Ik probeer de muis te controleren via een programma dat ik voor de kinect heb geschreven, maar loop tegen een nogal groot probleem aan: meerdere namen verwijzen naar meerdere "usings". Ik open met het rijtje imports:
En helaas heb ik al deze imports ook echt nodig, het idee is namelijk dat ik via de kinect muisbesturing krijg.
En het gaat vrij lang goed, ik kan de positie van mn rechterhand verkrijgen, deze vertalen naar een x en een y coördinaten, maar daarna gaat het heel grondig mis. Dat is in deze methode:
Zoals jullie waarschijnlijk al zien kan ik niet "gewoon" cursor gebruiken, want deze bestaat in zowel System.Windows.Forms als System.Windows.Input, idem dito met point.
Het gekke is dat ik hierbij de volgende twee errors krijg:
en
Waar ga ik de mist in? Want volgens mij probeer ik geen van de dingen die de fout aangeven.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| using System; using System.Drawing; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows; using System.Windows.Forms; using System.Windows.Controls; using System.Windows.Data; using System.Windows.Documents; using System.Windows.Input; using System.Windows.Media; using System.Windows.Media.Imaging; using System.Windows.Navigation; using System.Windows.Shapes; using Coding4Fun.Kinect.Wpf; using Microsoft.Research.Kinect.Audio; using Microsoft.Research.Kinect.Nui; |
En helaas heb ik al deze imports ook echt nodig, het idee is namelijk dat ik via de kinect muisbesturing krijg.
En het gaat vrij lang goed, ik kan de positie van mn rechterhand verkrijgen, deze vertalen naar een x en een y coördinaten, maar daarna gaat het heel grondig mis. Dat is in deze methode:
code:
1
2
3
4
5
6
| private void setMousePosition(Joint joint) { var scaledJoint = joint.ScaleTo(1920, 1080, .4f, .4f); this.Cursor = new System.Windows.Forms.Cursor(System.Windows.Forms.Cursor.Current.Handle); System.Windows.Forms.Cursor.Position = new System.Windows.Point(scaledJoint.Position.X, scaledJoint.Position.Y); } |
Zoals jullie waarschijnlijk al zien kan ik niet "gewoon" cursor gebruiken, want deze bestaat in zowel System.Windows.Forms als System.Windows.Input, idem dito met point.
Het gekke is dat ik hierbij de volgende twee errors krijg:
code:
1
| Error 1 Cannot implicitly convert type 'System.Windows.Forms.Cursor' to 'System.Windows.Input.Cursor' H:\Projects\Depth and Skeletal\Depth and Skeletal\MainWindow.xaml.cs 91 27 Depth and Skeletal |
en
code:
1
| Error 2 Cannot implicitly convert type 'System.Windows.Point' to 'System.Drawing.Point' H:\Projects\Depth and Skeletal\Depth and Skeletal\MainWindow.xaml.cs 92 52 Depth and Skeletal |
Waar ga ik de mist in? Want volgens mij probeer ik geen van de dingen die de fout aangeven.