De Iriver story HD is, met de nieuwe firmware (v1.27), volgens mij eindelijk een volwaardige ereader en de basic versie wordt bovendien nu rap goedkoper. Het navigatiescherm is sterk verbeterd, de zoekfunctie werkt en aangepaste lettergrootte wordt onthouden bij het sluiten van een boek. Met het hoog-resolutie scherm vind ik het nu zelf een geschikte reader, met name voor pdf''s. Ook het groot aantal ondersteunde formats vind ik een groot voordeel. Vanwege de doorgaande ontwikkeling van de firmware lijkt een topic met ervaringen en tips voor deze ereader mij nuttig.
Downloads van de verbeterde firmware zijn te vinden op http://www.iriver.com/support/download_list.asp. In elk geval versie 1.27 is een onmisbaar. De site van iriver is crappy, dus je moet de firmware downoladen met een goede downloadmanager, anders krijg je maar een deel.
Upgraden is simpel, pak het firmwarebestand uit (.hex) en kopiëer dat naar de root folder van de ereader (dus niet in de patch folder ofzo). Als je de ereader weer ontkoppelt wordt de ereader opnieuw opgestart en de nieuwe firmware wordt geïnstalleerd. Het .hex bestand verdwijnt dan weer uit de root folder.
Zó ziet hij eruit:

En dit zijn de specs (volgens tweakers.net):
Downloads van de verbeterde firmware zijn te vinden op http://www.iriver.com/support/download_list.asp. In elk geval versie 1.27 is een onmisbaar. De site van iriver is crappy, dus je moet de firmware downoladen met een goede downloadmanager, anders krijg je maar een deel.
Upgraden is simpel, pak het firmwarebestand uit (.hex) en kopiëer dat naar de root folder van de ereader (dus niet in de patch folder ofzo). Als je de ereader weer ontkoppelt wordt de ereader opnieuw opgestart en de nieuwe firmware wordt geïnstalleerd. Het .hex bestand verdwijnt dan weer uit de root folder.
Zó ziet hij eruit:

En dit zijn de specs (volgens tweakers.net):
- Schermdiagonaal 6"
- Schermtype E Ink
- Schermresolutie 1024x768 (XGA)
- Grijswaarden 16Niveaus
- Invoermethode Qwerty-toetsenbord
- Touchscreen Nee
- Geheugenkaart Secure Digital, Secure Digital High Capacity
- Geheugengrootte 2GB
- Bestandsformaten Adobe ePub, bmp, ePub, FB2, gif, html, jpeg, Microsoft Word Document, pdf, png, ppt, Text, zip
- Taal Brits-Engels, Duits, Frans, Meertalig, Nederlands, Russisch
- Afmetingen
- Hoogte 125,7mm
- Breedte 190mm
- Diepte 9,3mm
- Gewicht 207g
[ Voor 68% gewijzigd door jelmervb op 07-11-2011 10:00 ]