Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

windows loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb onlangs een pc in elkaar gestoken.
onderdelen: *intel i7-2600
*intel DH67GD
*2x 4GB DDR3 kingston
* SSD OCZ 120GB vertex 3
*2x 1TB sasmung F2
*de grafische kaart gebruik ik nu nog van de processor
* als kast antec NSK 65808 EC met 430 watt
* windows 7 64-bit
mijn probleem is als ik op de computer bezig ben met tekenen (vectorworks dan, een cad-programma) moet ik het programma nog maar openen en gans de pc loopt vast, ik kan niks meer doen en moet de pc opnieuw opstarten.
zo heb ik ook een probleem met de software van het scherm( wat hier van intel is, 2000series hdgraphics) deze loopt zomaar vast en hersteld zich dan vanzelf, dit wordt weergegeven onderaan rechts door windows.
en heb ook al een paar keer een blue-screen gehad.

zelf heb ik nu al de SSD en HDD's getest en geen probleem gevonden, zo heb ik ook al de processor eens op volle toeren laten draaien en ook geen probeem. windows heb ik op beide geïnstalleerd (dus op SSD en HDD) en op beide hetzelfde probleem.
Mijn ram-geheugen heb ik ook al getest en ook geen probleem gevonden.

kunnen jullie mij mss helpen of ideeën geven wat er fout kan zijn?

mvg jonas

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:22
ik zou eerst even op zoek gaan naar de meest recente drivers voor je mobo.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
alle drivers en ook deze van mobo heb ik allemaal upgedate maar helaas geen verandering

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik heb in het verleden meerdere malen dezelfde ervaring gehad met on-board Intel graka's. Prima voor standaard 2D desktop werk, maar vaak zijn de 3D/serieuzere APIs niet helemaal lekker. Met vastlopers, trage PCs en scherm-corruptie tot gevolg. Ik zou echt snel een dedicated AMD/Nvidia graka kopen ...

Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Test eerst eens de stabiliteit van je PC ansich met b.v. MemTest86+ (test je geheugen) of OCCT (= full load burn-in test om stabiliteit van je PC te testen). Als je beide probleemloos een aantal uur kunt draaien, dan is je systeem (in dit geval RAM + CPU + mobo) met vrij grote zekerheid wel stabiel.

En gebruik anders een programma als Speedfan of AIDA64 om de temperaturen van je PC te meten; is de koeling wel afdoende ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Lijkt me en fout in de software. Misschien de software waar je pc op vastloopt opnieuw installeren, of je video-drivers opnieuw installeren.