Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aggressieve upgrade avg free

Pagina: 1
Acties:

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Mijn net geupdate AVG Free 2011 (10.0.1411) kwam plots met een popup met "een belangrijke upgrade moet worden geinstalleerd". Het betrof echter een upgrade naar de commerciele versie en niet een update van de bestaande gratis versie. De installatie uiteraard afgebroken, maar hou wel een geërgerd gevoel over van zo'n aggressieve marketing strategie. Is een beveiligingsprogramma juist niet ook bedoeld om je te vrijwaren van dit soort installaties?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27
Dit heb ik in al de jaren dat ik AVG gebruik nog nooit gezien.
Ben je wel zeker dat het van AVG uitkwam en niet een verdoken malware was die zich als AVG voordoet?

• Kalief
Ik heb m ook nooit eerder gezien. Gecontroleerd: het was een echte AVG upgrade poging naar de 2012 versie (niet free).

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Tijdens de update wordt van tevoren gewoon gevraagd of je de Basic of Premium bescherming wilt, dus Free of het volledige pakket. Dat in de gratis versie zelf gesuggereerd wordt om de betaalde versie te nemen is puur advertentie.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Kalief schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:06:
Ik heb m ook nooit eerder gezien. Gecontroleerd: het was een echte AVG upgrade poging naar de 2012 versie (niet free).
Ik had laatst problemen met het installeren van de 2012 versie op m'n zus d'r laptop, dus toen heb ik geprobeerd de 2011 versie te downloaden. Wat blijkt, alle links naar de 2011 versie linken automatisch door naar de 2012 versie. Ook thuis had ik nog een 2011 versie liggen, welke bij de installatie direct naar de 2012 versie wilde overstappen (en dus weer problemen opleverde). Uiteindelijk dus maar voor Avira gegaan bij haar.

Wellicht dat dergelijke agressie doorlink(ingen?) en update naar 2012 bij de installatie hiermee te maken hebben?

Ik zal kijken of ik vanavond tijd heb en de 2011 versie hier eens kan installeren. Kijken of ik hier dezelfde problemen ga krijgen. (Heb afgelopen weekend een format gedraaid en ben zelf ook maar (tijdelijk) overgestapt naar Avira om te kijken of die lekker wil lopen.).

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Kalief
update: screenshot

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/1259/avupdate.jpg

(kreeg 'm vandaag weer)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:23
Heb meerdere mensen erover gehoort, of het nu van hun af komt of niet het is raar.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik vind er niets raars aan. AVG heeft een nieuwere versie en maakt op deze manier duidelijk dat de oude versie niet meer ondersteund wordt. Als ze dit niet zouden doen dan zou je waarschijnlijk volgende maand een draadje openen met "Ik heb al een maand geen updates van AVG gehad, maar de 2012 versie staat wel al op hun website".

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:23
E-Vix schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:47:
Ik vind er niets raars aan. AVG heeft een nieuwere versie en maakt op deze manier duidelijk dat de oude versie niet meer ondersteund wordt. Als ze dit niet zouden doen dan zou je waarschijnlijk volgende maand een draadje openen met "Ik heb al een maand geen updates van AVG gehad, maar de 2012 versie staat wel al op hun website".
Ja juist, maar zoals TS het meld is het de FREE naar Commercieel trail versie ;)

Verwijderd

maar zoals TS het meld is het de FREE naar Commercieel trail versie
Ik heb hetzelfde bericht gehad. TS heeft te snel door het update menu geklikt, je kan namelijk kiezen tussen de gratis versie 2012 of de betaalde. Dus er is niets aan de hand. Er is geen agressieve marketingstrategie. Er is niks.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:32:
[...]

Ik heb hetzelfde bericht gehad. TS heeft te snel door het update menu geklikt, je kan namelijk kiezen tussen de gratis versie 2012 of de betaalde. Dus er is niets aan de hand. Er is geen agressieve marketingstrategie. Er is niks.
Precies gewoon niet lezen, bijna altijd het "probleem"
ik heb ook dezelfde melding gehad. ze proberen het altijd opnieuw te vragen, echt kwalijk kun je ze het niet nemen

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 03-11-2011 20:36 ]

Iperf

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 18:04

crizyz

ne.t.weaker

In het screenshotje dat aan wordt gehaald staat toch ook vrij duidelijk "gratis" volgens mij. Niks aan de hand dus lijkt me.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:56

Onbekend

...

De laatste tijd is AVG inderdaad redelijk agressief bezig om de gratis gebruikers voor een betalende variant te laten kiezen. Ook die PC-analyer van hun is verschrikkelijk, maar ja je moet er wat voor over hebben voor een gratis virusscanner.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Kalief
crizyz schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:40:
In het screenshotje dat aan wordt gehaald staat toch ook vrij duidelijk "gratis" volgens mij. Niks aan de hand dus lijkt me.
Er staat dat de huidige free versie moet worden bijgewerkt. Niet dat de nieuwe versie free is.

En die keuzemogelijkheid ben ik ook niet tegengekomen in het doorklikmenu. Misschien dat die optie helemaal op het eind verschijnt, maar als ik in het begin zie dat het om de betaalde versie gaat is er voor mij geen reden meer om verder door te klikken.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/1259/avupdate.jpg
Kalief schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 06:46:
[...]

Er staat dat de huidige free versie moet worden bijgewerkt. Niet dat de nieuwe versie free is.
Er staat toch echt dat het gratis is, makkelijk te downloaden is en optimale bescherming biedt.

En ik heb em geupdate en kwam idd. bij een 2 kolommen-menu waarbij je de free-version moet klikken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 06:54 ]

• Cliors40
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-10 18:21
Ja bij mij kwam ook zo keuze menu voor de gratis versie of betaalde versie.
Je heb er waarschijnlijk overheen gekeken.
Pagina: 1