Hoi,
Nu mijn website ver af is ben ik begonnen met het testen van de verschillende functies in verschillende browsers. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat dit project mijn eerste website in combinatie met Jquery is en dat levert nu ook een probleem op.
Op een bepaalde pagina gebeurd het volgende.
- Bezoeker komt binnen
- Er wordt gekeken of er al een value aan de bezoeker vast zit. Zoniet krijgt bezoeker value '10'
- Bezoeker kan klikken op de button 10, 25, 50, 100 en op die manier wordt automatisch zijn value geupdate in de database en wordt de pagina automatisch vernieuwd naar value 'x'
- De value die vast zit aan de gebruiker is dikgedrukt.
Zodra de gebruiker op de button klikt gebeurt het volgende in volgerde:
1 - database wordt geupdate
2 - ouwe data fade out
3 - nieuwe data fade out.
In firefox gaat dit allemaal prima, maar in bijvoorbeeld internet explorer blijft de oude data 9 van de 10 keer staan en moet ik nog een keer drukken voordat hij de nieuwe dat laadt. Dat betekent dus dat IE nog de oude data laadt voor de nieuwe erin gezet is. Hieronder mijn jquery code:
De database wordt dus weldegelijk geupdate, maar het terug inladen gaat mis.
Nu mijn website ver af is ben ik begonnen met het testen van de verschillende functies in verschillende browsers. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat dit project mijn eerste website in combinatie met Jquery is en dat levert nu ook een probleem op.
Op een bepaalde pagina gebeurd het volgende.
- Bezoeker komt binnen
- Er wordt gekeken of er al een value aan de bezoeker vast zit. Zoniet krijgt bezoeker value '10'
- Bezoeker kan klikken op de button 10, 25, 50, 100 en op die manier wordt automatisch zijn value geupdate in de database en wordt de pagina automatisch vernieuwd naar value 'x'
- De value die vast zit aan de gebruiker is dikgedrukt.
Zodra de gebruiker op de button klikt gebeurt het volgende in volgerde:
1 - database wordt geupdate
2 - ouwe data fade out
3 - nieuwe data fade out.
In firefox gaat dit allemaal prima, maar in bijvoorbeeld internet explorer blijft de oude data 9 van de 10 keer staan en moet ik nog een keer drukken voordat hij de nieuwe dat laadt. Dat betekent dus dat IE nog de oude data laadt voor de nieuwe erin gezet is. Hieronder mijn jquery code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| $(document).ready(function () { $('#amount10').live('click', function () { $.post('includes/update.php', { value: '10' }); $("#main_results").fadeOut('fast').delay(250).load("includes/results.php" + "?" + new Date().getTime()).fadeIn("slow"); $("#choose_amount").fadeOut('fast').delay(250).load("includes/amount.php" + "?" + new Date().getTime()).fadeIn("slow"); }); $('#amount25').live('click', function () { $.post('includes/update.php', { value: '25' }); $("#main_results").fadeOut('fast').delay(250).load("includes/results.php" + "?" + new Date().getTime()).fadeIn("slow"); $("#choose_amount").fadeOut('fast').delay(250).load("includes/amount.php" + "?" + new Date().getTime()).fadeIn("slow"); }); $('#amount50').live('click', function () { $.post('includes/update.php', { value: '50' }); $("#main_results").fadeOut('fast').delay(250).load("includes/results.php" + "?" + new Date().getTime()).fadeIn("slow"); $("#choose_amount").fadeOut('fast').delay(250).load("includes/amount.php" + "?" + new Date().getTime()).fadeIn("slow"); }); $('#amount100').live('click', function () { $.post('includes/update.php', { value: '100' }); $("#main_results").fadeOut('fast').delay(250).load("includes/results.php" + "?" + new Date().getTime()).fadeIn("slow"); $("#choose_amount").fadeOut('fast').delay(250).load("includes/amount.php" + "?" + new Date().getTime()).fadeIn("slow"); }); }); |
De database wordt dus weldegelijk geupdate, maar het terug inladen gaat mis.