Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

begin dit jaar heb ik aan de hand van de NBBG de Asus G53JW aangeschaft. Een fantastisch product, wat het geld zeker waard was. Totdat gisteravond de interne pin van de stroomaansluiting in de stekker bleeft zitten, en daarmee m'n laptop compleet waardeloos werd.

Nu is deze pin een zwak punt, als je tegen de stekker aan stoot breekt deze af. Alleen is dit bij mij niet het geval geweest. Gewoon op tafel gebruikt, voorzichtig met de stekker omgaan, etc., en er al helemaal niet tegen aan stoten. Yeah right zul je nu denken ... Dat denkt Asus dus ook .. Echter:

Googlen ('asus g53 broken pin') levert heel erg veel soortgelijke gevallen op, wereldwijd, alleen in NL lijk ik de eerste te zijn.. Grappig dat dit bij Asus Holland geen known error is, en "zeker niet voor dit specifieke type"... Terwijl er toch contact is geweest uit andere europese landen met Asus Holland over dit probleem..

ASUS Holland geeft aan dat dit gebruikersschade is. Ik vind dit een productie/ontwerpfout alleen willen zij dit niet onder garantie oplossen. Het breekpunt is nog geen millimeter dik, en dat terwijl zij aangeven dat dit een van de zwakste punten is van een notebook... Dan doe je toch je best het steviger te maken?
Als het mijn eigen schuld zou zijn, so be it, maar dit vind ik gewoon een slecht product.. Laptops van mijn werk sleep ik het hele land door, en die blijven zonder problemen werken, en deze is nooit m'n huis uitgeweest en gaat na 7 maanden al stuk...

De medewerker van Asus Holland zei trouwens nog dat hij dezelfde laptop had... Tuurlijk joh, ik loop toch niet in de m.....markt?? ;)

Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben?

-edit-
Op NBR heeft een gebruiker enige tijd terug een foto geplaatst hoe de pin er uit ziet na afbreken. Zoals deze taps toeloopt, is dit toch gemaakt om makkelijk stuk te gaan??

-edit2-
Eigen foto's. Helaas een beetje onscherp, maar gaat niet makkelijk met compact camera op macro.. Bij mij is de pin inmiddels wat dieper in de stekker verdwenen, maar het puntje (het minuscule breekpunt) is nog goed zichtbaar. De foto van het mainboard laat goed zien dat er geen versteving voor het 2,5mm gedeelte aanwezig is. Wel is de andere kant van de pin zichtbaar. Hiermee is er mijn inziens dus een heel zwak punt gecreëerd...

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/2425/g53pininsideplug.th.jpg
klik voor groot
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/8554/g53insidepowerconnector.th.jpg
klik voor groot

Groet,

DCV

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 02:19 ]