RAID vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
Ik ben van plan een A7V-133 RAID te kopen.(aangezien ie maar 2 piek duurder is dan de niet-raid versie)

Maar omdat de data op mijn schijven te veel is om nu te back-uppen (160 GB) wil/kan ik in het begin nog geen RAID-array maken. (want daarvoor moeten je schijven opnieuw gepartitioneerd worden toch?)

Mijn vraag is dus: Kun je de tweede set IDE-controllers ook als niet-RAID gebruiken, zodat ik later als ik mn data heb gebackupped, de boel in RAID kan gaan zetten?

Verwijderd

Ik snap je vraag niet helemaal wat voor een schijven heb je,, en voor raid dan moet je 2 dezelfde schijven hebben,,, ja het hoeft niet maar dan werkt het gewoon het beste...

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
Ik heb vier 40GB schijven van Maxtor.. (en nog wat andere, maar die vier moeten in RAID 0)

Maar ik zat even andere topics over de A7V133 te lezen en volgens de meeste mensen is er maar één type A7V133. In de pricewatch staat dat er RAID en non-RAID versies zijn. Weet iemand daar meer van?

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik heb zelf een Abit KT7a-RAID
nonraid heeft 2 IDE poorten (max 4 devices)
raid heeft 4 IDE poorten (max 8 devices)

de 'raid' poorten kunnen ook gewoon gebruikt worden als normale ide poorten
raid configureren doe je namelijk in de biospruttel van de raidcontroller, stel je niks in dan is het gewoon ide

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Op woensdag 21 maart 2001 15:24 schreef DasH het volgende:
Maar omdat de data op mijn schijven te veel is om nu te back-uppen (160 GB)...
Klein vraagje, wat heb in ***snaam zoal allemaal op je computer staan :?

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
2 x 40 GB DIVX
2 x 40 GB MP3

en dan nog 1 x 27 GB games en 1 x 27 GB voor systeemfiles en voor het rippen van divx en cd's.

Ik ken iemand die bij Maxtor in Ierland werkt. :)
Pagina: 1