Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Connectie tussen server en router is niet stabiel

Pagina: 1
Acties:

• Oranje Banaan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:35
Wij hebben net de eerste server in een nieuwe omgeving geinstalleerd en hebben connectie problemen. Zou word mijn remote sessie verbroken met de server en kunnen de gebruikers niet aanloggen op het domein. Het gaat om een Windows 2008R2 server met Active Directory,DHCP, WDS en Exchange2010 als belangrijkste rollen geinstalleerd op deze server. De server zit via een switch aangesloten op de router. Ik heb verschillende pings laten lopen:
  • Ping van server naar router. Wanneer ik de connectie verlies met RDP en daarna weer connect zie ik time outs in de logging.
  • Ping van server naar client: Wanneer ik de connectie verlies met RDP en daarna weer connect zie ik geen time-outs, wel lopen de ping tijden dan wat hoger op.
  • Ping van een client naar de router: Hier blijft de ping gewoon netjes doorlopen, terwijl mijn RDP sessie disconnected is
  • Ping van client naar server: Hier blijft de ping gewoon netjes doorlopen naar de server terwijl mijn RDP connectie van de server is verbroken.
Op de server zelf alle Windows logboeken na gekeken maar daar komen geen errors in voor die betrekking kunnen hebben op dit probleem. Ook heb ik een aantal preformance traces laten lopen en daar zie ik niks vreemds gebeuren.

Netwerkkaarten van de server zijn als volgt geconfigureerd:
netwerkkaart 1: Vast IPv4 adres. Dynamic IPv6 adres
netwerkkaart 2: Disabled

Weet iemand wat het probleem is?

Tekening:
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/4263/netwerktekening.png

In een test omgeving draaide de server overigens wel gewoon stabiel.

[ Voor 3% gewijzigd door Oranje Banaan op 27-10-2011 13:11 ]

Verwijderd

Als in een testomgeving wel alles ok lijkt en in live omgeving niet, dan zou ik als eerste eens naar de live omgeving gaan kijken. Meet de bekabeling eens door. Zet de server eens op een andere poort van de switch. Gebruik eens een andere switch.

Deze setting is dusdanig basic dat er eigenlijk helemaal geen problemen zouden mogen voorkomen.

• Oranje Banaan
Kabel al vervangen en ook een andere switch gebruikt. Dat heeft niet geholpen helaas...

• H Jeroen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:51
Staat niet toevallig DHCP nog aan op je modem of Accesspoint?

Twee of meer DHCP servers willen nog wel eens performanceproblemen geven (naar mijn weten altijd).

• Oranje Banaan
DHCP is uitgeschakeld op het modem. Op het modem (een Cisco) staat overigens nog wel DNS geconfigureerd. Terwijl op de server ook DNS is geinstalleerd. Maar de DNs functie van de router is wel erg beperkt. Je kan alleen een DNS server opgeven. Zou ik deze wijzigen in het IP adres van de server of zo laten staan, deze staat nu gericht naar de ISP.

[ Voor 81% gewijzigd door Oranje Banaan op 27-10-2011 13:54 ]

• H Jeroen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:51
Ping je op de naam zoals de machine in DNS is geregistreerd of het IP-adres. Geeft anders het pingen op IP-adres misschien andere resultaten?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Communiceer je over ipv4 of ipv6? wat zijn je duplex settings, kan je deze ook forceren?
Wat zegt wireshark je?
welk merk/type switch is het :)
Gebruik je software firewalls? zo ja hoe zijn deze ingesteld?

En het belangrijkste wat is er veranderd tussen de test omgeving en de productie omgeving?

[ Voor 18% gewijzigd door LuckY op 27-10-2011 16:08 ]

• Oranje Banaan
Bedankt voor je reactie. Netwerkkaart staat op auto, terwijl de switch hard op 100/Full staat. is een Linksys 48p switch. Type weet ik niet want zit nu remote. Durf ook niet nu dat aan te passen anders raak ik misschien de gehele connectie kwijt.

Ik ga eens even kijken naar dat Wireshark.

Verwijderd

H Jeroen schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:44:
Staat niet toevallig DHCP nog aan op je modem of Accesspoint?

Twee of meer DHCP servers willen nog wel eens performanceproblemen geven (naar mijn weten altijd).
dhcp op je modem? ;)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Oranje Banaan schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:21:
... Netwerkkaart staat op auto, terwijl de switch hard op 100/Full staat. is een Linksys 48p switch...
Da's fout. Als je switch op 100/Full staat, moet je netwerkkaart ook op 100/Full staan anders krijg je packetloss.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Oranje Banaan
Oke dat is dan het eerste wat ik ga aanpassen. Ik ben nu niet op locatie. Ik kan wel remote bij de server komen. Kan ik dit remote aanpassen of heb ik kans dat de gehele connectie wegvalt en niet meer op komt?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
je connectie dropt even, als het een RDP is kan je vaak weer inloggen. Maar persoonlijke zou ik geen risico nemen :)

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 16:20
100-full aan de ene kant en auto aan de andere, zorgt dat de auto kant naar 100-half gaat en dan krijg je dus veel duplex errors.
Oranje Banaan schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:10:
Oke dat is dan het eerste wat ik ga aanpassen. Ik ben nu niet op locatie. Ik kan wel remote bij de server komen. Kan ik dit remote aanpassen of heb ik kans dat de gehele connectie wegvalt en niet meer op komt?
Normaliter moet dit geen probleem zijn. Je krijgt eventjes een verbindinsdrop maar daarna moet de verbinding wel terugkomen.
Overigens is het tegenwoordig prima te doen om beide zijden op autonegotiation te zetten. Dit helpt niet alleen met port speed en duplex settings, maar zeker bij Gigabit netwerken wordt er meer geautonegotiate.

Zie bv Wikipedia: Autonegotiation
Pagina: 1