Temperatuur schakelaar max mA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 21:19
Ik heb een simpele misschien domme vraag, maar weet antwoord niet.

ik wil de volgende temperatuur schakelaar kopen

nu staat er in de pdf dat deze een voeding spanning van (stroom > 100 mA) nodig heeft.

nu snap ik hier niet uit of hij max 100mA van de voeding trekt of maar maximaal een voeding van 100mA mag hebben?

Nu heb ik een 12v 5A voeding die ook de fans gaat aansturen waar deze temp. schakelaar voor bedoeld is.

Kan ik deze voeding nu wel of niet gebruiken als voedingsspanning voor de Temp. schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Montage tips:
Het moduul wordt volgens tekening aangesloten.
Als voeding moet u een gestabiliseerde voeding gebruiken
van 12 - 15 V/DC gelijkspanning (stroom > 100 mA).
Uit je datasheet, 100mA of groter dus. Hij trekt dus max 100mA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Stroom die een voeding kan leveren mag altijd hoger zijn dan dat gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Alleen bij leds moet je de stroom beperken, bij schakelingen en andere componenten boeit het niet, je moet gewoon minimaal dat vermogen hebben om het geval te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

"12-15V 0.1A max" dus tot 100mA ja.

Edit: Je voeding moet dus minimaal 12v en 0.1A kunnen leveren.

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 27-10-2011 15:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

furby-killer schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:37:
Stroom die een voeding kan leveren mag altijd hoger zijn dan dat gevraagd wordt.
Gelukkig hebben we het dan meestal over een spanningsbron als we het over een voeding hebben, moet je niet doen als je het over een stroombron hebt. :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Aparte datasheet trouwens:
De max. lengte van de kabel van sensor naar stuurelectronica is 1 mtr (∅ 5 mm).
Een diameter van 5 mm komt overeen met een oppervlakte van een krappe 20 mm2 - da's wel een hele dikke kabel 8)7.

Zoals al gezegd werd, bij voedingen kun je er over het algemeen van uitgaan dat het een spanningsbron is, dus een voeding van 12V / 5A zal altijd proberen om 12V te levern, ongeacht de stroom die er gaat lopen. Tenzij die stroom boven de 5A uitkomt, dan zal de spanning inzakken / de voeding uitfikken / de voeding uitschakelen, wat er precies gebeurt hangt af van hoe de voeding is ontworpen.

Dus jouw voeding is bruikbaar voor wat je wilt, ervan uitgaande dat de fans die je aan gaat sturen niet meer dan 4,9A totaal trekken. Tenzij je extreem krachtige fans of hele grote aantallen fans hebt, is het een veilige aanname dat je daar ruimschoots onder blijft.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 21:19
Bedankt voor alle reacties!

hier kan ik wat mee
Pagina: 1