MKVToolnix in combinatie met Samsung DLNA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307372

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik snap echt niet wat er mis gaat. Onlangs heb ik alle afleveringen van Dragonball Z weer binnengehaald, dit zijn stuk voor stuk .mkv files. Nu zitten per aflevering 3 audiostreams (1x japans, 2x engels).

Ik kan dit gewoon op mijn TV afspelen via PC Share Manager, alleen hij pakt altijd standaard de engelse audiotrack die ik juist niet wil.

Geen probleem denk ik dan, gebruik ik MKVToolnix om de andere 2 audiotracks eruit te halen. Dus het enige dat ik doe in toolnix is 2 audiostream deselecteren -> start muxing.

En nu het vreemde.

Als ik de nieuwe .mkv (met maar 1 audiostream) wil afspelen doet deze het opeens niet meer... terwijl ik helemaal niet aan andere opties heb gezetten in toolnix, dus hoe kan het dat als ik 2 audiostreams eruithaal mijn samsung mediaspeler het gelijk weigert af te spelen?!

Ik hoop echt dat jullie hiermee kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Probeer eens met avidemux: http://avidemux.sourceforge.net/ 2.5.5 of de 2.6.
MKV laden, via audio track selecteren, even laten spelen (heb je de goeie track?), dan
Video: copy
Audio: copy
Format: MKV
dan menu file save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Gebruik je soms header removal compression? Ik geloof dat nieuwere versies van mkvtoolnix dat standaard aanzetten. Mogelijk dat de mediaspeler van de TV daar niet mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407481

In het menu van je TV kan je ook gewoon de audio track selecteren, lijkt me simpeler dan om de hele zooi te remuxen...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 407481 op 28-10-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307372

Topicstarter
hcQd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:35:
Gebruik je soms header removal compression? Ik geloof dat nieuwere versies van mkvtoolnix dat standaard aanzetten. Mogelijk dat de mediaspeler van de TV daar niet mee overweg kan.
Thanks, heb het uitgezet en het probleem is hiermee opgelost! Thanks hiervoor :-). Wat is de Header Removal Compression eigenlijk, kon het er niet 1,2,3 uit opmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Veel van de audio- en videocodecs zijn oorspronkelijk bedoelt voor streaming, dat betekent dat allerlei gegevens over de samenstelling en instellingen keer op keer herhaalt worden. Met header removal worden deze extra kopieën uit de stream gehaald en vervangen door een flaggetje "hier stond de header, bedenk hem er zelf maar bij".
Pagina: 1