Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:26
Op het ereader-ervaringenforum kwam regelmatig de Nook aan de orde. Nu het algemene forum is gesloten, wordt het tijd een speciaal forum te openen voor de prima e-readers van Barnes and Noble.

Voor informatie over de huidige modellen en hun eigenschappen kijk op:

http://www.barnesandnoble.com/nook/compare/index.asp

[aan de verdere invulling van de topicstart wordt gewerkt...]

Introductie

Barnes and Noble heeft op dit moment twee e-readers op de markt: de Nook Color en de Nook Simple Touch. Beide e-readers zijn in de VS volop verkrijgbaar maar worden niet of nauwelijks geëxporteerd naar Europa. In Nederland worden ze verkocht door easereader.

Nook Simple Touch

De Nook Simple Touch heeft een 6 inch Pearl E-ink touchscreen met een goed contrast. Behalve het touchscreen zijn aan beide zijden van het scherm twee knoppen beschikbaar om door een boek te bladeren. In tegenstelling tot de Kindle heeft de Nook ePUB DRM ondersteuning waardoor het lezen van Nederlandstalige boeken geen probleem vormt. Daarnaast zou het mogelijk moeten zijn om ebooks van Barnes & Noble te kopen en rechtstreeks te downloaden op de Nook.

Het interne geheugen van de Nook is 2 GB groot en kan uitgebreid worden met een MicroSD kaart tot 32 GB. De Nook wordt standaard geleverd met een Amerikaanse adapter. De USB-oplaadkabel kan echter ook prima op een computer of Europese USB-adapter worden aangesloten.

De letters kunnen in 7 afmetingen getoond worden en er zijn 6 verschillende lettertypes beschikbaar (Caecilia, Malabar, Amasis, Gill Sans, Helvetica Neue, en Trebuchet). Daarnaast is het mogelijk de regelafstand (3 instellingen) te bepalen en de marges (3 instellingen).

De Nook Simple Touch draait op Android. Dit maakt het interessant om deze te 'rooten' waardoor leuke toepassingen beschikbaar komen.

Nook Color

De Nook Color heeft een 7 inch VividView kleuren touchscreen. Evenals de Nook Simple Touch heeft deze Nook ePUB DRM ondersteuning waardoor het lezen van Nederlandstalige boeken geen probleem vormt. Daarnaast zou het mogelijk moeten zijn om ebooks van Barnes & Noble te kopen en rechtstreeks te downloaden op de Nook.

Het interne geheugen van de Nook is 8 GB groot en kan uitgebreid worden met een MicroSD kaart tot 32 GB.

[ Voor 105% gewijzigd door carlob op 26-10-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hoeft geen encyclopedie te schrijven voor een topicstart, maar alleen een linkje is wel wat mager. Vul aub de topicstart aan, want dit is te weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik heb een Nook Color besteld. Levertijd +- 2 weken. Ben benieuwd, lees er erg veel goede verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:09
Volgens http://www.the-digital-re...-nookcolor-on-7-november/ is de kans wel heel erg groot dat voor het verstrijken van die 2 weken levertijd de nieuwe NookColor wordt aangekondigd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben een nook 1st edition gekocht via ebay voor mijn man...wat een *** ding...de batterij houdt het maar heel kort uit..we hebben 2 dagen geprobeerd dat ding weer tot leven te krijgen doordat de batterij helemaal leeg was gegaan tijdens het verzenden en daardoor het apparaat niet meer aan de praat te krijgen was...een en al ellende.
En nu doet ie het eindelijk en leest hij dus geen turkse lettertype en het is de reader van mijn man en die leest in het turks...

iemand enig idee of dit te veranderen is? NOrmaal gesproken zou hij het wel moeten lezen hoorde ik..maar heb de laatste firmware er op gezet en heeft wat dat betreft niets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Niet online
Op 7 november is het B&N event waarin de nieuwe Nooks gaan worden aangekondigd.

Gerucht gaat dat het om een tablet en een disney branded gaming device (Nook Acclaim) gaat. De Nook Color blijft as-is.

Toen ik bestelde had ik al gelezen dat er een nieuwe Nook zou komen. Geruchten gingen toen uit van aankondiging in september ipv november. En de huidige specs van de Nook Color zijn ook erg goed (epub, kleur, actieve B&N support, SD slot) dus het is vooral "pech" als er een betere versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er is een nieuwe update voor de Touch:
What's new in Ver1.1.0?
The NOOK Simple Touch Ver1.1.0 is a major update that includes:

1. Breakthrough E Ink® display - best just-like paper reading, even in bright sun

2. 25% faster than any other eReader " Best-Text™ Technology for sharper, ultra-crisp fonts

3. Longer battery life -read for over 2 months on a single charge*

4. Ongoing enhancements and other performance improvements
De snelheid van het "omslaan" van een bladzijde zou van 600ms naar 450ms zijn gegaan. In onderstaand filmpje is een vergelijk gedaan van een geüpdate versie en één met de vorige firmware:

Filmpje

Downloaden kan HIER of uiteraard wachten totdat hij de komende weken via de wifi binnen komt.

Er schijnen wel wat issues te zijn met rooten:
Well, I tried to root using touchnooter, but it gets to a neverending loop on the sign in screen after the droid (the keyboard doesn’t show up), and when I try to turn it off, it goes back to the barnes and noble screen with the blinking dots and after 4 seconds, back to android screen and a sign in screen that does not work.
Time to start all over!!!!!!!!!!!

TouchNooter is the most popular rooting method, I think.

Another method still works:

Noogie works. Running Launcherpro on 1.1.0 now. I haven’t gotten Market to work yet though.
Op XDA reeds een draadje over de update.

[ Voor 0% gewijzigd door ferdw op 08-11-2011 08:14 . Reden: link filmpje aangepast ]

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Niet online
Ik heb sinds 2 weken een Nook Color via Ebay. Mijn Nook Color had wel een probleem, hij kon niet worden geactiveerd. Na contact met tech support (digitaal en telefonisch) werd geadviseerd de Nook Color terug te sturen. Niet heel handig, gezien de kosten. Na veel bellen, mailen, Twitter en het B&N Forum uiteindelijk in contact gekomen met iemand met verstand van zaken. Het serienummer bleek wel in de gemaakte maar niet in de verkochte database te staan. 24 uur later kon ik hem wel registeren. Totaal een week aan kwijt geweest en zeer veel frustratie...

Gelukkig maakt de Nook Color alles goed. Het apparaat ligt lekker in hand, een prachtig beeldscherm en zeer goede stock software. Ik heb de stock firmware erop zitten omdat voor het belangrijkste doel van het apparaat (boeken lezen!) de B&N software erg goed is.

Qua multimedia kan je er m4v, mp3, etc op afspelen. Kwaliteit is ook weer zeer goed en handig om onderweg te kijken.

Voor de Tweakers is de Nook Color gemakkelijk om updaten met CM7.1 van het standaard geheugen of een sd kaartje. De Nook Color is bijna niet te slopen, aangezien die altijd eerst van SD boot en dan pas vanaf interne geheugen.

Pro
Scherm kwaliteit
Software om te boeken te lezen én organiseren (ook in grootte aantallen)
Video + muziek (m4v)
Webbrowser (met flash)
Epub ondersteuning
Gemakkelijk te rooten/flashen met CM7.1
Voorgeinstalleerde SD Nook Color kaartjes te koop CM 7.1

Con
Geen mogelijkheid om boeken, strips, Nookbooks te kopen bij B&N vanuit NL
Geen bijgeleverde beschermhoes
Eigen micro-USB kabel / zonder oplader
Beperkte selectie van dure en slecht geupdate apps (Angry Birds voor $2,99!)
Geen mkv ondersteuning (bij geroote NC wel)

Voor een leuke prijs (<250 euro) koop je een dijk van een e-reader/tablet/mediapspeler. Kan hem iedereen aanraden!

De 1.4 update (zelfde software als Nook Tablet) wordt deze maand verwacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Afbeeldingslocatie: http://img2.imagesbn.com/images/170190000/170197913.JPG

Barnes&Nobles brengt binnenkort de Nook SimpleTouch with GlowLight uit. Klinkt wel interessant, maar ook weer niet leverbaar in Nederland helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:09
Klinkt wel interessant, maar ook weer niet leverbaar in Nederland helaas...
Jawel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Voor 179 euro niet duur, ik heb er 1 in NY gezien, wat me opviel was wel dat de bovenkant van het schermpje meer verlicht was dan onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonlichtstad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 22:42
Hallo,

vorige week heb ik in New York een Nook Simple Touch Glow gekocht. Het is mijn eerste e-reader, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Tot nu bevalt hij erg goed: licht (2x!), touch screen werkt goed, hij slikt gewoon e-pub (niet zoals de Kindle), heeft een SD-card lezer. Ik heb er inclusief hoesje 180 dollar voor betaald (ca. 145 euro).

Helaas kan ik in Nederland heel weinig met de WIFI beginnen, al gaan er wel geruchten dat Barnes&Nobles t.z.t. ook met een Europese site komt.

Het opvallendste feature is natuurlijk het ingebouwde lampje. Op de terugweg van NY kwam het meteen van pas: de leeslampjes in het vliegtuig deden het niet, dus toen iedereen ging slapen kon ik gewoon doorlezen! Het lampje verlicht het scherm redelijk gelijkmatig en je kan er dus zonder problemen uren op lezen (lukt mij met een gewone tablet niet).

Overigens schijnt het volgens deze link wel mogelijk te zijn via B&N ebooks aan te schaffen. Ik heb toen ik de US was wel even een B&N account aangemaakt, maar nog niet geprobeerd een boek te kopen.

Gerbrand

[ Voor 14% gewijzigd door Zonlichtstad op 17-07-2012 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Zonlichtstad schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 01:49:
Overigens schijnt het volgens deze link wel mogelijk te zijn via B&N ebooks aan te schaffen. Ik heb toen ik de US was wel even een B&N account aangemaakt, maar nog niet geprobeerd een boek te kopen.
Hier veel info over de Nook en kopen van boeken bij B&N en Amazon: http://www.mobileread.com/forums/forumdisplay.php?f=209
Ik zelf sloop met Calibre (en plugins) meteen de encryptie eraf.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

B0MBACI schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 01:32:
Voor 179 euro niet duur, ik heb er 1 in NY gezien, wat me opviel was wel dat de bovenkant van het schermpje meer verlicht was dan onder.
Ik heb deze in de Us gekocht voor 150 dollar. Dus ik vind 179 echt belachelijk.
Verder wel een top apparaat! Licht is een super toevoeging!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

De Nook HD+ (1920x1280) is momenteel 179 (16GB) 199 (32GB) pound op http://uk.nook.com/tablets/nook-hd-plus. Echter alleen bezorgen in de UK. :(

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 12:24

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

De 'Nook Simple Touch' is inmiddels all over de UK voor 29GBP te koop. Ik weet niet exact welke winkels bereid zijn om de Nook in Nederland te bezorgen, maar er zijn iig een aantal verschillende leveranciers.

Voor wie het interessant vind; Ik heb een stukje geschreven over het modden van de Nook voor een simpel 'personal dashboard'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er gebeurt hier niet veel. :z

Ik heb gisteren een Nook Simple Touch binnen gekregen. Naar aanleiding van de recente aanbieding op iBood voor een reconditioned exemplaar met 1 jaar garantie voor €56 incl. verzendkosten raakte ik geïnteresseerd n.a.v. wat internetresearch omdat dit ding een aantal aantrekkelijke eigenschappen heeft. Een daarvan is Android en makkelijk rooten en er extra e-reader apps op kunnen zetten. Een andere is goede ergonomie boven 'diezijn' wat ik ook prefereer. Uiteindelijk wat later via eBay in Engeland gekocht voor 50 pond/60 euro inclusief verzenden. Kon na contact met verkoper via bank (IBAN) betalen omdat ik geen PayPal heb en wil. Voor die 4 euri meer heb ik een nieuw apparaat met 2 jaar garantie. En ik lees nog niet dat ze hem bij iBood al uitgeleverd hebben. :p

Leuk ding. Scherm was wat minder wit dan alle verhalen op het internet je laten geloven maar het valt al steeds minder op en het lezen gaat op zich prima. Heb de laatste firmware erop gezet. Moest even zoeken naar de UK versie daarvan want de US versie bleek niet te werken. Hier zit tenminste een dictionary van Oxford in met écht Engels en niet van Merriam-Webster die meen ik de Amerikaans Engelse dictionary voor de US versie levert.

Rooten en zo komt later wel. Geen haast. Eerst eens wat lezen en ik heb ook nog sinds een paar dagen een Nexus 7 (2012/32GB/3G) die ik voor die prijs niet kon laten liggen en aandacht vereist. ;)

Zijn hier ondertussen nog meer actieve NST gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:01
Ik heb ook die van Ibood gekocht. 62 euro incl verzenden. Ik heb hem gekocht om te backpacken en daar wat te lezen. Ik heb hem gelijk geroot maar ik heb er geen gebruik van gemaakt.
Ik heb dit hoesje voor 6.60 gekocht incl verzenden vanuit China (duurde wel 3 weekjes). Echt een prachtig ding, en hoe is het mogelijk voor die paar euro! Nook Lederen mapje
Pagina: 1