Toon posts:

Indexeringsverschillen in Google

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Sinds kort constateer ik een enorme val in het bereik van 1 van mn websites (bijna 70% down). Misschien dat het iets met de Panda Update van google te maken heeft, maar ik ben al het longtail verkeer kwijt..

Het zit hem in de indexering van google.

Als ik via Google.com doe: site: xxx.nl krijg ik 39K resultaten
echter op Google.nl krijg ik voor dezelfde site maar 4,9K resultaten.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, of zijn er mensen die ook soortgelijke issues constateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48

André

Analytics dude

Wat staat er in de Webmaster Tools? Staan daar nog meldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb een flink aantal not found fouten, maar die zijn correct, dat is gewoon verwijderde content. Daarnaast heb ik een aantal vreemde foutmeldingen. Waaronder "DNS lookup timeout" fouten op pagina's die gewoon bestaan, naar mijn weten niets mis is met de DNS. En ook een aantal "500 errors". Ook weer op bestaande pagina's, of pagina's die niet meer bestaan. Als ik deze urls open krijg ik gewoon netjes een 410 header en zou google ze dus uit de index moeten halen.

Maar dat alles verklaart niet het verschil tussen de .nl en .com,. want dan zou dat aantal nog altijd gelijk moeten zijn lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Voor de zekerheid, heb je ook even doorgeklikt naar pagina >10 van de resultaten?
Google doet (om performanceredenen) in eerste instantie een wilde gok naar hoeveel resultaten zijn. Die gok is natuurlijk aan de hoge kant (want dat ziet er beter uit).

Als je doorklikt, neemt het aantal resultaten dan ook meestal heel hard af naar een "realistisch" aantal.

Daarnaast is het normaal dat je een veel lager aantal resultaten hebt op .nl dan op .com. Daar zijn een heleboel theoretische verklaringen voor, maar uiteindelijk weet alleen Google zelf waarom (en die zeggen het niet). Ik neem eigenlijk gewoon aan dat hun serverpark in Groningen een subset serveert van .com :) Sowieso heb je zelfs in verschillende browsers een ander resultaat, trouwens ;)

Als je het hebt over een val in het "bereik" van de site, en "verkeer" dat je kwijt bent, waar is dat dan letterlijk op gebaseerd -- bereik is het aantal zoekresultaten binnen jouw URL, en verkeer is wat Google Analytics je zegt (sinds de Panda update)?