Kan niet met een netwerk printer connecten via netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Moguh,

Misschien heeft iemand een idee waar ik nog kan kijken om dit vage probleem op te kunnen lossen.

Zit op het domain en ik heb een gebruiker met een nieuwe PC Win7 x64 waar ik een netwerk printer op wil installeren. Nou ziet hij de print server wel en de printer. Hij download de drivers, maar dan wil hij connecten en krijgt ik de melding access denied. Deze melding krijg ik ook met andere printers. Op haar huidige PC Win XP x86 kan ik de netwerk printer wel installeren.

Als ik met mijn account op de nieuwe PC Win7 inlog kan ik wel de printer installeren en connecten.

De nieuwe PC zit op het domain in dezelfde OU als de huidige. Gebruik uiteraard zelfde account :) Op de printserver heeft iedereen op de printer print rechten. De gebruiker is op beide PCs local admin.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
gebruiker local admin?
mag de gebruiker printers installeren?
Heeft de printserver wel 64-bit drivers in de aanbieding?
Denk dat het een 64 bit driver probleem is.

[ Voor 18% gewijzigd door Wceend op 28-10-2011 09:00 . Reden: lezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Wceend schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:59:
gebruiker local admin?
mag de gebruiker printers installeren?
Heeft de printserver wel 64-bit drivers in de aanbieding?
Denk dat het een 64 bit driver probleem is.
ja, Vreemde constructie I know.
ja Ja ik gaf aan in mijn eerste post dat ze op haar huidige PC met dezelfde account wel de printers kan installeren ( XP Machine)
Nee, want dan krijg je een andere melding ipv access denied. Alle printers hebben standaard x86 en x64 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
Unknown Alien schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:05:
[...]

ja, Vreemde constructie I know.
ja Ja ik gaf aan in mijn eerste post dat ze op haar huidige PC met dezelfde account wel de printers kan installeren ( XP Machine)
Nee, want dan krijg je een andere melding ipv access denied. Alle printers hebben standaard x86 en x64 drivers.
elevated priviliges gebruiken om de printer te installeren.
Kun je ook de printers toewijzen vanuit de AD?
Zijn er mogelijk group policies die installeren van printers niet mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Elevated priviliges heb ik haar gegeven (wat normaal niet nodig is). Werkt ook niet.
Printers vanuit AD toewijzen nog nooit gedaan in de laatste 12 jaar :)
GPOs zijn er niet voor de printers. Als die er zouden zijn zouden die ook gelden voor haar huidige PC aangezien die indezelfde OU zit en met hetzelfde account ingelogd wordt.

Hoor net van me collega dat hij ook al hetzelfde prob. had gisteren met een andere gebruiker die van een XP naar Win7 machine ging.

Het KAN zijn dat onze collega's in de US wat hebben aangepast. Doen ze regelmatig zonder ons te informeren 8)7

Windows is activated daar legt het ook niet aan.

Edit

Ga de printer wel lokaal installeren via USB. Kan ze iig de nieuwe PC gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Unknown Alien op 28-10-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
hhmmm blijft erg vreemd dit. Heeft iemand dit ook mee gemaakt?

Ik heb meerdere accounts die access denied krijgen. En vreemde is als ik met hun account inlog op een XP OS dan kan ik de printer wel installeren en printen, maar als ik de printer properties opvraag dan krijg ik access denied. En op een Win7 OS krijg ik al access denied bij de printer installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Even meedenken hoor, staat toevallig in Windows 7 nog een firewall aan.
Nog even wat gegoogled, misschien heb je hier iets aan (zie antwoorden van de Microsoft werknemer).

http://answers.microsoft....67-45e6-99b3-284301339851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Heb een GPO om de vuurmuur uit te zetten. Link heeft voor ons geen oplossing helaas.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Er zijn niet veel geintreseerde maar goed. Dit was het probleem.

iemand had op de print server via de print server properties de everyone groep verwijderd ipv op de printer zelf :facepalm:
Pagina: 1