Toon posts:

Xbox360, geen beeld, wel geluid via Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel gezocht, niks kunnen vinden, dus dit is mijn probleempje :(

Onlangs een Home Sinema Set van JVC gekocht, dus alles hierop aangesloten, dvd, dig.tuner en mijn xbox360.

Nu meteen het probleem, alles werkt, tot en met het geluid van de xbox360. Maar het beeld van de 360 via de HCS werkt niet. Zodra ik de scart van de xbox rechtstreeks op de tv zet, is er wel goed beeld.

Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je je Xbox op je ontvanger aangesloten? Hoe is de ontvanger met de TV verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide via Scart, heb geen HDMI tv.

Zelfde gedaan met de digitale tv en dvd speler, beide geven zowel geluid als beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:10:
Beide via Scart, heb geen HDMI tv.

Zelfde gedaan met de digitale tv en dvd speler, beide geven zowel geluid als beeld.
Hoe heb je dan de audio lopen? Gaat dat via dezelfde scart kabel? Of heb je dat via optisch lopen? De Xbox vindt het niet fijn als je analoog en digitaal tegelijk uitzendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Audio gaat idd via dezelfde scart. Hoe kan ik dit anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dus de enige kabel tussen de Xbox en je ontanger is Scart toch?

Het kan zijn dat je Xbox probeert via een verkeerd signaal het beeld uit te zetten. Je hebt een manier om je beeldinstellingen te resetten. Ff googlen (heb hier geen toegang).

Loop ook alle kabels na of ze er goed inzitten.

Heeft je set misschien verschillende output zenders? Of je TV. Vaak zitten er meerdere aux kanalen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Scart kan 3 soorten beeld "transporteren":
- Composiet
- S-video
- RGB

Wellicht wordt 1 of meerdere niet ondersteund door de JVC.

Of wellicht gebruik je een Scart kabel die niet volledig bedraad is, dan gaat het ook niet werken. Dus check de pinnetjes en probeer eens een andere scartkabel.

P.S. Ik weet niet of je tv het ondersteunt, maar component of hdmi gaat veel mooier beeld geven dan scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:25

nexhil

BAM!

Het schakelaartje op de xbox video stekker wel op SD staan?

edit: dan had ie het op de tv ook wle niet gedaan nvm dus

[ Voor 34% gewijzigd door nexhil op 27-10-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Scart die ik gebruik is de Xbox Scart zelf. Plug ik deze rechtstreeks in mijn tv, dan doet hij het. Maar als deze zelfde scart naar mn versterker gaat en als het signaal dan via een werkende scart van versterker naar tv wordt verzonden, is er alleen geluid en een hoop flikkerend beeld.

Helaas is er geen mogelijkheid tot HDMI op deze tv, het is nog een tv met alleen Scart aansluitingen en wil toch wel graag de 360 met mn setje beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:23:
De Scart die ik gebruik is de Xbox Scart zelf. Plug ik deze rechtstreeks in mijn tv, dan doet hij het. Maar als deze zelfde scart naar mn versterker gaat en als het signaal dan via een werkende scart van versterker naar tv wordt verzonden, is er alleen geluid en een hoop flikkerend beeld.

Helaas is er geen mogelijkheid tot HDMI op deze tv, het is nog een tv met alleen Scart aansluitingen en wil toch wel graag de 360 met mn setje beluisteren.
Misschien een PAL - NTSC probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan heel goed, heb het al op de diverse Hz-frequenties geprobeerd. Rechtstreeks werkt het allemaal, hmm maybe ff kijken of er een bepaalde pal/NTSC instelling mogelijkheid is in de JVC HCS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

En werkt het al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007