[MsOFF 2003]Niet-afgerond optellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Een collega heeft een kolom met getallen met decimalen (bedragen) in een Excel 2003 sheet staan. Deze cellen zijn in het kader van leesbaarheid afgerond met de Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7263747/ExcelRound.PNG knop.

Nu wil mijn collega deze getallen optellen. Het probleem wat echter optreedt is dat de afgeronde getallen opgeteld worden, in plaats van de niet afgeronde getallen. Hierdoor ontstaat een significant verschil dan de werkelijke som zou moeten zijn.

Weet iemand wat de beste manier is om dus de niet-afgeronde getallen op te tellen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

He? Als ik in Excel 2003 de cellen A1:A4 maak met 1.95, en deze dan afrond met die knop (allemaal naar 2.0) en ze dan optel met SUM(A1:A4), dan krijg ik gewoon 7.8 en niet 8.0. Ik vraag me af wat jullie dan doen, want het afronden verandert de celinhoud niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk staat dan toch 'precisie zoals afgebeeld' aangevinkt in extra>opties>berekenen>werkmapopties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:58:
waarschijnlijk staat dan toch 'precisie zoals afgebeeld' aangevinkt in extra>opties>berekenen>werkmapopties
Dit heb ik juist aangevinkt om te kijken of dit het probleem zou oplossen. Dit stond in eerste instantie niet aangevinkt.

Ik heb momenteel alleen even Excel 2010 tot mijn beschikking en hierin heb ik hetzelfde probleem als bij m'n collega. Ik krijg hierin dus ook een afgerond getal als resultaat, in plaats van een komma-getal.

Nevermind. Kennelijk stond bij cel-eigenschappen door een wazige reden de afronding - op nul decimalen - aan...

[ Voor 9% gewijzigd door MacBreQ op 26-10-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MacBreQ schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:04:
Nevermind. Kennelijk stond bij cel-eigenschappen door een wazige reden de afronding - op nul decimalen - aan...
Ah... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.