Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-07 09:27
Hallo iedereen,

Ik heb interesse om de Popcorn C 200 aan te schaffen maar heb een vraagje over mijn tv.

Heeft het nut om een Blu-ray speler of multimedia systeem ( met Blu-ray ondersteuning) te kopen als je een HD-ready tv hebt?

Mijn TV, de LG 32, 3000 is HD Ready dus niet Full HD. Heeft het daarom nog wel zin om over te gaan van DVD naar Blu-ray, of is de kwaliteits-verschil zo gering dat het niet de moeite waard is?

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 22:01
Je zal wel iets scherper beeld zien.. afhankelijk van je kijkafstand.. Sowieso koop je zo'n apparaat voor een langere tijd.. dus wie weet heb je er straks wel meer aan.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:08
Volgens mij is de resolutie van een dvd 720 x 576 pixels, en moet er dus al een upscaling plaats vinden op een HD Ready TV, een bluray film kan in 1920 x 1080 geschoten zijn, dus zul je volgens mij wel degelijk het verschil zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-07 04:24
Daarbij zie je bij de wat kleinere/normale maten televisies (je hebt een 32" toch?) amper het verschil tussen een HD-ready scherm en een full-HD scherm. Mits van vergelijkbare kwaliteit natuurlijk.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:19
720 * 576 =414720 px
1280 * 720 = 921600 px

Wat je aan pixels gaat zien is dus meer dan 2x zoveel, en niet ge-upscaled maar gedownscaled.
Ik zou zeggen dat je dat gaat zien, maar kan je dat anders niet testen door je computer aan te sluiten ? (of evt ander device )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het hangt er vanaf wat voor een HD Ready toestel je hebt. Officieel hoort een HD Ready LCD te beschikken over minstens 720 verticale beeldlijnen, 720p dus, (+ wat inputmogelijkheden) om aan de eis "Ready' te voldoen.

Je ziet hierdoor doorgaans twee soorten HD ready-toestellen. Die met bijvoorbeeld 1024*768 of bijvoorbeeld 1356*768.

Beide toestellen hebben dan meer dan 720 verticale beeldlijnen, maar de 1024*768 komt niet tegemoet aan de horizontale resolutie (van 1280). Veel mensen met zo`n HD Ready toestel hebben hierdoor vaak wat mindere ervaringen met 'echt hd materiaal'.

Mensen met de 'volwaardige' HD Ready spec tv`s kunnen al van betere beeldkwaliteit genieten, zeker als de ingebouwde scaler het HD-materiaal netjes omzet, zodat niet enkel 720p beeldlijnen worden gebruikt, maar ook de resterende 48 (720+48=768) beeldlijnen worden gevuld.

Dan heb je de Full HD toestellen die gewoon netjes 1920*1080 pixels zijn. Op zo`n toestel kijk je gewoon 1-op-1 naar het bronformaat.

Als je een beetje orndkijkt op tweakers/internet, zul je een grafiek vinden met daarin de ideale beeldgrootte/resolutie bij een bepaalde kijkafstand. Veel mensen ontdekten hierdoor, dat ze met een HD Ready (van juiste resolutie) al 'voorzien' waren.

ZO`n mediaplayer kan trouwens gewoon de output aanpassen naar de meest optimale resolutie voor de tv.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1