Beamer reactie snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 15:37
Zoals zovelen zoek ik een beamer
maar ik heb een bijzondere wens: Hij moet terstond starten (<2sec)
Mijn huidige -wat oudere- beamer neemt de tijd om te starten en dat is dus totaal ongeschikt.
Maar in geen enkele beamer-docu kom ik iets van opstarttijden tegen.
Hebben jullie wellicht tips inzake beamers die snel starten,
of wellicht tips inzake aspecten waar op te letten (is een LED-beamer bv sneller dan een LCD-beamer bv?)
of heeft iemand een idee hoe je een beamer in een soort standby-mode kunt zetten
en dan snel kunt opstarten indien nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

LittleBit schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:08:
Zoals zovelen zoek ik een beamer
maar ik heb een bijzondere wens: Hij moet terstond starten (<2sec)
Mijn huidige -wat oudere- beamer neemt de tijd om te starten en dat is dus totaal ongeschikt.
Maar in geen enkele beamer-docu kom ik iets van opstarttijden tegen.
Hebben jullie wellicht tips inzake beamers die snel starten,
of wellicht tips inzake aspecten waar op te letten (is een LED-beamer bv sneller dan een LCD-beamer bv?)
of heeft iemand een idee hoe je een beamer in een soort standby-mode kunt zetten
en dan snel kunt opstarten indien nodig ?
Minder dan twee seconden ga je niet vinden. De lamp in de beamer moet nu eenmaal opwarmen voordat het ding beeld kan tonen. Zou je in een keer die lamp willen inschakelen brand 't ding gewoon door.. Issie wel snel aan, maar ook snel weer uit.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Veek sneller dan <10 sec zul je niet vinden bij reguliere lamp-beamers.

Wat voor jou waarschijnlijk de oplossing is, is een LED-beamer. Deze zijn wel verschrikkelijk duur en zijn ook nog niet denderend met lichtopbrengst.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 15:37
@Michael,
Ik heb nu een LED-beamer (Acer K11) maar die geeft ook pas na 30 sec. beeld.
Bij een LCD-beamer met lamp snap ik die opstarttijd
maar waarom dat bij een LED-projector zo lang moet duren is mij niet duidelijk.
Als die opstarttijd veroorzaakt wordt door de software-opstarttijd,
dan zou ik eea moeten kunnen modden en bv de LED apart standby kunnen gaan schakelen.
Wellicht dat hier mensen zijn die er iets meer van weten,
want ik weet maar een LittleBit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Zwart of wit beeld, afhankelijk van de achtergrond.
of een "Sluiter" er voor plaatsen, met een kleine ruimte ertussen, en die open zetten als je beeld nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De enige manier om sneller beeld te krijgen is de lamp permanent aan te laten. Dan is het een kwestie van weken/maanden tot de lamp het begeeft, dus dat is een duur geintje om die 30s opwarmtijd te besparen :o Zo'n lamp moet nu eenmaal opwarmen, daar doe je niks aan :) Heb dat met een led-beamer zit weet ik overigens niet, maar gezien het feit dat jouw led-beamer nu ook al moet "opwarmen" lijkt me dat dat niet voor niets is. Bovendien moet zo'n lamp gekoeld worden, dus al zou je die led continu laten schijnen met een sluiter die het donker houdt, dan nog moet die warmte weg en zal er een ventilator draaien om de boel te koelen, wellicht net zo ongewenst als 30s wachten op het opwarmen?

[ Voor 44% gewijzigd door Grrrrrene op 27-10-2011 12:18 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1