Beste tweakers,
Ik kamp met het volgend probleem.In mijn systeem heb ik een 1090t cpu en ben bezig met deze te overklokken.Het voltage voor OC naar 4 Ghz word aangegeven als 1,45 v.Maar nu het probleem.Zodra ik het voltage in de bios op 1,45 v zet en de multi naar x20 boot het systeem gewoon netjes zonder problemen maar als ik ga stressen met prime95 schiet het voltage (volgens cpu-z) naar dik 1,6 v.Welk voltage moet ik nu geloven?Die ik ingesteld heb in de bios of die van cpu-z?Hieronder wat meer info over mijn specs.
*Amd 1090T
*Asrock 890gx Extreme 3
*8 GB Kingston Hyper X @ 1,65v
*Ocz 850 watt voeding
*2x Xfx HD6870
*Scynthe Samurai ZZ cpu koeler
*Coolermaster Stacker Nvidia Editon behuizing
Qua temps. en stabiliteit durf ik nog niks te zeggen want heb de cpu pas 10 sec gestrest en toen direct gestopt ivm het voltage van de cpu.
Overige settings van de bios,
Multi @ x20
Cpu voltage @ 1,45
Amd turbo @ Disable
Dram freq. @ 667Mhz/1,65v
Hopelijk kunnen jullie mij iets verder toelichten!
Mvg,
Daniel
Ik kamp met het volgend probleem.In mijn systeem heb ik een 1090t cpu en ben bezig met deze te overklokken.Het voltage voor OC naar 4 Ghz word aangegeven als 1,45 v.Maar nu het probleem.Zodra ik het voltage in de bios op 1,45 v zet en de multi naar x20 boot het systeem gewoon netjes zonder problemen maar als ik ga stressen met prime95 schiet het voltage (volgens cpu-z) naar dik 1,6 v.Welk voltage moet ik nu geloven?Die ik ingesteld heb in de bios of die van cpu-z?Hieronder wat meer info over mijn specs.
*Amd 1090T
*Asrock 890gx Extreme 3
*8 GB Kingston Hyper X @ 1,65v
*Ocz 850 watt voeding
*2x Xfx HD6870
*Scynthe Samurai ZZ cpu koeler
*Coolermaster Stacker Nvidia Editon behuizing
Qua temps. en stabiliteit durf ik nog niks te zeggen want heb de cpu pas 10 sec gestrest en toen direct gestopt ivm het voltage van de cpu.
Overige settings van de bios,
Multi @ x20
Cpu voltage @ 1,45
Amd turbo @ Disable
Dram freq. @ 667Mhz/1,65v
Hopelijk kunnen jullie mij iets verder toelichten!
Mvg,
Daniel