Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Buiten het dorp (3/4MB/s)

Pagina: 1
Acties:

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-11 09:42
Beste,

Ik woon bij mijn ouders. We wonen circa 6km van het dorp/stad af.
Ons internet is hier zo dramatisch dat ik er toch echt wat aan wil veranderen.

Op dit moment zitten we bij Online Breedband. We hebben hier een 20MB abbo maar dat halen we nooit.
Ik heb de klantenservice van Online gebeld om te vragen hoe dat kan. Mijn werd verteld dat we gewoon te ver van de centrale af wonen. Ook de oude KPN kabels verslechteren het allemaal.

Volgens BBned.nl kan ik de volgende gegevens opvragen:
Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL KPN ATM DSL 1.5Mb/256kb
SDSL KPN ATM DSL 512kb/512kb

Naam: --
Code: --
Afstand:± 5437 meter
Is er ook een andere mogelijkheid om aan sneller internet te komen? Vroeger kon je je mobiel gebruiken als modem. Maar tegenwoordig zit je aan databundels. Geen oplossing dus.

Is er überhaupt een oplossing?

CardMapr.nl

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Als kabel geen optie is ben je redelijk screwed :)
Tenzij je een paar duizend euro aan een satelietzender wilt uitgeven !
Of verhuizen natuurlijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 27-10-2011 18:28 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Verhuizen...

Via de kabel, UPC, Ziggo, etc.

Glasvezel kabeltje laten trekken. Zal niet goedkoop zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Fiber op 27-10-2011 18:30 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Mbit = Mb, geen MB = Megabyte.

Je provider bied 3/4Mb/s aan.

[ Voor 63% gewijzigd door Kain_niaK op 27-10-2011 18:31 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• UnitedJunk
Oké verhuizen is geen oplossing haha.
Televisie hier gaat via schotel. Weet niet of ik daar iets mee kan?

CardMapr.nl

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Je kunt kijken of je kabel internet kunt nemen. Maar dat is meestal iets duurder.

Snellere ADSL zit er iig niet in.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:47
Zit hier in het buitengebied van Winterswijk met hetzelfde probleem (met gelukkig bijna 4 Mb nog).

Er wordt hier wel gesproken met gemeente en providers om ook in het buitengebied glas aan te leggen (is ook europese subsidie voor), maar aansluiten zal zelfs dan nog meer dan €1000,= gaan kosten.......

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Internetten via de satelliet kan ook. Dat wordt ook steeds sneller. Echter is het zeer prijzig, je zit met een flink datalimiet en de latency is erg hoog.

• UnitedJunk
Kabel leveren ze hier niet.
Satelliet is best prijzig inderdaad.

Woon echt in een dood gat :(

CardMapr.nl

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 17:08
Weet niet wat je er voor over hebt:
http://www.kpn.com/zakeli...dongel-snel-onbeperkt.htm
21,6Mb onbeperkt, kost alleen wel €50,42 excl. btw

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Ik betwijfel of je fatsoenlijk 3G gaat krijgen in een buitengebied :/ ..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:47
Modbreak:Als je niets te melden hebt, blijf dan weg uit het topic..

[ Voor 85% gewijzigd door Equator op 28-10-2011 08:02 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• UnitedJunk
D4NG3R schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:37:
Ik betwijfel of je fatsoenlijk 3G gaat krijgen in een buitengebied :/ ..
3G heb ik wel gewoon. Zit nu bij Vodafone met mobiel.
Heb wel gewoon goed ontvangst met mobiel.

CardMapr.nl

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tens schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:37:
[...]

sex met dieren is al een tijdje verboden dacht ik.
(Horen er geen puntjes op de 'i' van Kaïn?)
Tenzij je sarcastisch wilt doen:

Er is een groot verschil (Factor 8 ) tussen Mb en MB. Veel gebruikers zijn zich hier niet van bewust, en verwarren mensen die het verschil wel kennen.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 27-10-2011 18:39 ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 16:55
Terugklokken naar een lichter abonnement (<4Mb/s), dan betaal je in ieder geval minder. Een dongle lijkt me geen optie, de ping is huilen en je haalt die snelheiden waarschijnlijk toch niet.. Daarnaast zit je toch nog met een datalimiet (een film binnenhalen wordt een duur grapje).

Ohja, wat haal je eigenlijk qua snelheid?

_@/'

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Steephh schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:38:
Terugklokken naar een lichter abonnement (<4Mb/s), dan betaal je in ieder geval minder. Een dongle lijkt me geen optie, de ping is huilen en je haalt die snelheiden waarschijnlijk toch niet.. Daarnaast zit je toch nog met een datalimiet (een film binnenhalen wordt een duur grapje).
Ze knallen nu dus 20Mbit door de lijn heen welke word vertraagt vanwege de lijnstabiliteit.

Als de TS 4Mbit gaat nemen houd hij nog geen 512Kb/s over :P ..

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gaat ADSL niet slechts over twee koperdraadjes? En is het grootste deel van Nederland niet 'op 200% bedraad'? Ik vraag me dus af of het eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn om er een tweede ADSL verbinding naast te leggen en die dan te bundelen.

Als dat inderdaad zou kunnen en er voldoende aansluitcapaciteit in de centrales zou zitten zou men daar eigenlijk een redelijk tussenvorm voor moeten bedenken qua kosten want twee maal de volle mep betalen voor een snelheid die dan nog steeds lager kan zijn dan wat anderen met een enkele ADSL verbinding halen zou natuurlijk wel een beetje erg zuur zijn.

Was een ideetje dat ik zo maar even kreeg. ;)

• UnitedJunk
Even een Speedtest resultaatje:
http://www.speedtest.net/result/1558688799.png

Het is echt om te huilen..

CardMapr.nl

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:40:
[...]

Ze knallen nu dus 20Mbit door de lijn heen welke word vertraagt vanwege de lijnstabiliteit.

Als de TS 4Mbit gaat nemen houd hij nog geen 512Kb/s over :P ..
Nee, de snelheid is bij een 20Mbit abo maximaal 20Mbit. Echter wordt mbv. een handshake bepaald wat een stabiele snelheid is, dat is ongeveer 3/4Mbit in dit geval. Met een 4 Mbit abonnement wordt er met die handshake op dezelfde snelheid een stabiele verbinding gelegd. Dus je kan gerust een "trager" abonnement nemen en toch dezelfde snelheid behouden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Inderdaad, een downgrade van je abo kan je in elk geval wat geld schelen (maar zal je snelheid waarschijnlijk niet bevorderen).

• UnitedJunk
Aloys schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:44:
[...]

Nee, de snelheid is bij een 20Mbit abo maximaal 20Mbit. Echter wordt mbv. een handshake bepaald wat een stabiele snelheid is, dat is ongeveer 3/4Mbit in dit geval. Met een 4 Mbit abonnement wordt er met die handshake op dezelfde snelheid een stabiele verbinding gelegd. Dus je kan gerust een "trager" abonnement nemen en toch dezelfde snelheid behouden.
Mijn ouders hebben er voor gekozen om een telefoon + internet abbo te nemen. Op dat moment was er een actie en hebben ze voor dit abonnement gekozen. Omdat mijn vader veel moet bellen voor zijn werk hebben we dus een alles in 1 pakket genomen.

CardMapr.nl

• Aloys
  • Niet online
Ik wilde het alleen even uitleggen, ik snap best waarom mensen toch aan een 20Mbit abonnement zitten (vaak vanwege de telefonie, hebben wij ook). Dit is mijn resultaat met een 20Mbit abonnement van Tele2 in Groningen:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1558695464.png

Overigens valt mij op dat je ping helemaal niet slecht is. (Of heb ik een verschrikkelijk slechte ping?)

• Steephh
Ohh, maar dat valt echt reuze mee op die afstand van de centrale. Je hebt er niet veel aan, maar bij mijn ouders (veel dichter bij de centrale dan bij jou) haal ik 3Mb/s down en 0.4Mb/s up. Wat dat betreft had je het slechter kunnen treffen (zo ken ik iemand die op diezelfde afstand als jij zit en nét ISDN snelheden haalt over ADSL :X ).

_@/'

• UnitedJunk
Steephh schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:55:
[...]

Ohh, maar dat valt echt reuze mee op die afstand van de centrale. Je hebt er niet veel aan, maar bij mijn ouders (veel dichter bij de centrale dan bij jou) haal ik 3Mb/s down en 0.4Mb/s up. Wat dat betreft had je het slechter kunnen treffen (zo ken ik iemand die op diezelfde afstand als jij zit en nét ISDN snelheden haalt over ADSL :X ).
Wat raar is, dat mijn buren (link) bij een andere centrale zitten dan wij. En dan mijn buren (rechts) alleen ISDN kunnen. Opzich heb ik dan geluk, maar baal er wel van.

CardMapr.nl

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Aloys schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:44:
[...]

TERW_DAN schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:45:
Inderdaad, een downgrade van je abo kan je in elk geval wat geld schelen (maar zal je snelheid waarschijnlijk niet bevorderen).
offtopic:
Ik heb toch een keer anders mee gemaakt. Overstap van 20 -> 8Mbit omdat er slechts 6Mbit werd gehaald. Werd er na de overstap nog maar 2.4Mbit behaald op dezelfde router.

• Aloys
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:01:
offtopic:
Ik heb toch een keer anders mee gemaakt. Overstap van 20 -> 8Mbit omdat er slechts 6Mbit werd gehaald. Werd er na de overstap nog maar 2.4Mbit behaald op dezelfde router.
offtopic:
Het kan ook dat je dan van het ADSL2 protocol wordt teruggezet naar het oude ADSL protocol. Maar het is wel vreemd dat dat zo'n verschil opleverde.

Verwijderd

Familie in de buurt wonen?
Je kan een point-to-point WiFi linkje oprichten, maar reken dan zeker erop dat je buiten (richt-)antenne's moet gaan gebruiken (met zichtverbinding). Met een beetje geluk trek je uit zo'n verbinding 30-40 Mbit/s over 1 tot 2 kilometer, grotere afstand dan dat moet je nog zo'n 12-22 Mbit/s kunnen halen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 21:31 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 21:08
Dat heb ik wel eens gedaan met een vriend. We hebben een luchtbrug getrokken met een paar richtantennes. Was opzich prima te doen. Ook heb ik het wel eens op camping gebruikt om naar de andere kant van de camping te stralen. Het is wel ven goed uitrichten. Ik gebruikte een groene laser en een stuk triplex zodat de ander kon zien dat ik mijn antenne aardig goed gericht had. Daarna was het finetunen.

• UnitedJunk
Binnetie schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:51:
Dat heb ik wel eens gedaan met een vriend. We hebben een luchtbrug getrokken met een paar richtantennes. Was opzich prima te doen. Ook heb ik het wel eens op camping gebruikt om naar de andere kant van de camping te stralen. Het is wel ven goed uitrichten. Ik gebruikte een groene laser en een stuk triplex zodat de ander kon zien dat ik mijn antenne aardig goed gericht had. Daarna was het finetunen.
Is dat een dure oplossing?

CardMapr.nl

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
2.5Mbit is niet superveel, maar je kan er aardig mee internetten... Alleen downloaden, youtuben enz wordt wat minder.

Maar gezien de afstand is dat ook niet zo gek. De vraag is wat je wilt investeren. Wifi verbindingen enz zijn leuk, maar je bent toch snel 500 eur kwijt . Accesspointje, kabels, antenne's, pluggen, montagemateriaal enz.
En voor een beetje resultaat moet je ook nog eens vrij zicht hebben, liefst binnen de hele fresnell zone geen opstakels. In de praktijk betekend dat dat de antenne of enorm hoog moet staan, of je er amper bebouwing tussen moet hebben (of je met hele gerichte antenne's moet gaan werken)

Uiteraard moet daar dan wel sneller internet beschikbaar zijn, anders schiet t nog weinig op.

Ik denk dat je beter even kan afwachten wat de ontwikkelingen gaan doen. Als VDSL verder uitgerold wordt heb je kans dat het al een stuk sneller kan.
Beter alternatief voor snelheid-op-grotere-afstanden is ADSL bonding. KPN wil hier medio 2012 pilots mee gaan doen. Door de (korte) looplengtes van VDSL zal dat vermoedelijk geen echte optie worden (niet rendabel om buitengebied te voorzien van vdsl denk ik), maar ADSL bundelen zou een prima optie kunnen zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

xs4all werkt er al mee (lijnen stapelen). maar is niet goedkoop, iets van 75 euro/m per stapeling

zo te zien hebben ze de opties al wat aangepast
http://www.xs4all.nl/zakelijk/dslstapelen/

[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 30-10-2011 14:10 ]

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neu je kan gewoon echte richtantennes kopen maar ook zelf maken

pringle bus (cantenna) , yagi, hb9cv etc.
http://www.google.nl/sear...=&ei=qE2tTuXxFI3qOavHvdYP

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 30-10-2011 14:14 ]

Iperf

• UnitedJunk
Kan dus beste even wachten? Gewoon kijken welke technieken er komen?

CardMapr.nl

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon wachten, omdat het niet duur is ? wtf vraag je dan of het duur is ?

Iperf

• UnitedJunk
Denk dat je me verkeerd begrijpt

CardMapr.nl

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 21:08
Je bent ongeveer 500 euro kwijt aan apparatuur. De keren dat ik het gedaan heb hadden we een mastje aan het huis gemaakt (van stijgerpijp). De mast stak ongeveer 5 meter boven het huis uit. Het meeste werk is even het uitrichten. Tegenwoordig kan je met gps aardig precies zien waar iemand zit. We maakten toen nog gebruik van plattegronden van map24.com. Iedereen heeft tegenwoordg wel een tooltje op zijn telefoon op zijn gps positie te laten zien.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:09
fish schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:09:
xs4all werkt er al mee (lijnen stapelen). maar is niet goedkoop
Als dat via dezelfde kabel (als er al een tweede aderpaar beschikbaar is) ga je last krijgen van overspraak zeker over die afstand.

Ik kan er maar een onzinnig ding over zeggen: wees blij dat je internet op die afstand hebt. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het 2e aderpaar is zeker al 50 jaar standaard, kleine kans dat die er niet is

wbt overspraak. die zal niet erger zijn dan bij overspraak met je buren. en die hebben waarchijnlijk ook al adsl

Iperf

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:51
Aloys schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:48:
Ik wilde het alleen even uitleggen, ik snap best waarom mensen toch aan een 20Mbit abonnement zitten (vaak vanwege de telefonie, hebben wij ook). Dit is mijn resultaat met een 20Mbit abonnement van Tele2 in Groningen:
[afbeelding]

Overigens valt mij op dat je ping helemaal niet slecht is. (Of heb ik een verschrikkelijk slechte ping?)
Neuh, jouw ping is zo slecht nog niet. Ik haal meestal rond de 40 ms, maar ik heb wel eens uitschieters naar boven de 150 (ook Tele2 20Mb/s, maar dan in Delft).

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• Steephh
De ping bij mijn ouders was op grote afstand (3-4km) wel fatsoenlijk. Ik haalde altijd 12-13 ms, maar dan wel via XS4ALL.

_@/'

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:36
Hierboven wordt gesuggereerd om lijnen te stapelen, dit kan ook bij Solcon en kost daar niets extra's behalve de ADSL abonnementskosten. Wel is de apparatuur die benodigd is aan de klant zijde aardig prijzig.

[ Voor 6% gewijzigd door SkyFlyer op 30-10-2011 22:58 ]

Pagina: 1