[Firefox 7.0.1] Internet radio 538 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sinds ik mijn notebook een verse Windows 7 installatie heb gedaan werkt internet radio van Radio 538 niet meer, bij een open gratis WiFi locatie. Ik krijg wel de advertentie te zien, maar daarna krijg ik de foutmelding.
Server not found: rtmp://82.201.53.52:80/livestream
Bijzonder daarbij is dat de andere internet radio's wel werken.
Slamfm werkt wel
3FM werkt wel
Skyradio werkt wel
Veronica werkt wel
Radio1 wekt wel
Ook thuis via de Wifi werkt Radio 538 wel.

Specs
pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN
Windwos 7 SP1
Firefox 7.0.1

Wat heb ik geprobeerd:
  • Flash player geïnstalleerd uiteraard en gecontroleerd op laatste versie.
  • Windows Media player plugin geinstalleerd (maar dat is volgens mij niet eens nodig).
  • Op GoT kon ik niet echt iets vinden.
    Door te googelen heb ik gevonden dat het mogelijk aan port 1935 of 80 zou kunnen liggen. Met deze handleiding heb ik dat gedaan. En geprobeerd met zowel het TCP en UDP protocol (de enige twee die ik kon kiezen in de wizard). Na een herstart van Firefox heeft dit niet geholpen.
  • Notebook opnieuw opgestart.
  • Firewall tijdelijk uitgeschakeld.
  • Geprobeerd in IE (9.0.3.) Radio 538 te starten, maar ik kreeg niet eens de Fashplayer geïnstalleerd...
Iemand die kan helpen?

Update: het adres wordt bewust geblokkeerd volgens de beheerder van het openbare WiFi netwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 08-11-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

let me drink about it

ik kom met je link op:

http://www.radio538.nl/player/

en dat werkt gewoon met mijn FF7.0.1

je kunt op die pagina wel de radio538 player downloaden, misschien werkt die wel.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Bij mij doet hij het ook zonder problemen. Wat voor virusscanner gebruik je? Je zou kunnen proberen om die eens helemaal uit te zetten. Heb je al een andere browser geprobeerd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik was nog vergeten erbij te vertellen dat Radio 538 thuis via de WiFi wel werkt, maar bij een andere gratis open WiFi heb ik dit probleem.

Ik gebruik de gratis versie van Avast antivirus scanner. Ik had dit inderdaad ook gelezen, maar vergeten te testen. Dit zal ik de volgende keer even proberen. Maar goed thuis werkt alles met precies dezelfde instellen wel. Dus zelf vermoed ik een probleem aan de kant van de aangeboden WiFi. Waar ik twijfel of ik daar wat aan kan doen...

Ik had geprobeerd het met IE af te spelen, maar ik kreeg op een of andere manier de Fash player niet geïnstalleerd (nu wel gelukt, moest mijn virus scanner uit zetten blijkbaar), maar ik zal hier ook nog even naar kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 27-10-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik heb even zitten testen. De virusscanner uitzetten heeft geen zin, ik krijg dezelfde foutmelding. Daarnaast ook in Internet Explorer geprobeerd en daar krijg ik nu ook dezelfde foutmelding.

Als de oplossing of een suggestie weet dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Ik vraag mij heel erg af of het wel aan jou systeem ligt. Het lijkt mij dat de kans groot is dat het in die open WiFi zit. Dat is immers het grote verschil tussen de werkende situatie en de niet werkende situatie. Dat je het merk na een schone installatie lijkt mij puur toeval, je test thuis wijst immers uit dat de configuratie op zich prima werkt.

Foutmeldingen als deze kan je ook krijgen als een URL geblocked is bijvoorbeeld. Wellicht even contact opnemen met de uitbater van dat gratis netwerk.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad lijkt dat me het meest voor de hand liggen. Kan je het genoemde IP-adres wel benaderen? Ga eens naar http://82.201.53.52
Gebruiken andere sites rtmp? (Ik gok van wel, maar check zelf even).

Als IP of protocol is geblokkeerd dan zijn er omwegen maar als de aanbieder van het open netwerk het heeft geblokkeerd vanwege bijv bandbreedte is het natuurlijk niet netjes om een blokkade te omzeilen.

Vergeet trouwens niet de gaten in je firewall weer te dichten als blijkt dat het er niets mee te maken heeft :)

--

Heb je thuis en op het open netwerk dezelfde 'zone' ingesteld? Op een open netwerk wil je natuurlijk niets anders hebben ingesteld dan Openbaar netwerk, maar misschien heb je het thuis wat meer open staan. Dat kan dus wel schelen qua instellingen: probeer anders thuis ook eens Openbaar, dan weet je of dat uitmaakt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 20:07
Hmm.. naar mijn weten hebben de meeste hotspots ("open gratis netwerken") een Access list, waarin staat welke poorten geopend mogen zijn en welke echt dicht moeten blijven. In dat geval ligt het probleem aan de kant van de 'uitbater'.

Wat je eventueel ook kan proberen is, als je de exacte locatie weet van de 'afspeellijst / stream' deze proberen te openen met WMP (via url openen) of een alternatieve player, zoals Winamp, Realplayer, etc.

Succes!

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties.
Rupie schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:32:
Ik vraag mij heel erg af of het wel aan jou systeem ligt. Het lijkt mij dat de kans groot is dat het in die open WiFi zit. Dat is immers het grote verschil tussen de werkende situatie en de niet werkende situatie. Dat je het merk na een schone installatie lijkt mij puur toeval, je test thuis wijst immers uit dat de configuratie op zich prima werkt.
Ja precies, zoiets dacht ik ook inderdaad.
Foutmeldingen als deze kan je ook krijgen als een URL geblocked is bijvoorbeeld. Wellicht even contact opnemen met de uitbater van dat gratis netwerk.
Goede suggestie, heel logisch natuurlijk ook, zal ik eens proberen of ik die kan bereiken.
F_J_K schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:48:
Inderdaad lijkt dat me het meest voor de hand liggen. Kan je het genoemde IP-adres wel benaderen? Ga eens naar http://82.201.53.52
Ja, dat adress kan ik benaderen in de open WiFi.
Gebruiken andere sites rtmp? (Ik gok van wel, maar check zelf even).
Ik heb in de "Page Source" gekeken van de genoemde radiosteam in de TS, en enkel radio 538 gebruikt rtmp streaming, maar dan alleen bij de webcam streaming niet bij de "Radioplayer" streaming. Bij de Radioplayer heb ik overigens ook geen geluid, maar daar is geen foutmelding. Alleen de opmerking: "Geen geluid, klik hier" en dan ga ik weer naar de home page van radio 538...
Als IP of protocol is geblokkeerd dan zijn er omwegen maar als de aanbieder van het open netwerk het heeft geblokkeerd vanwege bijv bandbreedte is het natuurlijk niet netjes om een blokkade te omzeilen.
Uiteraard.
Vergeet trouwens niet de gaten in je firewall weer te dichten als blijkt dat het er niets mee te maken heeft :)
Dat heb ik inderdaad gedaan. Bedankt voor de oplettendheid. :)
--

Heb je thuis en op het open netwerk dezelfde 'zone' ingesteld? Op een open netwerk wil je natuurlijk niets anders hebben ingesteld dan Openbaar netwerk, maar misschien heb je het thuis wat meer open staan. Dat kan dus wel schelen qua instellingen: probeer anders thuis ook eens Openbaar, dan weet je of dat uitmaakt.
Dat zal ik thuis even proberen, maar ik heb ook hier in het open WiFi even geprobeerd als "thuis netwerk" en dat werkte ook niet.
D_Jeff schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:58:

Wat je eventueel ook kan proberen is, als je de exacte locatie weet van de 'afspeellijst / stream' deze proberen te openen met WMP (via url openen) of een alternatieve player, zoals Winamp, Realplayer, etc.
Bedankt voor je suggestie, ik zal er ook naar kijken.

Ik denk dat de beste mogelijk is om inderdaad even contact op te nemen met de aanbieder van de open WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 20:07
@TS: Ben toch benieuwd of de oplossing er al tussen zit.
Kortom TS, werkt het al?

*brand van nieuwsgierigheid*

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik heb even moeten wachten op het antwoord die ik gisteren had gekregen, maar pas vandaag tijd voor had om te lezen. De beheerder van het openbare WiFi netwerk zegt dat ze inderdaad dat adres met opzet blokkeren (wellicht sinds kort?) om streaming te voorkomen. Jammer, maar wellicht ook wel te begrijpen.

Niets meer aan te doen dus, maar wel nogmaals bedankt allemaal voor jullie reacties. :)
Pagina: 1