Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virus of Malware ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn pc.
Ik zal bij het begin beginnen.
Paar dagen terug was ik aan het internetten en viel bureau blad weg.
Kreeg allemaal vreemde windows melding dat schijven ontbreken en c was vol en niet zichtbaar en geheugen temp boven de 83 graden.??
Kon niks meer ook niet na reboot.
Ik heb een systeem herstel kunnen doen naar paar dagen terug.
Nu werkt alles wel weer goed maar Iexplore start op en loopt op achtergrond.
Nu heb ik Malewarebytes laten kijken maar die ziet niks.
Wel loopt Malwarebytes en houd sites tegen.
Alle ip adressen het zelfde. Gaat om deze.. 64.120.141.165
Als ik in taak beheer iexplore afsluit komt hij even later weer in taakbeheer en gaat naar dat ip adres.
Paar keer virus scanner geprobeerd en gezocht maar ik weet het niet.

Iemand een idee?

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 19:10
Een boot-scan doen? En als dat niet helpt zou ik gewoon een reinstall doen.

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:23

RobTweaks

Captain Hindsight

Is herinstallatie een optie? Dan weet je zeker dat je van het probleem af bent.

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En dan natuurlijk eerst (een extra reservekopie maken van je data en dan) formatteren. (Als je geen idee hebt hoe en wat en niet al te veel verstand van zaken hebt, dan is formatteren, een backup terugzetten, en vanaf nu beter op je beveiliging letten, de snelste manier).

Als je dat niet wilt: het lijkt wel duidelijk dat er nog wat vervelends op de PC actief is. Je geeft alleen niet al te veel info om te zien wat dan (nee, dat IP ga ik zelf niet bezoeken :+ ). Geef ajb even meer informatie: zie veel andere topics in B&V voor de standaardtips en info die handig kan zijn. Stap 1 is natuurlijk (in de safe mode) de boosdoeners identificeren en inlezen wat het doet.

En doe je zelf en vooral de rest vd wereld een lol en hang deze PC niet aan internet en gebruik vooral een andere, schone PC om te zoeken, virusscanner kopen en updaten, etc. Als je geen PC hebt, regel dan ergens anders (!) een bootable Linux o.i.d.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een norton virus scanner up to date lopen maar die vind hem niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan wil je dus met de hand kijken (o.a. met HJT en de taakmanager) en/of een andere scanner gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1