Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenOuss
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
Sinds een periode heb ik een laptop gekocht, dit is een clevo p170hmx.
Mijn razer megalodon (die overigens normaal werkt op dezelfde windows versie op mijn vaste pc) heeft een beetje kuren op deze laptop. De koptelefoon werkt in principe prima, ik moet met skype af en toe even switchen met wat hij als luidspreker gebruikt, maar als ik hem inplug dan werkt hij gewoon. Maar met de microfoon gaat het fout. De microfoon word wel herkent overal, zelfs skype ziet hem. Maar volgens skype en windows zelf neem hij geen geluid op.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)
(het is overigens een usb headset)

Mvg
Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Om te beginnen met het meest voor de hand liggende: je hebt het volume van het opname apparaat wel aan staan? Hoort er software bij de headset en is die geinstalleerd? Heb je de meest recente drivers geïnstalleerd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Zou het kunnen dat je de microfoon in Windows moet selecteren als standaard input apparaat? En sommige headsets hebben een mute knopje in het snoer zitten om de mic uit te schakelen, daar al naar gekeken?

En met een beetje pech zegt Windows zodra je de mic weer uit plugt 'hé, standaard input verdwenen, dan is de interne geluidskaart nu weer standaard input'.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenOuss
@Rupie

De headset vereist geen software (plug and play), als je iets verder kijkt naar het product zie je dat het zijn eigen geluidskaart heeft. De drivers zijn up to date, en ja het volume staat aan >.<

@real
Ik heb hem niet gemute, hij staat altijd als standaard communicatie apparaat, en dit blijft ook zo als ik hem er opnieuw inplug.

Dankjewel voor de reacties, maar jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenOuss
Update,

Ik ben zover gekomen, dat ik mijn microfoon het via skype en windows kan laten doen. (dit kwam door skype). Maar dan moet ik mijn geluid door mijn laptop spiekers laten gaan. Als ik de spiekers van mijn koptelefoon gebruik dan valt het geluid van mijn microfoon direct weg. En andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Even gegoogled op 'razer megalodon skype' en de eerste hit laat al zien dat je niet de enige bent.

Een mogelijke oplossing van een user:
Here is how I fixed the problem. Go into Skype in your audio settings and turn off the auto mic control. Set it down to about the 15-18% range. This will automatically change it in windows.

Then on the Megalodon control unit turn the "Mic Level" down to nothing. I have it completely down, not sure why but trust me soon as I turned it down everyone said it was clear.

Simple, but odd. Hope this helps, this is a great headset!
Op basis van nog wat reacties die ik heb gevonden krijg ik het idee dat het probleem hem zit in de combinatie van Skype en een headset met ingebouwde geluidskaart. Anyway, hopelijk help het bovenstaande je :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1