat gewoon aan de usb kabel om op te laden en er was niets mee aan de hand....maar ik krijg hem niet meer 'wakker' Wat te doen? Ben erg bang dat ik alles kwijt raak wat er op staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
@rgtop: probeer de power knop 14 seconden in te drukken en kijk dan of hij opnieuw opstart en anders nog even proberen op te laden misschien is hij wel leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb hem een keer heel lang vast gehouden en toen ging hij wel opstarten...was me nog niet eerder voorgekomen schrok er echt van. hopen dat het eenmalig was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de hoes is er alleen heb hem zelf nog niet gezien maar had hem aan meerdere aangeraden en men is zeer tevreden!! Snelle levering ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:02:
de hoes is er alleen heb hem zelf nog niet gezien maar had hem aan meerdere aangeraden en men is zeer tevreden!! Snelle levering ook!
Kun je hier over uitweiden? Je hebt hem niet gezien, maar men is zeer tevreden?
Dat snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de hoes aan wat meiden die ik ken aangeraden die ook de iriver hebben..en die hebben de hoes inmiddels binnen en zijn er tevreden en blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Joost344 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:33:
Ik heb vandaag een poging gedaan om van 1.13 naar 1.28 te upgraden, ik heb eerst de patch file in de root gezet dus /patch/eu/, hij ging netjes de firmware upgraden.. Maar nu boot hij niet meer, hij blijft steken op het eind van het laadbalkje. Ik kan hem ook niet meer uit zetten alleen hem 'resetten' werkt nog, maar dat helpt ook niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit zelf kan fixen, ik heb geen zin om de reader voor de tweede keer RMA te sturen.
Idem hier, zelfde probleem. Ik heb hem teruggestuurd naar coolblue en krijg binnenkort een nieuwe, kan je zelf niet oplossen :(

Updateprocedure is onduidelijk IMHO, een simpele readme file zou al veel helpen, én iRiver RMA kosten besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
vverbeke schreef op maandag 07 november 2011 @ 08:53:
Updateprocedure is onduidelijk IMHO, een simpele readme file zou al veel helpen
Vind ik ook. Daarom had ik het maar even zelf in de TS gezet. Overigens is de patch folder ook niet de root folder, root is juist in geen enkele folder. Ik heb de TS een beetje aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23

4play

-Nintendo- fan

Ik heb onze Story HD ook maar naar 1.28 gezet, en hij lijkt wat sneller te zijn, ook missen we ineens de 4 laatst geopende boeken in ons homescreen. Verder hadden we al geen last van de lettergrote "bug" omdat we maar 1 boek tegelijk lezen.

Maar hij voelt veel sneller aan in iedergeval.

Wel blijft het updaten een rare manier zo, ze hadden toch wel een kleine installer kunnen maken.

Ook hebben we het probleem dat als we de Story HD op de USBpoort van een PC aansluiten het regelmatig niet naar SDkaart mode wil. Waardoor we erg geen boeken op kunnen zetten. Meer mensen dit probleem ? het lijkt zo op het eerste gezicht met 1.28 veel beter te zijn maar toch... Heel vreemd dan zeg je SDkaart en hij springt naar opladen.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb wel wat problemen gehad toen ik hem via een niet originele kabel en een usb-hub aansloot. Met de originele kabel direct in de laptop geen problemen...
4play schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:55:
Ook hebben we het probleem dat als we de Story HD op de USBpoort van een PC aansluiten het regelmatig niet naar SDkaart mode wil. Waardoor we erg geen boeken op kunnen zetten. Meer mensen dit probleem ? het lijkt zo op het eerste gezicht met 1.28 veel beter te zijn maar toch... Heel vreemd dan zeg je SDkaart en hij springt naar opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ook met orginele kabel direct in de USB poort(en) van mijn laptop ze lijken het allemaal even goed/slecht te doen erg vreemd... maar nu doe ik alles via een SD kaartje dus sluit ik hem nooit aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Net een nieuwe Story HD binnengekregen nadat mijn vorige vastliep op een foute firmware update. Overigens zeer correct opgelost door Coolblue. Onmiddellijk de 1.28 firmware opgezet, deze keer op de juiste manier (enkel de file in de rootfolder gebruikt, de patchfolder mag je negeren). Het toestel werkt merkbaar sneller met de nieuwe firmware en is naar mijn mening wat intuitiever. De taal laat ik op Engels staan, in het Nederlands is de helft niet vertaald. Toestel doet wat het moet doen, zonder (overbodige?) gimmicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ik zal die van mijn vrouw eens updaten (als ze wil stoppen met lezen)
Zit nog op 1.10 ofzo iets :+

Kun je hem direct naar 1.28 updaten of moet er nog een tussenstap gemaakt worden?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
Kun je hem direct naar 1.28 updaten of moet er nog een tussenstap gemaakt worden?
Dat kun je in één keer doen (en is beslist aan te raden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

inmiddels gelukt maar vrouwlief is niet blij dat al haar favorieten weg zijn en dat het geopende boek ook niet terugkomt (er staan er heul veel op namelijk)

Hier had iriver toch ff iets op moeten verzinnen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Renzzs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:48
Ik heb momenteel de volgende firmware er op staan: StoryHD(WiFi) v1.21
Kan ik gewoon updaten naar de firmware: Story HD(basic)v 1.28 zonder problemen??

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Volgens mij is het wifi verhaal alleen een extratje de rest is gelijk. Ze zijn compatible dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Vrouwlief heeft er net een gekregen. Ik ben diep onder de indruk van het beeldscherm _/-\o_ interface vind ik zo slecht nog niet. Het verdwijnen van de geselecteerde lettergrootte zie ik ik niet gebeuren trouwens
jelmervb schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:41:
Downloads van de verbeterde firmware zijn te vinden op http://www.iriver.com/support/download_list.asp. In elk geval versie 1.27 is een onmisbaar.
Waarom? In een topicstart mag je best wat informatiever zijn dan dit.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
Wijnands schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:04:
[...]
Waarom? In een topicstart mag je best wat informatiever zijn dan dit.
Met alle respect, maar wat een gezeur steeds over die TS. Vooral de toon staat me tegen. Ik ben geen Iriver verkoper of reclamebedrijf, ik heb er toevallig zelf één. Omdat ik vanaf v1.27 eindelijk redelijk tevreden werd met de ereader maar geloof dat we elkaar wel wat kunnen helpen met de software en de Iriver website heb ik een ervaringen topic opgestart. Daarbij ben ik ervan uitgegaan dat je, bij het lezen van deze topic, zelf al wat ervaring hebt of je op z'n minst hebt verdiept in het ding. Mijn intentie was niet om een handleiding of koopgids te schrijven en dat zal ook mijn intentie niet worden.

In het kort: als er concrete aanbevelingen zijn voor de TS, én ik heb er tijd voor, neem ik ze in overweging, zoals ik dat ook eerder dankbaar heb gedaan. Maar van niet-gespecificeerde, algemene opmerkingen word ik, zoals je ziet, een beetje kriegel.

Overigens stáát in de TS uitgelegd waarom v1.27 onmisbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zo.. ok...

Het is me duidelijk. Ik ga verder kijken, dank je wel voor de uitleg.

• chinook
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 13:45
Ik heb zojuist mijn Story HD geupdate van 1.1 naar 1.28. Voelt inderdaad sneller en beter aan, echter mijn bookmarks & words keuze is verdwenen! Nou las ik dat al even terug, maar wat ik vervelender vind: het is niet aan te zetten. Ik lees / raadpleeg vaak meerdere boeken tegelijk en het bookmarks schermpje liet je een overicht zien van alle boeken waar je bookmarks in hebt gemaakt. Zo kon je heel snel switchen. Nu lijkt het erop dat je altijd alleen je laatste boek kunt zien. Wat hebben bookmarks dan nog voor zin? Of zie ik iets over het hoofd?

Regressie heet dit toch? En het klopt ook niet meer met de manual.

Amateur product blijft dit toch, ga weer terug naar 1.1 of 1.13

Wel nog een melding gemaakt bij iRiver

[ Voor 18% gewijzigd door chinook op 24-11-2011 09:27 ]

• jelmervb
Ik gebruik 1.27, en kan de bookmarks nog wel gebruiken. volges mij. Ik zal het vanavond eens controleren. Overigens sluit het boek altijd op de pagina waar je gebleven was, heb je dan nog een bookmark nodig?

Ben het trouwens met je eens dat de handleiding nu niet meer klopt, lekker handig idd.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:23:
Ik heb gister deze hoes gekocht. Kan niet wachten tot ik hem heb. Ik had eerste een kindle hoes die wel gewoon past maar niet echt ideaal te noemen is. Met deze kan hij gewoon ind e hoes blijven en kun je zo opladen en uitzetten etc. en de hoes zit er netjes uit

en dat voor 6 dollar incl. verzendkosten :D

[afbeelding]

http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1439.l2649
Besteld aangezien de goedkope elastiekjes van de iRiver hoes uitrekken. Hoelang heeft het bij jullie geduurd? ?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinook
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 13:45
jelmervb schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:41:
Ik gebruik 1.27, en kan de bookmarks nog wel gebruiken. volges mij. Ik zal het vanavond eens controleren. Overigens sluit het boek altijd op de pagina waar je gebleven was, heb je dan nog een bookmark nodig?

Ben het trouwens met je eens dat de handleiding nu niet meer klopt, lekker handig idd.
Ik gebruik de story in folder mode niet in DB. De laatste biedt inderdaad mogelijkheden om favorites te maken en de laatst geopende boeken te openen. Ik heb echter veel verschillende categorien (science, astronomy, engels, nederlands, travel, cook, etc). Zonder deze categorien zoek ik me een bult. Bibliotheek werkt ook nog steeds zo.

In de folder mode was bookmarks overzicht optie handig: je zag al je bookmarks van al je boeken. Wat mij betreft mag deze functie terug, of zet de favorites / recent ook aan in folder mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
Aha, dat verklaart het, want ik had nog wel effe gecheckt... In folder mode vond ik nou net weer zo langzaam...

Een groot voordeel van de nieuwere firmware is overigens dat zowel de zoekfunctie, als de "Recent" folder naar behoren werken. Je kunt nu dus zoeken naar de auteur of een woord in de titel (goh...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Nu online
Sc0rPi0N schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:59:
[...]

Besteld aangezien de goedkope elastiekjes van de iRiver hoes uitrekken. Hoelang heeft het bij jullie geduurd? ?
Ik heb hem gisteren binnengekregen. Het heeft ongeveer anderhalve week geduurd voor ik hem binnen had.
Aangezien de hoes (inc verzendkosten) zo belachelijk goedkoop was heb ik de gok genomen. En ik moet zeggen dat ik prettig verrast ben. Het leer voelt goed en sterk aan. En je merkt duidelijk dat de hoes echt is gemaakt voor de Iriver story HD. Een dergelijke hoes zou in nederlandse winkels makkelijk 30 euro kosten.

Kortom een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Deze met name ook besteld vanwege de positieve verhalen hier en die van de iriver niet denderend is.
Dit is diegene die mijn vrouw nu heeft : http://ereader.azerty.nl/...ital-pouch-403-zacht.html

-update-

Gisteren pakket met hoes binnengehad. Ben erg positief over de kwaliteit van de hoes ! Echt een aanrader.

24-11 besteld
1-12 binnen gehad. (vanuit Hong Kong zo te zien)

[ Voor 70% gewijzigd door Frostbite op 02-12-2011 11:53 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem ook hij was super snel binnen e ben er ook helemaal tevreden mee aanrader voor iedereen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik ga hem ook maar eens bestellen. Ik zie dat 'ie trouwens maar 4 dollar inclusief versturen is. Klinkt gewoon te goedkoop, maar blijkbaar kan het...

Heeft iemand trouwens wel een geprobeerd om een telegraaf e-pub te lezen op de story HD? Zit vol met links naar artikelen. Dat gaat prima op een ipad of telefoon, maar niet op de E-reader...

Edit: Blijkt gratis verzending in US te zijn. Inderdaad USD 1,99 voor verzending naar NL. Nog steeds minder dan 5 euro, top dus!

[ Voor 16% gewijzigd door djiedjee op 05-12-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na lang zoeken ga ik nu toch voor de iriver story hd, mijn eerste ereader ! mooi om te zien en wat ik erover lees is het ook nog een goed apparaat. (moet eigenlijk in andere volgorde zijn maar ben een vrouw en vind het uiterlijk ervan ook belangrijk ;) ) maar wat nu als de erader kapot gaat, ben ik dan al mijn boeken kwijt? zou dat een dure grap vinden. wie kan me daar meer over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Boeken zet je vanaf de computer op de e-reader. Als de reader kapot gaat, heb je ze gewoon nog op de computer staan. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van hoe je je boeken verwerkt.
Ikzelf heb ze allemaal op de PC in Calibre staan, en exporteer ze dan naar de Iriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor je uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als je met dit soort dingen aan de gang gaat is Calibre een erg fijn tool om te hebben op de PC. Ik weet alleen niet goed hoe dat werkt als je je boeken koopt

[ Voor 39% gewijzigd door Wijnands op 13-12-2011 11:44 ]

• djiedjee
Hoesje is na ruim een week binnen. Past prima, voelt erg stevig aan. Aanradertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik mijn eerste boek al uit en moet zeggen dat ik dit fijner vind lezen dan een ' echt' boek.
ik heb een paar boeken gekocht via ebook.nl en die via adobe digital op de ereader gezet wat goed ging trouwens. maar nu loop ik tegen het volgende aan, ik wil graag in een blik zien welke boeken ik erop heb staan (5) maar dat lukt me dus niet.

klik ik op recent zie ik 4 titels en kan nergens nr 5 vinden - favorite is leeg - op title staan 2 titels - en bij author staan er dan weer 4 !

wel 5 titels maar overal zie je wat staan, is het niet mogelijk om alles in een rij te zetten bijv onder title? dit is onhandig en het is maat gokken waar een bepaalde titel staat. wil natuurlijk meer boeken en dan zou het toch wel makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Nu online
- Heb je de laatste firmware?
- Je kunt makkelijk een overzicht krijgen in Calibre (niet helemaal de oplossing op je vraag)
- Kun je wel alle 5 boeken terugvinden op je reader? (probeer ook de zoekfunctie) Misschien herkent je reader 1 bepaalde boek niet vanwege een afwijkend formaat.
- heb je de boeken in Calibre voorzien van tags? Dit zou volgens mij wel kunnen helpen. Ik denk dat de boeken worden gesorteerd hierop.
- Heb je dit alleen als je kiest voor de DB view of ook als je kiest voor de folder view?

[ Voor 28% gewijzigd door avec_style op 16-12-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw heeft ca 7 maanden de iRiver HD en bevalt haar prima.
Zelf heb ik de bebook bevalt ook prima maar is minder helder dan de iRiver.

De problemen in dit forum beschreven kennen wij ook. Zal er wel inherent aan zijn.
De update 1.28 is een enorme vooruitgang. Gewoon downloaden op de computer.
Het gezipte bestand met de knop Extract naar de reader brengen , echt eenvoudig
als je hem loskoppeld gaat hij alles installeren, duurt even met een dom ? tekentje :?
De letter grootte blijf nu wel gehandhaafd.
Opstarten blijf enigszins traag (bij de bebook ook)

Hinderlijk is de SD kaart, die loopt bij het initialiseren vaak vast.
Boeken en mapjes er opzetten terwijl de reader aangesloten is op de computer geeft de minste problemen. De SD kaart wordt apart aangegeven in de verkenner van de computer.
Een enkele keer loopt de reader tijdens het lezen vast. Doet de bebook ook
Het schuifje 24 tellen opschuiven en het leed is geleden.

Niet alle boeken zijn goed in EPUB gezet, er worden veel fouten in gemaakt.
Waardoor soms een boek niet voor te branden is.
Dus al je ergens gratis boeken krijgt met veel dubbele, alles bewaren!
Misschien zit er wel een goede bruikbare tussen.
In Calibre kun je veel fouten opsporen doch herstellen is mijn niet gelukt.
Maar dat kan aan deze oude dummy (72) liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hen een vraag, in de iReader "EB07 Disk" staan een aantal mapjes.
Digital Edittions
au
book
comics
eu
enz, enz.
In de map book heb ik een aantal boeken zitten, sommige series in mapjes

Wat doe ik met de rest, kan ik die er uit gooien of waar dienen die voor?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou... vanochtend eentje gekregen. Firmware 1.11. Van iriver 1.28 gedownload en die heeft 't apparaat gebrickt.

Ga na de kerst wel even de bon opzoeken en terug ermee maar dit schept bepaald geen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Het maakt eigenlijk helemaal niet uit welke mapjes je gebruikt, of dat je uberhaupt mappen gebruikt. De standaard mappen gebruik ik niet, maar Calibre maakt in mijn geval weer mappen per auteur aan.

Als je vaak de disk-mode gebruikt, dan kies je een mappenstructuur die je zelf handig vindt, als de db-mode gebruikt maakt het weer niks uit...
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:03:

Wat doe ik met de rest, kan ik die er uit gooien of waar dienen die voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wijnands schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:26:
Nou... vanochtend eentje gekregen. Firmware 1.11. Van iriver 1.28 gedownload en die heeft 't apparaat gebrickt.

Ga na de kerst wel even de bon opzoeken en terug ermee maar dit schept bepaald geen vertrouwen.
kan je hem anders niet flashen met 1.00 of wat krijg je te zien?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
Of heb je 'm al gereset? (aan-knop minstens 14 sec vasthouden)

Verwijderd

Ik heb hem nu 2 weken en in totaal zo'n 1500 blz kunnen lezen en nu is de accu al leeg, en dat terwijl ik uit de site van mycom (ook gekocht) opmaak dat de accu 1008 uur mee moet gaan maar dat heeft hij dus echt niet gehaald. nu wordt er gezegd dat de accu langer meegaat als je het apparaat niet uitschakeld maar zichzelf uitschakeld. gaat hij dan wel 1008 uur mee? hoe lang doen jullie bijvoorbeeld met een volle accu?

Hij is nu trouwens al te koop voor 99,00, had ik dat geweten had ik liever 2 weken gewacht ;-) maar verder een geweldige ereader! heb de orginele firmware 1.11 en de grootte van de letters worden wel onthouden

• pinda powerrr
  • Laatst online: 16:56

pinda powerrr

Slow down...

De accuduur wordt beter naarmate je het apparaat langer gebruikt. Zal wel een "zelflerend" dingetje zijn oid. Hier geen last meer van een accu die snel leeg gaat, dat was in het begin hier ook zo.

De laatste fimware 1.28 is wel aan te bevelen trouwens!

Waiting on the world to change

Verwijderd

Oke dus ik moet gewoon geduld hebben! maar het klinkt misschien dom maar wat is er dan beter aan de 1.28?

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

De interface is veranderd en het gaat allemaal net iets vlotter.

Verwijderd

goh jij bent ook snel hahahah nou dan ga ik eens kijken of me dat gaat lukken , bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook de iRiver HD Story. De lage prijs en hoge resolutie maakten het toch wel erg aantrekkelijk.
De laatste firmware 1.28 stond er al op, alles werkt dan ook prima.
Alleen lijkt de aan/uit-knop een beetje speling te hebben, die rammelt een beetje als je er tegenaankomt.
Hebben meer mensen hier last van? Het is niet echt hinderlijk, maar als dit niet hoort kan ik er nu nog mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm als je twijfelt (mijn vrouw gebruikt de ereader dus ik kan er weinig over zeggen) dan zou ik teruggaan en een andere bekijken.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Ik heb vrijwel geen speling op de aan/uit-knop en ook geen last van gerammel.

Momenteel heb ik nog de StoryHD(WiFi) v1.21 firmware er op staan, durf alleen niet terug te gaan naar de Story HD( basic)v 1.28 firmware, bang dat de reader vastloopt...

Weet iemand of ik veel mis tussen de versies? En of het gewoon mogelijk is van de WiFi firmware naar de basic firmware te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me aub helpen?

Ik heb problemen met het overzetten van een boek via adobe digital editions naar de iriver.
het boek is gedownload en staat wel in de bibliotheek van adobe, dus moet overzetten geen probleem zijn.

maar weet niet hoe ik nu het boek op de irver krijg. stond er eerst iets van iriver story hd links in de lijst van de bibliotheek, nu staat er niets. hoe krijg ik nu mijn boek op de ereader?

mijn vorige boeken gingen wel maar waarom het nu niet gaat ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gebruik Calibre of gewoon windows verkenner, dat zou sowieso moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 20:55
Vanaf vandaag is er een nieuwe firmware voor de HD WIFI (US) versie ( http://www.iriver.com/support/download_view.asp?dNum=1062 ). Indien je al overgestapt was op de WIFI firmware (zoals ikzelf) voor je Basic kun je deze vanaf nu updaten (zit op mijn werk dus heb het zelf nog niet kunnen doen).

Hieronder de release notes:
1. Added Functions
- Arrow guide icon added for reading convenience when horizontal
reading mode.
- Keep zoom status of PDF format when horizontal reading.
- Screen margin added for ePub reading.

2. Bug fixed
- "A Game of Thrones" can not be downloaded issue was solved:
There was some error in our rename function.
Game of Thrones Boxed Set: A Game of Thrones/A Clash of Kings/A
Storm of Swords/A Feast for Crows (Google eBook)
- Sometimes the device cannot connect to hidden AP issue was fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
trmaniac schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:42:
Vanaf vandaag is er een nieuwe firmware voor de HD WIFI (US) versie ( http://www.iriver.com/support/download_view.asp?dNum=1062 ). Indien je al overgestapt was op de WIFI firmware (zoals ikzelf) voor je Basic kun je deze vanaf nu updaten (zit op mijn werk dus heb het zelf nog niet kunnen doen).
En hoe is dit gegaan?

Ik had de hoop al opgegeven dat er ooit nog een firmware update uit zou komen :9

[ Voor 8% gewijzigd door Renzzs op 24-02-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
Heb de mijne geupdatet. Alleen zie ik geen verschil. Na wat gegoogle kwam ik er achter dat dit een aanvullende patch update is op de eerder via OTA (over de wifi) uitgebrachte volledige firmware. Dus vandaar dat het waarschijnlijk geen volledig effect heeft gehad op mijn bestaande firmware. Enige verschil dat ik kon zien was dat de vage paginanummering in de kantlijn rechts verdwenen is. Dat werd ook op diverse fora aangegeven als 1 van de "verbeteringen" in de nieuwe firmware. Maar hoe je de marges in de kantlijn moet aanpassen heb ik nog niet kunnen ontdekken in de menu-structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Het komt er dus op neer dat we de helft van de WiFi updates missen omdat die via OTA gaan...
En ik durf ook niet meer terug te gaan naar de non-WiFi firmware omdat ie dan misschien vastloopt of iets dergelijks. Maar voor die versie is ook al lang geen update meer uitgekomen...

Betwijfel of mijn volgende e-reader van iRiver gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
Teruggaan naar reguliere firmware is bij mij niet gelukt. Ik kon geen boek meer openen. Dus weer terug naar Wifi geflasht. Updates zijn inderdaad niet altijd te downloaden, wat ik via amerikaanse fora heb kunnen lezen komen deze vaak via OTA. Niks aan te doen helaas.

Maar.... Het lezen vind ik nog steeds prima op de iriver, heb eigenlijk geen behoefte aan een update, het is meer een hobby om met dat ding te kloten dan dat het echt nodig is ;-) Het instellen van de marges daarentegen had ik wel graag gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is ota? Ik zat te twijfelen tussen een kindle of toch ook weer een iriver voor mijn man en heb toch voor de iriver gekozen omdat het echt het beste scherm heeft. Zolang mijn reader het maar doet, niet te sloom is en ik dus gewoon mijn boekjes kan lezen maakt het mij niet zo uit hoor dat hij niet zoveel functies en mogelijkheden heeft. Het enige wat ik zou willen is een beter overzicht van mijn boeken iets zoals mapjes en dat je de covers direct zou kunnen zien samen met de titel ofzo. Vind het wel apart overigens dat ze niet meer doen aan de firmware aangezien de ereader toch best populair aa het worden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:09
Als er al een verband bestaat tussen populariteit van een reader en de investeringen die de maker doet in firmware, zou ik niet al te veel verwachten. Op de grootste afzetmarkt, Amerika, is de Story HD geflopt en wordt ie inmiddels voor dumpprijzen verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Nu online
op zich een hele goede reader. Dus eigenlijk een koopje als je er een kunt krijgen voor 50 euro. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

@rgtop: OTA betekent 'over the air' . Dit betekent in principe dat de e-readers draadloos (via Wifi) updates binnenhalen. Je hoeft de update dus niet eerst te downloaden via de pc en dan handmatig op de reader te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Het zou mooi zijn van iRiver als ze de broncode vrij zouden geven en mensen er zelf beter firmware voor kunnen gaan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had voor mijn man uit nederalnd een nieuwe ereader gekocht en mijn moeder heeft hem in de koffer gedaan..inplaats van in haar handtas en het scherm is dus kapot. het hele linker gedeelte is weggevallen.
Weet iemand hier of een nieuw scherm aanschaffen mogelijk is? of moet ik gewoon een hele nieuwe ereader kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
Probeer bij eens bij je moeders verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk niet dat dat veel gaat uitmaken want je mag breekbare dingen ook niet in je koffer doen en daar zijn ze niet aansprakelijk voor naar ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Even een vraag wat betreft het opladen van deze ereader.
Ik heb van mijn telefoon een usb naar stekker verbinding om de telefoon mee op te laden.
Nu past deze ook op de usb kabel van de iriver story HD.
Weet iemand of het ook mogelijk is om de ereader via het stopcontact op te laden of is er dan een kans dat die de geest geeft ivm teveel spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Kan gewoon. Hier wordt de reader ook gewoon geladen met de adapter van een HTC telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Yep! Ik gebruik een htc lader waar ik voor dit ding een normale usb kabel in stop. Ook wel 's opgeladen met een creative mp3 speler lader.

Pagina: 1