Highpoint dc7280 detecteert geen disks

Pagina: 1
Acties:

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:35

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
Sinds kort ben ik bezitter van een highpoint dc7280 kaart, deze kaart is voorzien van een aantal 8087 aansluitingen in ondersteund GEEN raid.
Zoals de titel al zegt worden er geen disks gedetecteerd.

situatie
De kaart is ingeprikt op de 1e/2e of 3e pci-e 16x slot, maakt geen verschil.
Ik heb de disks aangesloten dmv 8087 - sata kabels.

Wat heb ik zelf al geprobeerd :
-drivers opnieuw er op
-nieuwe bios voor de kaart
-nieuwe bios voor mainboard
-andere kabels
-andere slots geprobeerd
-andere pc's geprobeerd
-onboard controllers gedeactiveerd
-gezocht op fora
-gezocht op de highpoint site

De kaart word gezien door windows, deze is correct geïnstalleerd. Bij disk beheer worden geen schijven aangegeven, in de bios zijn ze ook niet te zien. In de bios van de kaart kom ik niet, highpoint geeft aan dat dit moet dmv de toetsen combo ctrl+h maar dit resulteert in niks.
De kaart word wel gedetecteerd bij het booten, volgens highpoint zou het 3min moeten duren voordat de pc daarna verder gaat maar dit gebeurt niet. Het scherm is heel snel even te zien en thats it.

Ik weet het dus echt niet meer.... wie o wie helpt mij verder.

ik voel me lekkaah !!!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De kaart zou natuurlijk domweg een defect kunnen hebben. Wat voor schijven hang je eraan? En vallen die, met name wat grootte betreft, binnen de specificaties van ondersteunde schijven van de kaart?

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Ja dat zou inderdaad ook kunnen.

Er is online geen lijst te vinden met supported moederborden en ook geen met supported disks.

Ik hang er enkele hitachi's aan,een intel ssd,wd raptor en een paar samsungs... ze verschillen ook nog eens van formaat. Het verschilt tussen (40gb voor ssd)74Gb en 2Tb.
De snelheid verschilt ook tussen de 5400 rpm en 10k rpm (ssd natuurlijk niet)

Dit zou allemaal binnen de specs moeten vallen
Max supported is 3tb disks en ssd's worden ook ondersteund.

ik voel me lekkaah !!!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je de schijven er ook individueel aan gehad of steeds allemaal tegelijk? En maken sommige van die schijven al deel uit van een oud RAID-array?

[ Voor 31% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-10-2011 17:14 ]

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Ik heb ook al eens schijven per stuk er aan gehad maar dat veranderd ook niets.
De schijven komen uit 3 verschillende pc's en zijn daar op een standaart sata poort ingeprikt geweest. Geen enkele schijf is ooit onderdeel geweest van een raid setup.
Nu weet ik niet of de kaart ze zowieso als losse disks laat zien of dat ik er jbod's van moet maken, helaas kom ik ook niet in de bios/andere utility van de kaart om ook maar iets in te stellen dus ik kan dat ook niet controleren.

ik voel me lekkaah !!!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Uit de handleiding:
3 - Verifying Installation

Once the host adapter and hard drives have been installed into the chassis, boot‐up the system to verify that the hardware is properly recognized.

1. Power on the system. If the system detects the presence of the adapter, the BIOS Utility will be displayed 3 minutes during boot up.

2. Then, continue to running system.
Het feit dat dit genoemd wordt als een manier om te verifiëren dat de kaart correct werkt en deze dat niet doet geeft aan dat er iets al niet goed is nog voordat er ook maar een OS of drivers aan te pas komen.

Ik weet niet of er met instellingen in het BIOS van het mobo nog enige eer te behalen valt maar ik zou gewoon even een mailtje sturen naar support@highpoint-tech.com zoals in dat manual genoemd wordt.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Er is contact opgenomen met de fabrikant en met de webshop die de kaart heeft verkocht.
De disks zouden meteen zichtbaar moeten zijn en vereisen geen verdere configuratie.
Ze hebben al van alles gevraagd maar nog niemand heeft een oplossing kunnen bieden.

Ik begin er toch wel het vertrouwen in te verliezen.

Ik hoop dat de webshop komende week reageert, dan mogen ze de kaart terug hebben en dan kunnen ze het zelf testen.
Ik kom geloof ik niet meer in aanmerking voor een doa kaart want dan moet dat binnen een dag gemeld zijn, moest helaas zoveel verschillende dingen proberen dat dat niet binnen 1 dag lukte.

ik voel me lekkaah !!!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij een webshop gekocht betekent dat de 'Wet Koop Op Afstand' geldt.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Ik word vanmiddag gebeld door de webshop, de kaart is rma gestuurd en netjes ontvangen.
Voordat ze m opsturen naar highpoint hebben ze m nog getest, de kaart werkt gewoon.

Ze testen met het volgende systeem :

onbekende cpu
Msi moederbord met slechts pci-e 1.0 ipv 2.0
simpele voeding
de zelfde kabels als ik er bij besteld heb
normale 7200 rpm sata disk

Volgens de medewerker hebben ze de kaart op de pc ingeprikt, geïnstalleerd en de disk werd direct herkend.

Nu zit ik dus met een dilemma.. hier werkt de kaart dus op meerdere pc's icm verschillende moederborden/cpu's/voedingen/etc niet en bij de webshop zelf werkt alles perfect.

wat doe je in deze situatie nu...

ik voel me lekkaah !!!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tsja... als ie het bij jou niet doet dan heb je er niets aan en zou je het meest gebaat zijn met de kaart retour en jij je geld terug alleen heb je dan nog steeds geen kaart die je wel wilt hebben. Zijn er alternatieven voor die kaart? Heb je zelf nog direct contact gehad met Highpoint via da e-mailadres?

Ik weet niet of het een optie zou zijn om er zo'n door de webshop gebruikt MSI bord bij aan te schaffen maar het gaat wel een beetje ver natuurlijk en als dat bij jou dan ook niet zou werken ben je natuurlijk helemaal jarig.

ALS je het zou overwegen zou ik het als ik jou wat alleen doen als de webshop de keiharde, in een e-mail vastgelegde, toezegging zou doen dat je de hele bende retour mag sturen met volledige restitutie van de aankoopsom als het onverhoopt niet zou werken.

Dit zijn van die vreselijk frustrerende zaken.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
De kaart is terug gestuurd en ik ben nu in het bezit van een areca arc 1320ix-16...
Hier gebeurt echter precies het zelfde :'(

asus p8z68v
asus p8h67
msi h61
dfi p55

Maakt niet uit welk pci-e slot
Maakt niet uit welke disks ik er aan hang.

Ik kan bij de areca wel in de bios maar daar krijg ik de melding "no device found".

In windows is alles correct geïnstalleerd, de kaart is gedetecteerd werkt normaal, hij ziet echter geen enkele disk. De drivers zijn up to date, windows is ge-update, bios is ge-update.

Ik word hier dus echt gestrest van want ik weet niet meer wat ik moet doen.

ik voel me lekkaah !!!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zijn die schijven op dit moment gepartitioneerd/geformatteerd? Welk bestandssysteem? Is er een of andere vorm van beveiliging/encryptie gebruikt op die schijven? Eventueel een harde schijf beveiliging op BIOS-niveau gebruikt? Worden ze wel gewoon gezien als je ze aan een reguliere SATA poort van het systeem hangt?

Ik neem aan dat in die kaart de laatste BIOS zit.

Je zou eens een schijf met het hier beschreven utility HDerase kunnen wissen. Het feit dat het met verschillende kaarten en op verschillende systemen niet werkt maakt dat ik het op het ogenblik vooral bij de schijven zoek. De leverancier van de Highpoint zal in elk geval andere schijven gebruikt hebben met je oude kaart die bij die leverancier wel werkte.

Wilde gissing/long shot: Misschien zijn ze allemaal geïnfecteerd met malware dat zich diep in de structuur van de schijven heeft genesteld en dat herkenning door de kaarten verhindert.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Nou ik ga echt mijn disks niet formatteren om deze te kunnen proberen op deze kaart.
Alle harddisks worden wel herkend op de onboard controllers van alle mainboard, op een conceptronics sata kaartje en een highpoint rocketraid.
Ik snap er dus echt niks van....

Hier mag iig een slotje op, beide kaartjes hebben voor een dusdanige frustratie gezorgd dat ik de kaart terug stuur naar de winkel.
Ik heb het vertrouwen in dit soort insteek kaarten helemaal verloren... helaas.

ik voel me lekkaah !!!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 11:17

l3p

www.^.nl

Is het niet zo dat de hdd's pas herkend zullen worden in je OS nadat je ze, ik dacht initialized hebt?

L3p - MK - PV - WP

• LyP0

LyP0

Topicstarter
jah dat heb ik ook geprobeerd.... "no device found". Hij ziet in de bios, in windows of gparted gewoon helemaal niks.

ik voel me lekkaah !!!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 11:17

l3p

www.^.nl

Ja maar de bios en windows staan los van de bios van de raidkaart.

Heeft jou kaart ook zoiets menu?
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2vvn7sj.jpg

L3p - MK - PV - WP

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Nee, dit dacht ik eerst ook maar dat hadden beide kaarten niet. Heb de boekjes er helemaal op doorgespit maar het was niet beschikbaar op beide modelen.

De highpoint geen enkele mogelijkheid om iets te configureren what so ever.
De areca had alleen een configuratie mogelijkheid in de bios.

ik voel me lekkaah !!!

Pagina: 1