Versterker (fiio?) voor Sennheiser HD 595

Pagina: 1
Acties:

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01 15:45
Beste tweakers,

alvast bedankt voor jullie hulp!

Enige tijd geleden heb ik een hd 595 aangeschaft(aangesloten op een x-fi extreme music). Ik heb het gevoel dat er meer uit te halen valt, dan wat hij op dit moment presteert.

Als ik me dit verbeeld, dan gooi er maar gelijk een slotje op, zo niet:

Dan vraag ik me af of een versterker helpt en welke versterker ik het beste aan kan schaffen.

Ik zag in een ander topic, de Fiio e9 en de Fiio e10 voorbij komen. Daarbij ook termen als Amp en DAC, waar ik niet echt mee bekend ben. Ik vroeg me af wat het beste is.

Ik begreep zelf dat de e9 op mijn geluidskaart is aan te sluiten en de e10 aangesloten wordt op usb. Klopt dat? En welke opstelling zal het beste resultaat geven? Als er andere opties zijn, vind ik dat ook wel leuk om te horen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Ik heb zelf ook een Sennheiser HD595 en afgelopen week ook een hoofdtelefoonversterker gekocht. Een Little Dot MK III, een buizenversterker. Maar met die versterker er tussen is het toch echt wel een groot verschil ten opzichte van rechtstreeks op de geluidskaart aangesloten. Geluid is niet meer zo vlak, vooral het laag komt er beter en strakker uit.

Qua aansluiten heb je inderdaad twee keuzes: rechtstreeks op de PC/geluidskaart of er nog een DAC tussen. en DAC is een Digital to Analog Converter (Google vertelt wel meer). Oftewel zal je uiteindelijk altijd analoog de versterker in gaan. Voordeel van een DAC is dat het signaal vanaf de PC digitaal is en minder last heeft van storingen. Ikzelf heb nog geen DAC, maar ga er zeker wel één aanschaffen, want ik merk dat rechtstreeks op de PC niet de beste methode voor mij is. Enige nadeel met een DAC ertussen is dat je je geluidskaart niet meer gebruikt, de DAC decodeert namelijk alles.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik heb zelf een fiio e7 met een hd558, dit was echt een grote verbetering t.o.v. mijn onboard geluidskaart, het verschil met jou x-fi zal wel wat minder groot zijn mag ik aannemen.

review: FiiO E7 USB DAC headphone amplifier