Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC valt uit zonder reden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een pc van een kennis van me.
Deze is nu 2 maanden oud en valt uit zonder enige reden of aanleiding.
Start dan gewoon weer op en soms lijkt het dat ie in een loop zit.
Geeft geen enkele foutmelding aan op het scherm.
Wel is het dat het mem ok ledje af en toe blijft branden, dan gaat knipperen.
Heb in windows automatisch opstarten uitgezet nu om te kijken of er een foutmelding komet maar hij valt nog steeds uit en start wederom gewoon op zonder foutmelding of bsod, die hebben geheel geen gehad.
Wie weet wat er eventueel de oorzaak kan zijn, memory getest, nieuw mem geplaatst maar probleem blijft
Onderstaand is wat er in het systeem zit

AMD Phenom II X4 965 3.40GHz 6MB AM3 125W
Asus M4A77T AMD 770, SATA300 RAID, GLAN
Cooler Master Midi Tower Elite 331 ATX
Cooler Master Voeding GX-450W 450W
Corsair 2x2GB, DDR3, PC12800, CL9, XMS3
Samsung DVD-/+/RAM SH-S222AB/BEBE 22x/22x/12x SATA
Western Digital Harddisk 3.5" 1.5TB, SATA300, WD15EARS
XFX Videokaart PCI-e Radeon HD6770 1GB 2xDVI/HDMI
OS- Windows 7 Ultimate 64bits.

Hoor graag tips van waar ik het kan zoeken want ik kom er niet uit zo, dit ivm er geen enkel bsod of foutmelding wordt aangegeven.

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:52
Je harddisk al eens getest? voeding?

[ Voor 14% gewijzigd door FreestyleFrl op 28-10-2011 10:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook de harddisk getest, meerdere andere geplaatst.
Is een raadsel voor me ivm geen enkele foutmelding of bsod.
Heb mijn eigenste voeding van 1000Watt erin gehangen en dan doet ie hetzelfde.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 10:29 ]

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Zit er regelmaat in het opnieuw opstarten? Welke programma's draai je? Reinstall al gedaan? CPU getest? Andere videokaart?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Loop voor de zekerheid deze guide even door:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 9% gewijzigd door 3dfx op 28-10-2011 10:33 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Wat zegt de handleiding over dat mem Ok ledje?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:14
over verhitten van vga of CPU,

ik had het zelfde een keer toen ik er na een paar keer achterkwam dat de fan van me vga stuk was.

Verwijderd

Topicstarter
opstarten doe ie nooit hetzelfde, zit altijd een verschil in kwa tussentijd.
heb al 3 keer een reinstal gedaan.
memory vervangen, voeding vervangen, andere cpu geplaatst, andere harddisk maar probleem blijft.
nieuwe drivers van de videokaart gedownload en geinstalleerd, andere kaart geplaatst, x1900t, simpel kaartje maar mag niets baten.
led lampje geeft aan dat mem niet wordt erkend of voedings probleem, wat me stug lijkt met mijn 1000Watt die in mijn ander systeem zeer goed zijn werk doet zonder problemen.
Overhitting is niet aan de orde, fans draaien allemaal en de max temp cpu is 40 graden geweest en niet hoger.
videokaart komt niet boven de 38 graden uit.
zie ook geen terugval in de voltages van cpu,nb,mem enzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 11:18 ]

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:16:
opstarten doe ie nooit hetzelfde, zit altijd een verschil in kwa tussentijd.
heb al 3 keer een reinstal gedaan.
memory vervangen, voeding vervangen, andere cpu geplaatst, andere harddisk maar probleem blijft.
nieuwe drivers van de videokaart gedownload en geinstalleerd, andere kaart geplaatst, x1900t, simpel kaartje maar mag niets baten.
led lampje geeft aan dat mem niet wordt erkend of voedings probleem, wat me stug lijkt met mijn 1000Watt die in mijn ander systeem zeer goed zijn werk doet zonder problemen.
Overhitting is niet aan de orde, fans draaien allemaal en de max temp cpu is 40 graden geweest en niet hoger.
videokaart komt niet boven de 38 graden uit.
zie ook geen terugval in de voltages van cpu,nb,mem enzo.
Je zou bijna gaan denken aan het moederbord. Is je kast wel aangesloten op een geaard stopcontact?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-11 13:09
Het lijkt me het moederbord. Als het geheugen en de voeding in orde zijn kunnen andere componenten niet zomaar een reboot veroorzaken.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:40
Opnieuw opstarten zonder melding komt neer op een vinkje zetten zodat hij een blauw scherm geeft ipv meteen opnieuw op te starten. Dit scheelt een hoop giswerk.
De code op de BSOD helpt je/ons al een heel stuk meer.
Volgens mij staat hoe je dat instelt ook in die guide.
Niet dus:
Klik met de rechtermuisknop op "Deze Computer" Daarna kies je voor "Eigenschappen".
Kies dan het tabblad "Geavanceerd".
Daarna onder "Opstart- en herstelinstellingen" op "instellingen".
Klik op het tabblad Geavanceerd bij Opstart- en herstelinstellingen op Instellingen.
Dan onder "systeemfouten" het vinkje bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" aan zetten.

Daarna "ok" totdat je weer op het bureaublad bent.
Bij de eerst volgende keer dat de computer opnieuw op zou starten met een probleem, wordt er een blauw scherm weergegeven. De melding die daar staat even goed doornemen en de belangrijke onderdelen hier neer zetten wanneer je er toch niet uitkomt.

[ Voor 55% gewijzigd door Arunia op 28-10-2011 11:27 ]

• Tens
Wat hierboven gezegd is, als dat geen meldingen oplevert kun je nog in het bios de optie
failsafe of optimized default kiezen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit al gedaan, staat al uitgezet maar de pc valt nog uit zonder een bsod of een andere foutmelding.
Is een raadsel want dat had ik al gelezen en gedaan zodat ik hoopte op die foutcode maar niets.
Hij geef ineens gewoon zwart beeld, dan gaat de mem led continu branden, start dan na 10 sec weer op en krijg gewoon weer windows en al.
Valt dan na een minuut uit, dan weer na een 20 minuten, is geen regelmaatt of dezelfde uitval.
Gebeurt elke keer op een ander moment.
Zonder mem net getest en geeft meteen de piepsignalen aan van geen mem gevonden.
Dit ook met de videokaart gedaan, meteen piepsignaal.
Weet het nu ook niet meer, raadsel hoor voor me.

Videokaart werkt perfect in een ander systeem, furmark ed doorstaan.
Mem getest in ander systeem, memtest 86+ ed , geen fouten.
Voeding getest in ander systeem met een gtx 560ti, furmark ed voor een 2 uurtjes, geen problemen.
Harddisk getest in ander systeem, schone windows erop, hd tune, geen fouten enzo.
CPU draait in ander systeem zonder problemen met welke test dan ook, furmark, prime.

RAADSEL, moederbord?

Aanvulling, optimized default is ook al gebruikt en helpt ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 11:55 ]

• Tens
Moederbord waarschijnlijk idd.

Wat je nog kan proberen voor je rma aanvraagt:
Je moederbord heeft wrs ook een mem ok knopje (is eigenlijk alleen voor situaties waar het bord niet wil opstarten met geheugen), moederbord zoekt dan een ander timing etc voor het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook de mem ok gebruikt.
pc is nu zover dat ie blijft aflsuiten en opstarten, continu.
denk dat ik met alles maar eens terug ga en hem in zijn geheel laat vervangen.
In ieder geval bedankt aan alle tips ed en voor mij mag de topic gesloten worden.
dank aan een ieder

mvg jan
Pagina: 1