Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11-2023
Beste tweakers.net leden,

Ik heb sinds vandaag een case van Icidu gekocht om vervolgens een 2.5inch HD van 500Gb in te bouwen. Het betreft een ICIDU case met USB3.0
Het probleem: mijn laptop heeft 2 USB 3.0 ingangen en één USB 2.0
Als ik de externe HD aansluit op 1 van de USB3.0 ingangen branden de lichten van het HD wel maar gebeurd er niets, oftewel ik kan het niet gebruiken. Sluit ik het echter aan op de USB2.0 ingang dan werkt het wel! Heel apart :s

Ik heb zowel de drivers voor de USB3.0 controller opnieuw geïnstalleerd als nieuwere drivers geïnstalleerd. Nothing seems to help :s

Heeft iemand misschien een idee?

Met vriendelijke groeten,

SametY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je USB 3 poorten kunnen wellicht niet voldoende stroom leveren. Wat voor hardeschijf gebruik je precies?

Je kunt zoeken naar een Y-kabel; dus een kabel met twee USB connectors zodat je stroom van twee poorten kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat USB 3.0 juist meer stroom kon leveren.
Staat er iets in de BIOS voor USB 3.0 ?
Misschien is de kabel niet goed, of maakt niet goed contact. Voor USB 3.0 moet de kabel er goed in zitten want er zitten achteraan contacten voor USB 3.0.
Het kan ook een driver probleem zijn.
Als je het ergens anders op USB 3.0 kunt proberen, dan weet je in ieder geval of het Icidu kastje USB 3.0 goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11-2023
Mensen bedankt voor de replies. Uiteindelijk na lang onderzoeken ben ik erachter gekomen dat sommige externe hardeschijven (de usb3.0 controllers daarvan) incompatible zijn met renesas usb3.0 controller (de usb3.0 controller in mijn laptop). Ik heb de externe hardeschijf (case) geruild met een andere en die werkt wel.

Dus voor de mensen die een USB3.0 renesas controller hebben (voormalig NEC) moeten voordat ze een externe hardeschijf kopen in de achterhoofd onthouden dat het misschien niet werkt op je computer. Ik weet dus uit verschillende fora dat IOmega USB3.0 externe HD en uit mijn eigen ervaring ICIDU niet goed werken met een renesas controller.

Nogmaals bedankt voor de mensen hierboven voor hun reactie :D