Toon posts:

[Lenovo] Groot grafisch probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een Lenovo Thinkpad X201i met Ubuntu 11.10.

Tijdens het vervoeren van mijn laptop in mijn tas, is een flesje water opengegaan en is het water op mijn laptop gekomen. Nu staat deze laptop er om bekend dat het deze bestand is tegen water.

Toen ik mijn laptop opstartte zag ik dat mń graphics helemaal in de war zijn. Zwart is wit, wit is zwart en alle kleuren zijn in de war. Het beeld knippert constant.. ik krijg het gevoel alsof heel m'n laptop weg kan:

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/3775/grafischprobleem.png

Omdat ik zelf niet zoveel verstand heb, vraag ik me dus af of er toch water door is gedrongen in de laptop en mijn grafische kaart kapot is gegaan, Of is hier iets anders aan de hand? (Ligt het bijvoorbeeld aan mijn beeldscherm, of kan het zijn dat mijn drivers kapot zijn of niet compatibel zijn met Ubuntu). Is er een manier om mijn grafische kaart te testen, of er uberhaupt achterkomen wat het probleem is?

EDIT: Het wordt steeds erger. Ik zie steeds minder.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Je screenshot ziet er goed uit. Geen gekke kleuren te bekennen.
Mocht dit bij jouw anders zijn dan zal dit een defect aan het scherm zijn, niet aan de grafische kaart. Deze rendert alles goed en in de juiste kleuren, enkel jouw beeldscherm weergeeft deze verkeerd.
Dit verklaart direct waarom de screenshot hier in de juiste kleuren worden weergeven.
Windows maakt namelijk een capture van het beeld dat doorgestuurd wordt naar jouw scherm, dus niet een 'foto' van jouw scherm.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:29:
Tijdens het vervoeren van mijn laptop in mijn tas, is een flesje water opengegaan en is het water op mijn laptop gekomen. Nu staat deze laptop er om bekend dat het deze bestand is tegen water.
Die laptop is niet waterdicht. Wel zou hij redelijk met een glas water over het toetsenbord overweg moeten kunnen. Voor nu: Uitzetten, accu eruit, paar dagen laten drogen en daarna verder kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Ik heb de accu eruit gehaald en blijf er een paar dagen vanaf. Bedankt voor de snelle reacties.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
downtime schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:33:
[...]

Die laptop is niet waterdicht. Wel zou hij redelijk met een glas water over het toetsenbord overweg moeten kunnen. Voor nu: Uitzetten, accu eruit, paar dagen laten drogen en daarna verder kijken.
Is al te laat... het apparaat heeft al aangestaan. De accu eruit en drogen werkt echt alleen als de elektronica nog niet ingeschakeld is geweest. Plus dat er al duidelijk schade is...

Uitzetten iig wel om verdere schade te voorkomen, als nu alleen de display nog maar kapot is dan kunnen de kosten van een reparatie nog meevallen. Garantie oid zal je toch nooit kunnen claimen, waterschade is een no-no voor elke fabrikant.