Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Touchpad van N73 ASUS valt uit

Pagina: 1
Acties:

• RSPN
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-08 14:46
Ben in het bezit van een Asus N73SV. Het apparaat werkt goed maar het touchpad (ELAN) valt af en toe uit. Dat wil zeggen, na de ene startup (boot) doet ie het wel en de andere niet. Het touchpad blijft dan de hele sessie wel of niet werken.

In de bios staat pointing device op enabled. Ik heb de drivers diverse malen opnieuw geïnstalleerd maar de wisselvalligheid blijft. Het touchpad is niet uitgeschakeld door gebruik van de FN+F9 knop. Heb geen idee wat er aan de hand is, wie kan me helpen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heb je het ook als je even een ander OS draait? Een willekeurige distro vanaf USB of iets in die geest. De eerste stap lijkt mij om te proberen uit te zoeken of het hardware of software matig is.

Desktop | Server | Laptop

• RSPN
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-08 14:46
Draai nu Windows 7 en heb nog geen ander OS geprobeerd. Maar het feit dat het touchpad het na de ene startup wel doet en de andere niet duidt erop dat het software matig is, anders zou het touchpad of helemaal niet of wel werken.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ben ik het op zich wel mee eens, maar met dit soort problemen is het altijd zaak dingen zeker te weten of definitief uit te sluiten. Als je dat gedaan hebt kun je pas bepalen wat de volgende stap is: Drivers updaten, Windows opnieuw installeren. Nu Windows opnieuw installeren om er vervolgens achter te komen is zo zonde van je tijd, tijd die je zou kunnen besparen als je er via een USB stick achter kunt komen dat het probleem hardwarematig is ;)

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

>WOS