Sinds kort ben ik bezitter van een highpoint dc7280 kaart, deze kaart is voorzien van een aantal 8087 aansluitingen in ondersteund GEEN raid.
Zoals de titel al zegt worden er geen disks gedetecteerd.
situatie
De kaart is ingeprikt op de 1e/2e of 3e pci-e 16x slot, maakt geen verschil.
Ik heb de disks aangesloten dmv 8087 - sata kabels.
Wat heb ik zelf al geprobeerd :
-drivers opnieuw er op
-nieuwe bios voor de kaart
-nieuwe bios voor mainboard
-andere kabels
-andere slots geprobeerd
-andere pc's geprobeerd
-onboard controllers gedeactiveerd
-gezocht op fora
-gezocht op de highpoint site
De kaart word gezien door windows, deze is correct geïnstalleerd. Bij disk beheer worden geen schijven aangegeven, in de bios zijn ze ook niet te zien. In de bios van de kaart kom ik niet, highpoint geeft aan dat dit moet dmv de toetsen combo ctrl+h maar dit resulteert in niks.
De kaart word wel gedetecteerd bij het booten, volgens highpoint zou het 3min moeten duren voordat de pc daarna verder gaat maar dit gebeurt niet. Het scherm is heel snel even te zien en thats it.
Ik weet het dus echt niet meer.... wie o wie helpt mij verder.
Zoals de titel al zegt worden er geen disks gedetecteerd.
situatie
De kaart is ingeprikt op de 1e/2e of 3e pci-e 16x slot, maakt geen verschil.
Ik heb de disks aangesloten dmv 8087 - sata kabels.
Wat heb ik zelf al geprobeerd :
-drivers opnieuw er op
-nieuwe bios voor de kaart
-nieuwe bios voor mainboard
-andere kabels
-andere slots geprobeerd
-andere pc's geprobeerd
-onboard controllers gedeactiveerd
-gezocht op fora
-gezocht op de highpoint site
De kaart word gezien door windows, deze is correct geïnstalleerd. Bij disk beheer worden geen schijven aangegeven, in de bios zijn ze ook niet te zien. In de bios van de kaart kom ik niet, highpoint geeft aan dat dit moet dmv de toetsen combo ctrl+h maar dit resulteert in niks.
De kaart word wel gedetecteerd bij het booten, volgens highpoint zou het 3min moeten duren voordat de pc daarna verder gaat maar dit gebeurt niet. Het scherm is heel snel even te zien en thats it.
Ik weet het dus echt niet meer.... wie o wie helpt mij verder.
ik voel me lekkaah !!!