Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] [Search] Een aantal idee'tjes

Pagina: 1
Acties:

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik gebruik nog de oude template, geen idee of die nog wel de moeite waard is om daar tijd en energie in te steken, maar ik denk dat sommige dingen best wel interessant kunnen zijn.

In de QuickSearch kan je kiezen hoe - en waar - je wilt zoeken op GoT.

Als ik daar Google selecteer, opent er een nieuw venster, en krijg ik Google.com voor m'n neus. Voor mij persoonlijk is dat eigenlijk niet echt handig, want ik zoek voornamelijk naar Nederlandse teksten. Goed, dat kan voor iedereen natuurlijk anders zijn.

Maar het zou misschien wel interessant zijn, om dat eventueel in de voorkeuren te kunnen zetten wat je favoriete zoekmachine is. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag niet via Google.com zoeken, maar Google.nl of Google.be.

Dat geeft toch andere results. Maaaaar...

Jullie kunnen - lijkt mij - vrij eenvoudig Adsense voor zoeken gebruiken als je zoekt op Google via de quicksearch, en zelfs via de Google-UBB-tag.

Bij Adsense voor zoeken, krijg je ook Ads in de SERP die je dan krijgt, en lijkt me commercieel iets interessanter dan direct naar Google de zoekopdracht te sturen.

Die results kan je dmv een iframe binnen de layout van T.net/GoT haken, zodat het er erg gelikt uit ziet, en je er nog inkomsten uit kan halen ook.

Het gebruik van iframes wordt sowieso al gebruikt voor verschillende dingen op FP, zoals advertorials, en de ADSL-winkel die ingehaakt wordt.

Voor users die een banner-vrij abo hebben, kan je ook een custom zoekmachine maken in de lay-out die dan geen ads voor T.net hebben.

Dan wordt het allemaal nog een tikkeltje gelikter dan het al is. De topping voor je softijsje zeg maar. Dan heeft crisp ook weer een leuk zondag-ochtend projectje >:)

Ey!! Macarena \o/

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Onze ervaringen met Adsense for search zijn niet echt positief, en daarbij ben ik sowieso geen voorstander van vergaande integratie met 3rd party diensten. Daarnaast denk ik ook niet dat de betreffende optie ueberhaupt veel gebruikt wordt en ik sluit dus ook niet uit dat die wellicht ook gewoon gaat verdwijnen.

Intentionally left blank