Hallo Mensen!
Ik heb (een tijdje geleden alweer) een pc samengesteld en in elkaar gezet, alleen ik heb hier wat problemen mee.. vandaar deze post in de hoop dat ik via jullie nog een idee krijg om te proberen
Dit is de PC waar ik mee begon:
Het probleem is het volgende:
Helaas ben ik een beetje door mijn ideeën heen waar heb aan kan liggen.
Het enige wat ik nog kan bedenken dat niet is vervangen/uitgesloten en er iets mee te maken zou kunnen hebben is het moederbord. Maar zou deze dit echt kunnen veroorzaken?
En tot slot nog een opmerkelijk iets:
Ik heb ook een aantal tests gedaan met FurMark(een gpu stress-tester).
En tot mijn verbazing lijken de hogere resoluties zo wel stand te houden. De ruis is nog wel zichtbaar af en toe maar het beeld valt niet weg.
Dus tot zover mijn computer puzzel.
Als iemand nog een idee heeft wat ik zou kunnen proberen hoor ik dat erg graag!
In ieder geval alvast bedankt voor de moeite!
Richard
Ik heb (een tijdje geleden alweer) een pc samengesteld en in elkaar gezet, alleen ik heb hier wat problemen mee.. vandaar deze post in de hoop dat ik via jullie nog een idee krijg om te proberen
Dit is de PC waar ik mee begon:
Het probleem is het volgende:
- Bij een resolutie van hoger dan 1440x900 begint het scherm te flikkeren.
(Steeds een tijdje normaal beeld tot het weg valt en een tijdje later weer terug is om daarna weer weg te vallen).
Dit lijkt vaker voor te komen als er veel wit voorkomt op het scherm. - Soms krijg ik helemaal geen beeld (steeds vaker).
- Het beeld geeft ruis. Des te hoger de resolutie des te vaker dit voorkomt.
(Hier heb ik des tijds een filmpje van gemaakt: http://youtu.be/RC3oxa5Nkvs)
- Als eerste heb ik verscheidene video drivers geprobeerd alleen dit verhielp niet de problemen.
- Hierna heb ik de monitor kabel vervangen van een VGA met omzetter naar een DVI kabel
In deze setting werkte het aardig voor een tijdje, maar alleen op 1440x900, nu was de ruis maar zelden aanwezig. Het was vooral te zien bij bepaalde "grijs tinten" zoals te zien in het filmpje. - Daarna heb ik ongeveer anderhalve maand later een nieuwe monitor gekocht:
Samsung Syncmaster 2443BW. Helaas verhielp dit niets.
Ik had bij deze monitor de pixel garantie erbij genomen, gelukkig maar, want er zat dus een dode pixel in.
De monitor terug gestuurd en een nieuwe terug gekregen, maar nog steeds hetzelfde probleem. - Nadat dit niets uit bleek te maken heb ik de videokaart teruggestuurd naar de leverancier, na ongeveer een maand kreeg ik dezelfde kaart terug gestuurd met de melding dat niets mis was met de kaart.
Na een maand begon de ruis toe te nemen en heb ik het volgende filmpje gemaakt: http://youtu.be/k-HEJGyfQ2U
Zoals op het filmpje te zien is werkt het beeld op mijn TV wel probleemloos. Op mijn TV heeft het altijd prima gewerkt en nooit de bovenstaande problemen gehad. - Ik heb toen nogmaals mijn videokaart opgestuurd met het filmpje erbij als extra overtuiging, en dit maal werd de kaart wel vervangen. Helaas hielp dit ook niet, de ruis was wel weer weg maar de hogere resoluties deden het nog steeds niet.
- Hierna heb ik na wat advies mijn voeding vervangen, deze zou misschien niet genoeg power kunnen leveren. Ik heb toen gekozen voor de volgende voeding: Cooler Master Silent Pro M850.
Maar hiermee had ik ook geen geluk. Nog steeds hetzelfde bij een resolutie van hoger dan 1440x900.
Helaas ben ik een beetje door mijn ideeën heen waar heb aan kan liggen.
Het enige wat ik nog kan bedenken dat niet is vervangen/uitgesloten en er iets mee te maken zou kunnen hebben is het moederbord. Maar zou deze dit echt kunnen veroorzaken?
En tot slot nog een opmerkelijk iets:
Ik heb ook een aantal tests gedaan met FurMark(een gpu stress-tester).
En tot mijn verbazing lijken de hogere resoluties zo wel stand te houden. De ruis is nog wel zichtbaar af en toe maar het beeld valt niet weg.
Dus tot zover mijn computer puzzel.
Als iemand nog een idee heeft wat ik zou kunnen proberen hoor ik dat erg graag!
In ieder geval alvast bedankt voor de moeite!
Richard