Programma's blokkeren tijdens mobiel internet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart_jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:16
Een onderwerp waar ik al googelend niet verder mee kom. Vrienden in Afrika hebben heel beperkt toegang tot internet via een mobiele verbinding (Edge). Zij werken met een Windows-laptop. Deze vertoont het (in dit geval) irritante gedrag dat allerlei programma's willen updaten zodra er verbinding is. Bij zo'n trage connectie is dat 'not done'.

Uiteraard kunnen zij handmatig bij alle programma's en processen aangeven dat er niet geupdate moet worden. Maar zodra zij op een plek zijn waar wél snel internet is, wil je natuurlijk juist het achterstallige onderhoud plegen. Het liefst met een druk op de knop.

Is er een eenvoudig progje waarbij je aangeeft welke programma's toegang mogen hebben tot internet? En dat je met een toggle de restrictie opheft en weer aanbrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Firewall gebruiken, instellen op interactieve modus (in het geval van ESET Smart Security) en per programma aangeven welke wel en welke niet online mag?

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 27-10-2011 13:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Een firewall die uitgaand verkeer blokkeert lijkt me? Die stel je in op blokkeren tenzij je toestemming geeft, zodat ie na een tijdje weet welke programma's je wel en niet toegang geeft. Als je dan snel internet heb zet je de firewall even uit, of je laat iig uitgaand verkeer op dat moment toe.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart_jan
Bedankt voor de tips. En welke firewall zouden jullie aanbevelen? De standaard Windows-firewall vind ik erg onduidelijk qua programma's en processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Welke Windows versie draaien ze dan? Want volgens mij - al draai ik zelf Ubuntu - kan je de Windows 7 firewall zo instellen dat ie vraagt of een toepassing toegang krijgt, en kan je dan zelf kiezen of dat tijdelijk is, nooit of altijd.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart_jan
Windows 7. Ik zal me nog wat meer verdiepen in de mogelijkheden van Windows Firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Configuratiescherm-systeembeheer-windows firewall met geavanceerde beveiliging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Vroeger kon je met Zonealarm dit per applicatie ook heel makkelijk aangeven en ook allemaal in een keer weer in of uitschakelen weet alleen niet of dit er nog is bij hun nieuwe producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
windows 7 firewall control heeft een gratis versie en daarmee kun je al een hoop dingen blocken, zo niet alles.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart_jan
Zo eenvoudig is het niet (tenzij ik met de neus kijk). Ik zie geen programma's in Windows Firewall (Firefox, Tweetdeck etc.), maar alleen vage aanduidingen zoals 'Core networking - Aanvraag voor neighbor-detectie' of WMI-Out'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zonealarm gebruikte ik vroeger, daar ging dit heel eenvoudig mee. Elk programma dat internet toegang wilde, zorgde voor een popup van Zonealarm waar je de toegang kon toestaan of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je niet gewoon de update van die progs uitzetten en handmatig updaten als je daar de mogelijkheid voor hebt? Op 1 druk van de knop kan ik me niet voorstellen dat zoiets gaat werken...

Je kunt misschien met een scriptje de hosts file verwisselen. Als je op edge zit een hosts file met beperkingen, en als je op wifi zit een hosts file zonder beperkingen.
Pagina: 1