Mr Zap emulator? zou het kunnen???

Pagina: 1
Acties:

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
Mr Zap is een veelbelovende tv-dienst,
zie www.mrzap.nl, je hebt er een kastje voor nodig, wat natuurlijk geld kost. Bovendien betaal je per aangeboden dienst tarieven.

Zelf heb ik ook een kastje staan, ook wel PC genoemd, die zou het officiele kastje kunnen emuleren volgens mij (voor als het geval zich voordoet dat het officiele kastje stukgaat, als tijdelijke backup ;) )

Weet iemand hier wat van af, is het al gedaan misschien?

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 15:41
Jow

Wij hebben ook zo'n kassie thuis staan, ennuh, et zou best es kunnen om et principe te emuleren. Want dat kassie is nix anders dan een PC die opstart met zn groene MrZap logootje... achterin zitten seriele en USB poortjes, dussuh :)

Ik denk dat et probleem em ligt bij de kaartjes die je krijgt die je voorin moet douwen. Daarmee wordt namelijk alles geregistreerd, bijvoorbeeld welke films je kijkt, en of je vaak naar CineNova ofzo kijkt, want dat gebruiken ze voor 'marketing-doeleinden' heb ik me ook es laten vertellen.

Kijk, et zou wel kunnen... maarruh, ik denk dat et een beetje opvalt als er in ene keer door 10.000 mensen (ik noem maar wat) op een en hetzelfde kaartje inlogt >:)

[sjezus ik maak wel veel spelfouten :D ]

• Initial G
aha

is dat een chipcard? Maar dat moet niks uitmaken, zo'n card interface kun je volgens mij wel faken met software. (zodat mrZap denkt dat t wordt geregistreerd...)

hoe zit t eigenlijk met die afstandsbediening? zit de ontvanger daarvoor in een compoortje?, en waarvoor dienen de USB aansluitingen? En wordt de kabel door het kastje geleid zegmaar?

• redah
Neej, ik bedoel met dat kaartje:

Als je bijvoorbeeld een film besteld dan wordt je kaartnummer meegestuurd naar where-ever dat ook allemaal gestuurd wordt. Dat nummer heb je namelijk ook eens een keertje moeten intypen toen je je MrZap installeerde :)

Zo werkt ook dat principe van films bestellen, jij belt dat nummer van hun en wordt gevraagd je eigen telefoonnummer in te tikken... dat staat gekoppeld aan je kaartnummertje en zo weten ze dus welk kassie welk filmpje je krijgt.

Met de USB poort heb ik zelf nog niet liggen klungelen, maar een MrZap vent (aardige vent was et) zei dat er in de toekomst extra apparaatjes kwamen voor de box waarmee je kon e-mailen (!) enzo.

Ow, en de afstandbediening... da's een grappig iets:

Wij hadden eerst een Akai videorecorder aangesloten op de box, nix aan de hand. Totdat de video kapot ging en we moesten een nieuwe halen, werdt een JVC. Nou wilt het (soms irritante) toeval dat de MrZap box toch wel verdomd goed reageert op de afstandbediening van onze JVC :9

• Initial G
Dit is toch wel mooi, niks lijkt programmeurs in de weg te staan, behalve moeite en tijd...

en wat betreft die kaartjes.... vul je toch het nummer van je buurman in! >:)
edit:
correctie: men vulle hun eigen nummer in natuurlijk :P

• redah
Yup

Nou nog iemand vinden die vrijwillig zn MrZap boxje wil opendraaien en ook nog een beetje kan programmeren :)
Pagina: 1