Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 23:12

Bas90

Addicted2bass

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort start mijn computer niet meer, helemaal niet meer zelfs. Het begon met het feit dat mijn voeding kapot was gegaan, deze eenmaal doorgemeten kwam ik er achter dat er geen stroompje meer uit kwam. Nieuwe voeding gehaald, booten, nog steeds niks.

Situatie:
Voeding springt aan, harde schijven springen aan, fans springen aan, lampje op moederbord brand groen maar GEEN beeld en GEEN POST-screen.

Wat ik heb geprobeerd:
-Andere videokaart
-Geheugen getest
-Nieuwe voeding erin, die werkt
-Booten zonder geluidskaart

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Hoop dat iemand enig idee heeft... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4/8 pins voeding van de cpu aangesloten?Bios reset kan ook nog wel eens helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Sluit alleen de voeding en vga eens aan, trek het geheugen eruit en luister of je een piepje hoort (controleer of je speakertje aangesloten zit/of op moederbord zit).

Hoor je piepjes dan betekent dat dat je geheugen er niet in zit, hoor je niets grote kans dat je moederbord defect is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 23:12

Bas90

Addicted2bass

Topicstarter
Omg, ben er vanmiddag achtergekomen wat het probleem is :X. Hele computer uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Aangesloten, nog steeds hetzelfde probleem. Wat schetst mijn verbazing? Inderdaad de 4 pins voeding voor de cpu niet aangesloten... *schaamt zich kapot*

Nu is het fannetje van mijn Arctic Freezer Pro 7 weer kaduk, kan ik die weer op gaan zoeken.. Maarja, in ieder geval geen mobo deffect!