Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe veilig is teamviewer/remote oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 16:13

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Topicstarter
Wij zijn op zoek naar een Teamviewer achtige oplossing die plaats onafhankelijk werkt.

Het gaat erom dat wij vanaf hoofdkantoor ten alle tijden (mits deze een internetlijntje heeft) de laptop van de accountmanager kunnen overnemen om een probleem op te lossen.

De vraag is alleen, is TeamViewer hier voor zakelijk gebruik veilig genoeg voor?
Volgens henzelf gaat alles via beveiligde servers etc. Maar hoe weet ik of een TeamViewer Sessie niet 'gekaapt' wordt door een medewerker van TeamViewer?

Zijn er nog meer oplossingen die (zonder aanpassingen aan Firewalls etc) werken die veilig(er) zijn?

MAW zijn er mensen die zakelijk ervaringen hebben met TeamViewer en zo nee, wat zijn alternatieven??

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
Er zijn wel alternatieven maar ik vind TeamViewer de best makkelijkste oplossing om Support te leveren. Werkt bij ons eigenlijk altijd door de meest duistere firewalls heen!

Of TeamViewer medewerkers een sessie kunnen kapen weet ik niet (vast wel, alles gaat door hun server heen).

Zelf klooien met ultravnc, singleclick en ultravnc repeater is geen pretje en werkt vaker niet dan wel...

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

http://www.teamviewer.com/en/products/security.aspx
TeamViewer includes full encryption, based on RSA private-/public key exchange and AES (256 Bit) session encoding. This technology is based on the same standards as https/SSL and is considered completely safe by today's standards.

The key exchange also guarantees a full client-to-client data protection. This means that even our routing servers will not be able to read the data stream.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

netviewer is ook een goed alternatief (teminste dat was het toen het nog gratis was en iet overgenomen door citrix. maar wtf doe een een trail

Iperf

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Zelf heel wat afgeklooid, maar na het testen van Teamviewer al een tijd om.

Quicksupport module even configgen voor het bedrijf, en gaan.

Kosten voor de Teamviewer licentie verdien je heel snel terug. Al was het alleen al vanwege het gemak.
No-brainer wat mij betreft.

Abort, Retry, Quake ???

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik heb ook een hele tijd voor support werkzaamheden met teamviewer gewerkt en het is gewoon een erg veilige en betrouwbare oplossing.
Je zou inderdaad zelf iets kunnen bouwen maar zoals al eerder is aangegeven werkt dat vaak niet perfect.

Logmein is bijvoorbeeld ook een optie maar daar ben ik zelf niet echt weg van, geeft bij mij soms problemen met firewalls waar teamviewer wel werkt.
Netviewer GoToAssist zou ook een optie kunnen zijn, de oudere versies van netviewer zijn bij mij altijd erg betrouwbaar gebleken echter weet ik niet of deze nieuwste versie de ideale oplossing is voor jouw scenario.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-11 17:12
Je kan altijd je "eigen" SimpleHelp server runnen op het hoofdkantoor waarop de betrokken persoon dan eerst naartoe moet surfen (gewoon een URL in een webbrowser)

http://www.simple-help.com/simplehelp/overview

Lijkt me ook best een goed oplossen EN je eigen server het blijft "binnen de firma" natuurlijk als het moet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tikje >> B&V

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik lees reacties over als erg veilig etc als het over teamviewer en collega's gaat maar is dat wel zo? De authenticatie informatie gaat via de centrale "cloud" servers als is het goed heb waardoor deze daar onderschept zou kunnen worden. De standaard 4 cijferige pin code die Teamviewer bijvoorbeeld hanteert is veel minder sterk dan de meeste bedrijven stellen in hun beveiligingsbeleid en de methoden die om door firewalls heen te komen die teamviewer / logmein etc zijn op zijn minst ook discutabel. Ik ken meerdere bedrijven waar deze dingen expliciet worden geblokkeerd.

Het punt is meer dat er gewoon weinig informatie over de beveiliging bij Teamviewer etc te vinden is anders dan wat vaak marketingstermen of hooguit een zeer globale whitepaper.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Die kun je ook niet standaard instellen hoor en dan zijn ze tamelijk complex. of helemaal met alleen je eigen pw

ben even benieuwd waarom de methode om door de firewall heen te komen discutabel is. ik bedoel hij veranders toch niks aan het bedrijfsnetwerk :?

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 26-10-2011 21:52 ]

Iperf

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Dat niet, maar desnoods pakt hij poortje 80 om naar buiten te komen.
Teamviewer is dus vrij lastig te blokkeren als je het buiten je netwerk wilt houden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
...dan de meeste bedrijven stellen in hun beveiligingsbeleid
De meeste bedrijven hebben geen beveiligingsbeleid.
De authenticatie informatie gaat via de centrale "cloud" servers als is het goed heb waardoor deze daar onderschept zou kunnen worden.
Al gekeken hoe het werkt? Al gekeken onder welke wetgeving die cloud valt?
Het punt is meer dat er gewoon weinig informatie over de beveiliging bij Teamviewer etc te vinden is anders dan wat vaak marketingstermen of hooguit een zeer globale whitepaper.
Mailtje sturen naar sales@ of support@ en je krijgt zeer snel antwoord.

Teamviewer doet prima wat hij wil. Meer dan prima zelfs.
En hij kan het vooraf uitgebreid testen om te checken of het aan zijn wensen voldoet.

Desnoods kan hij mij om hulp vragen aangezien ik het al even gebruik.

Vergeet niet waar het voor bedoeld is:

Accountmanager heeft een probleem, belt ICT/Support op kantoor.
"Start de remote support tool maar even, dan kijk ik met je mee"
Teamviewer QuickSupport (uiteraard aangepast naar de wensen van het bedrijf, en handig voorzien van bedrijfslogo en telefoonnummers) start op, evt moet gebruiker UAC nog bevestigen, QS meld zich aan op het kanaal van het bedrijf, Supportmedewerker ziet de machine online komen in zijn Teamviewer en vraagt of naar het sessie wachtwoord, of maakt verbinding via een vooraf ingesteld wachtwoord, waar de Accountmanager dan alleen nog op toestemming geven hoeft te klikken.

Dat is wat je als Accountmanager wil hebben in zo'n geval, snelle support "on site".
En dat is prima te passen in een beveiligingsbeleid als dat er al is.

Abort, Retry, Quake ???

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Op zich een prima product dat Teamviewer, doet vrijwel altijd wat het moet doen.
En ze gaan er prat op dat het door vrijwel iedere Firewall heen komt.

Maar eigenlijk is dat dus dubieus... Een zodanig 'sneaky/tricky' product wat allerlei opgeworpen filters en firewalls omzeilt... 7(8)7

Mooie Plaatjes   

• maceddy2004

maceddy2004

Topicstarter
Zo, aardig wat reacties gehad. Dank daarvoor...

Ik zal één en ander meenemen in het volgende overleg hiero. Gezien de reacties is de kans wel redelijk aanwezig dat het TeamViewer gaat worden.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maceddy2004 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:37:
Zo, aardig wat reacties gehad. Dank daarvoor...

Ik zal één en ander meenemen in het volgende overleg hiero. Gezien de reacties is de kans wel redelijk aanwezig dat het TeamViewer gaat worden.
Zou ik niet zomaar doen. teamviewer is gratis voor persoonlijk gebruik. en daar is makkelijker wat over te zeggen
maar zakelijk ga je moeten betalen. dus kijk wat meer om je heen.
met skype kun je toch ook een desktop delen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 27-10-2011 09:06 ]

Iperf

Verwijderd

Als je het liever toch allemaal via een eigen server (windows of linux) wilt laten lopen zijn er ook nog oplossingen als bijv. EchoVNC.

De client/server is gratis en alleen het programma dat zorgt voor het makkelijk verbinden door firewalls/routers heen (de EchoServer) kost een klein bedrag (50$ voor prive/non profit)
Zie http://www.echogent.com

Werkt voor mij wel makkelijk, al onze laptops hebben VNC geinstalleerd staan en als er een probleem is kan ik gewoon in een lijstje klikken op het id van de laptop en kan ik de laptop overnemen (evt. na eerst akkoord geven door degene die om support vraagt).

• maceddy2004

maceddy2004

Topicstarter
fish schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:05:
[...]

Zou ik niet zomaar doen. teamviewer is gratis voor persoonlijk gebruik. en daar is makkelijker wat over te zeggen
maar zakelijk ga je moeten betalen. dus kijk wat meer om je heen.
met skype kun je toch ook een desktop delen ?
Het gaat me ook zeker niet om gratis. Die 2000 euro voor een lifetime licentie is een strootje op de hooiberg in het budget dus dat boeit niet.

Skype zie ik zo gauw ons bedrijf niet binnenkomen....

De EchoVNC ga ik ook eens induiken, ziet er wel interessant uit.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

aZuL2001 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:37:
[...]

De meeste bedrijven hebben geen beveiligingsbeleid.
Wellicht de kleinere bedrijven maar dat doet niets af aan het punt imho.
Mailtje sturen naar sales@ of support@ en je krijgt zeer snel antwoord.
Yep, eerder al eens gedaan maar daar krijg je niets anders dan via de website ook te downloaden is aan whitepapers zonder echte technische details. Daar heb je in mijn ogen weinig aan. Echte specificaties en details rond de implementatie zijn niet te vinden (althans niet toen ik er naar keek).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1