Windows 7 Home Premium upgraden naar Windows 7 Ultimate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drie uur gegoogled, maar kom er niet uit..

Ik heb drie weken geleden een ASUS laptop gekocht. Daar zit standaard Windows 7 Home Premium op voorgeïnstalleerd met een heleboel software die ik niet wil. (trialversies, spelletjes ed)

Als ik die software erafgooi, werkt mijn Windows Verkenner niet meer.. (is een bekend probleem waarvoor ik nog geen oplossing heb gevonden).. Er komt dan om de minuut ongeveer een pop up venster met de melding "Windows verkenner werkt niet meer" en "er wordt naar een oplossing gezocht".

Dat gaat maar door zo.. Heel irritant..

Als ik dan mijn laptop terugzeg naar een dag ervoor (via systeemherstel) werkt de windows verkenner gewoon weer, maar heb ik al die software weer op mijn pc..

Het gaat dus om software die niet nodig is voor mijn laptop (o.a. game park)

Nu kan ik via slim.nl via mijn werk heel goedkoop een Windows Ultimate upgrade kopen. In de handleiding op de site staat dat er XP of Vista voorgeïnstalleerd moet zijn (legaal).. ER wordt alleen niet gesproken over Windows 7.

Als ik verder google op upgraden van Windows 7 Home Premium naar Ultimate, kom ik op Microsoft sites die aangeven dat dat via "WAU" moet gebeuren. WAU is voor mij niet interessant omdat dat behoorlijk duur is en de aanbieding via slim.nl (een upgrade up dvd) veel goedkoper is..

Ik weet dus alleen niet of het gaat werken.. Wie weet meer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Werken? Ja.. Dat gaat wel werken.

Ik neem tenminste aan dat je een schone installatie wilt doen met de installatie DVD van SLIM?
Ik heb hier een upgrade DVD van Windows 7 Home Premium gebruikt en daarmee een schone installatie gedaan. De DVD's zijn gewoon hetzelfde.

Je hoeft de serial en activatie pas na installatie in te geven.

Google (4e link)

[ Voor 17% gewijzigd door akimosan op 27-10-2011 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:35
Zoals gezegd, een clean install is gewoon mogelijk. Enigste maar is dat ik niet zeker weet of een upgrade licentie ook legaal is tussen windows 7 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
akimosan schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 02:17:
Werken? Ja.. Dat gaat wel werken.

Ik neem tenminste aan dat je een schone installatie wilt doen met de installatie DVD van SLIM?
Ik heb hier een upgrade DVD van Windows 7 Home Premium gebruikt en daarmee een schone installatie gedaan. De DVD's zijn gewoon hetzelfde.

Je hoeft de serial en activatie pas na installatie in te geven.

Google (4e link)
Ja, ik was van plan om een schone installatie te doen met de dvd van slim.nl

Jij hebt het dus ook geprobeerd, maar heb jij Home Premium over Home Premium geen geinstalleerd???

De vierde link bij google gaat over WAU en Slim.nl verkoopt (nog) geen "Windows Anytime Upgrade". De vijfde link gaat idd over mensen die hun laptop willen upgraden, maar in dit geval doen ze dat van Vista naar Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
P-Storm schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 02:24:
Zoals gezegd, een clean install is gewoon mogelijk. Enigste maar is dat ik niet zeker weet of een upgrade licentie ook legaal is tussen windows 7 versies.
Waarom zou een clean install wel kunnen met een upgrade dvd en een upgrade niet? Ik wil sowieso dan een clean install doen, want anders blijft die ASUS troep erop staan, neem ik aan.

Ik wil het alleen nog even zeker weten! Weten jullie echt zeker dat dit gaat werken??? Op google lees ik voornamlijk over "Windows Anytime Upgrade"

En waarom heet de dvd van slim.nl dan Upgrade terwijl je er gewoon een clean install mee kunt doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegenstrever
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03-2023
Het heet een upgrade omdat dit de licentievorm is.
Je behoort dus een andere Windows OS te heben om deze licentie te kunnen gebruiken.
Volgens mij doet de installatie ook een soort check om te kijken of er een ander Windows OS aanwezig is. Ik weet zo niet precies of hij daar ook concequenties aanhangt als je dit niet hebt. Het is intussen alweer lang geleden dat ikzelf vista heb geupgrade naar windows 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Hoe heb je in vredesnaam je software verwijderd dat je er je verkenner mee om zeep hebt geholpen?

Vervolgens: waarom zou je geld uitgeven aan een andere versie van Windows? Wil je het beestje in een domein gaan hangen? Heb je bitlocker nodig?
Waarom voer je niet gewoon een (schone) herinstallatie uit van je huidige win7?

Antwoord op je vraag: de licentie van Win 7 Ultimate is een stukje geavanceerder dan Win 7 Home Premium. Ja, je mag je DVD'tje gebruiken.
WAU is niet veel anders dan een nieuwe serial en zal hoe dan ook een kapotte explorer niet repareren. Het onlockt wat features die niet in Home Premium zitten.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jester-NL schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:13:
Hoe heb je in vredesnaam je software verwijderd dat je er je verkenner mee om zeep hebt geholpen?

Vervolgens: waarom zou je geld uitgeven aan een andere versie van Windows? Wil je het beestje in een domein gaan hangen? Heb je bitlocker nodig?
Waarom voer je niet gewoon een (schone) herinstallatie uit van je huidige win7?

Antwoord op je vraag: de licentie van Win 7 Ultimate is een stukje geavanceerder dan Win 7 Home Premium. Ja, je mag je DVD'tje gebruiken.
WAU is niet veel anders dan een nieuwe serial en zal hoe dan ook een kapotte explorer niet repareren. Het onlockt wat features die niet in Home Premium zitten.
Om op je eerste vraag in te gaan.. Ik heb eigenlijk niets verkeerd gedaan.. Het enige dat ik heb gedaan, is GAME PARK geprobeerd te verwijderen via Configuratiescherm.

Ik kan via slim.nl voor 17 euro een upgrade kopen.. Home, professional en Ultimate zijn alledrie even duur, dus leek het me logisch om voor het meest uitgebreide pakket te kiezen.. Niet logisch?

Is Professional een betere keuze dan?

Ik wil gewoon graag een schone installatie doen, zodat ik van die bloatware af ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 15:22
Waarom een nieuwe licentie kopen dan?
Je hebt een laptop met Home Premium, dus dan heb je ook een licentie (sticker onder op je laptop). Het enige wat je nodig hebt is een Windows 7 Home Premium cd (misschien zat die er bij, anders vrienden, buren, familie etc). Installeer Windows opnieuw, geef de licentie op die onder op je laptop is geplakt en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die cd zat er niet bij. Ken ook geen buren die een retail versie van windows 7 hebben..

Kan wel een soort recovery disc erin doen (die heb ik moeten maken nadat ik de computer voor het eerst opstartte), maar die installeert dan ook weer alle bloatware.

17 euro vind ik niet duur, maar wil wel zeker weten of dit gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Inderdaad, als je de recovery gebruikt krijg je weer al die applicaties. Maar zelfs als je de retail cd van een willekeurig download platform haalt en je eigen serial gebruikt ben je nog altijd legaal bezig.

Als je dit écht niet wilt en 17 euro wilt uitgeven dan kan ik je helaas niet verder helpen aangezien ik geen ervaring heb met upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee.. heb je toevallig een link naar een site of is dat dan weer illegaal??? Ik mag dus daar dan windows 7 downloaden en installeren met mijn eigen productcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Een retail cd downloaden is het zelfde als lenen van een vriend. Het word pas illegaal als je een licentie invoert waar je niet de rechtmatige eigenaar van bent. Je betaalt Microsoft niet voor de CD maar voor de licentie om gebruik te maken van Windows 7. Oftewel, je download een kopie van de cd en vult je eigen licentiecode in.
Het lijkt me niet verstandig om hier links te plaatsen, dus dat zal ik maar niet doen. Er zijn meerdere manieren om er aan te komen, als je maar let op 'retail' (dus geen gekraakte versie o.i.d aangezien dit wel illegaal is). Daarnaast wil je misschien op de taal letten (ook al kun je achteraf misschien nog wel taalpakketten installeren, dat weet ik niet zeker).

[ Voor 0% gewijzigd door Maiskneuzer op 27-10-2011 12:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:17
ook al kun je achteraf misschien nog wel taalpakketten installeren, dat weet ik niet zeker
Dat gaat voor zover ik weet alleen in Windows 7 Ultimate en niet in Home Premium oid.

Voor de rest stem ik mee in het advies wat hier al gezegd is (CD lenen of legaal downloaden en je eigen code gebruiken)
Pagina: 1